Od jakiegoś już czasu smartfony stały się najważniejszym działem w każdym niemal elektromarkecie. Te tańsze wymienia się raz na rok lub dwa, ale flagowce z powodzeniem wytrzymują nawet dziesięcioletni okres użytkowania. Niestety dziś zakup naprawdę mocnego telefonu to spory wydatek. Ile trzeba wyjąć z portfela, żeby kupić telefon dla siebie?
Najtańsze smartfony za 400 złotych
Sprawdzaliśmy na stronie https://bestcena.pl/telefony, gdzie ceny są zwykle o około 10% niższe niż w innych elektromarketach. Dowiedzieliśmy się między innymi, że najtańsze smartfony kosztują trochę ponad 400 złotych. W tej cenie nie ma co liczyć na ultra wytrzymałe baterie, rewolucyjne systemy z kilkoma obiektywami fotograficznymi. Faktem jednak jest, że smartfony z tego przedziału z powodzeniem wystarczą do codziennego używania.
Jeśli nie planujesz uruchamiania gier ani instalacji kilkudziesięciu zasobożernych programów, to będzie to w sam raz. Sprawdzisz sobie rozkład jazdy, zadzwonisz, przeczytasz e-booka czy uruchomisz Netflixa. To wszystko się uda, ale należy liczyć się z tym, że za parę lat pamięci zabraknie, bateria może osłabnąć, a wymieniać się jej już nie opłaci.
Górna półka dla bogatych
Ceny iPhone’a 11 zbliżają się niebezpiecznie do 6 tysięcy w najbardziej rozbudowanej wersji, a tę uboższą można mieć za niecałe 4500, najtańsza zaś jedenastka kosztuje około 3200 złotych. Niewiele mniej zapłacić trzeba za flagowce Samsunga (zbudowane zresztą na bardzo podobnych podzespołach). To smartfony dla najbardziej wymagających użytkowników. Stosuje się je tam, gdzie potrzeba mocy obliczeniowej większej, niż daje niejeden komputer, ale na co dzień większość z nas raczej nie będzie miała aż takich wymagań.
Warto szukać średniaków
W przedziale 700-1000 złotych jest całkiem sporo fajnych telefonów: parę modeli Huawei, Xiaomi i innych, czasem mniej, czasem bardziej znanych marek. To dobry sprzęt, który w przeciwieństwie do flagowców nie wymaga wydania paru wypłat. Za to na tle najtańszych telefonów wyróżniają się one pojemniejszą baterią, lepszym wykonaniem i przynajmniej większą pamięcią, a także mocą obliczeniową. Dobrze jest jednak złapać jakąś promocję: odrobinę powyżej 1000 złotych kosztują najpopularniejsze modele, które są naprawdę warte swojej ceny. W promocji można za nie zapłacić nawet o 200-300 złotych mniej i wtedy jest to idealny wybór.
Podsumowanie
Oczywiście wiele będzie zależało od indywidualnych oczekiwań, ale ogólnie rzecz biorąc, w sieci można kupić fajny smartfon ze środkowej półki za jakieś 800 złotych. W sklepie stacjonarnym będzie on kosztował 100, czasem 200 złotych więcej. Różnice w cenie są też spore w dolnym przedziale cenowym, natomiast przy flagowcach paradoksalnie spadają. Nawet bez tego jednak zakup telefonu z najwyższej półki to więcej niż wynosi średnia krajowa pensja. Szukać warto jednak wszędzie, bo czasem lepsze ceny mają sklepy internetowe, a czasem – choć rzadko – wygrywają stacjonarne ze swoimi promocjami.
Wpisy promowane
- Optymalne zarządzanie tekstyliami to lepsze planowanie i przejrzyste kosztyZarządzanie tekstyliami to m. in. także korzystanie z outsourcingu oferowanego przez profesjonalnego dostawcę usług tekstylnych. Użytkownik przede wszystkim pozbywa się ...
- Naklejki reklamowe z logo firmy: jak stworzyć spójny i rozpoznawalny wizerunek?Branding firmy to wartość niematerialna, która w dzisiejszych, mocno konkurencyjnych czasach nieoceniona. Każdy z nas zna marki, których nazwa od ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
- Shoper prezentuje wyniki finansowe: wartość transakcji przekroczyła 10 mld zł w tym rokuShoper, dostawca rozwiązań e-commerce w modelu SaaS w Polsce, opublikował wyniki finansowe za trzeci kwartał oraz pierwsze dziewięć miesięcy 2024 ...
- Zalando: wzrosty w trzecim kwartale w B2C i B2BFirma Zalando w trzecim kwartale odnotowała silny wzrost w obu wektorach wzrostu: B2C i B2B, napędzany rosnącym popytem konsumentów przy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.