Jak działa SEO? Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie stron internetowych?

Wysoka pozycja w wyszukiwarce Google czy wzrost ruchu na stronie internetowej to tylko jedne z wielu zalet pozycjonowania stron. SEO daje również wiele korzyści finansowych czy marketingowych zarówno małym firmom, jak i dużym przedsiębiorstwom, dlatego warto się z nimi zapoznać bliżej.

Jak działa SEO? Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie stron internetowych? 1

Każdy właściciel małej działalności czy dużej firmy pragnie rozwijać swój biznes efektywnie. Chce osiągać większy ruch i rozpoznawalność w obrębie swojego biznesu czy budować siłę marki w regionie lub na świecie. Oczywiście głównym założeniem każdej inwestycji jest zysk, który daje możliwość wspomnianego rozwoju firmy i zwiększenia dochodów prywatnych.

Pozycjonowanie stron jest właśnie taką inwestycją, która nie tylko się zwróci, ale także rozwinie działalność firmy, wypromuje markę czy zwiększy obroty i zyski. Jednak aby tak się stało, należy wybrać profesjonalną agencję SEO, która zapewni usługę na najwyższym poziomie.

Skuteczne pozycjonowanie – jak wybrać odpowiednią firmę?

Pozycjonowanie stron internetowych wymaga rzetelnego i długofalowego procesu – wielu działań. Zanim jednak agencja marketingu internetowego wdroży typowe działania SEO, przeprowadza na początku współpracy audyt. Jest on źródłem informacji na temat firmy klienta i jej konkurencji. Jego celem jest poznanie oferowanych produktów i usług, zlokalizowanie błędów na stronie, określenie siły konkurencji czy zapoznanie się z branżą klienta.

Następnie agencja wprowadza regularne i cykliczne działania w postaci np.: poprawy kodu strony, selekcji fraz kluczowych odpowiednich dla charakteru działalności klienta czy fraz, na jakie pozycjonuje swoje strony konkurencja. Tworzone są także nowe treści na stronę czy publikacje sponsorowane.

Profesjonalną agencję marketingu internetowego poznaje się właśnie po opisanych wyżej rzetelnych i dobrze zaplanowanych procesach – dostosowanych do potrzeb klienta i jego firmy. Rzetelna agencja SEO opisuje klientowi swoje działania czy wyniki – efekty pozycjonowania przekazuje np.: w comiesięcznych raportach.

Dowiedz się więcej o procesie pozycjonowania stron w agencji Performance Media: https://performancemedia.pl/oferta/pozycjonowanie-stron/

Efekty pozycjonowania, dlaczego to się opłaca?

Z czasem strona internetowa uzyskuje wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania organicznego Google. Taka zaleta pociąga za sobą szereg pozytywnych skutków. Sklep internetowy zaczyna odwiedzać coraz więcej internautów. Do tego na podstawie starannie wyselekcjonowanych słów kluczowych są to potencjalni klienci, czyli osoby bezpośrednio zainteresowane ofertą. Takie osoby zapewnią wyższą sprzedaż oraz co najważniejsze – zyski.

Pozycjonowana witryna poza wartościowym ruchem zyskuje również marketingowo. Przez większy ruch, publikacje sponsorowane wspomagane przez reklamy Google Ads czy Facebook Ads zwiększa się jej rozpoznawalność. Taka wartość powoduje również zwiększenie zaufania do marki i wzrost jej prestiżu w oczach klientów.

Nie wolno zapominać, że efekty skutecznego pozycjonowania są widoczne najwcześniej po kilku czy kilkunastu tygodniach, ale za to są długotrwałe. W przeciwieństwie do jednorazowych reklam czy spotów telewizyjnych SEO wpływa na klientów za każdym razem, gdy skorzystają np.: z wyszukiwarki Google w poszukiwaniu produktu czy usługi związanej z pozycjonowaną firmą. Dzieje się tak, gdyż firma zajmuje wysokie miejsca w TOP 10 wyników wyszukiwania Google i nie jest to efekt jednorazowy czy chwilowy, jak spot reklamowy. Skutkiem SEO jest wysoka i co ważne – stabilna pozycja rankingowa w wyszukiwarce Google.

Na stronę trafią osoby faktycznie zainteresowane ofertą

Dzięki dokładnej analizie słów kluczowych agencja SEO doskonale zweryfikuje intencje użytkowników internetowych. Badanie fraz kluczowych określi, czy użytkownicy wpisując konkretne wyrażenie, poszukują informacji, produktu czy usługi.

To jednak nie wszystko, ponieważ specjaliści dobiorą frazy, słowa kluczowe odpowiadające intencjom klientów, a do tego zorientowane na konkretny region. Korzystając z pozycjonowania stron na frazy „long tail” witryna odpowie na oczekiwania potencjalnego klienta. To spowoduje, że trafią na nią osoby bezpośrednio zainteresowane ofertą, co znacząco wpłynie na sprzedaż.

Zwiększenie rozpoznawalności firmy

Poza zwiększeniem widoczności strony w Google i ruchu klientów pozycjonowanie stron podniesie rozpoznawalność nie tylko witryny internetowej, ale także marki. Dzięki działaniom takim jak publikacje artykułów sponsorowanych w mediach lokalnych czy ogólnopolskich promowana strona zyskuje rozgłos. Fachowe publikacje kierują przez linki sponsorowane ruch na stronę internetową z produktami czy usługami klienta. Poza tym często w treści samego artykułu zamieszcza się nazwę czy logo promowanej firmy.

Rozpoznawalność brandu budowana jest również w Google czy w mediach społecznościowych. Dzięki kompleksowej usłudze pozycjonowania stron www, czyli połączonej z promocją brandu w Google Ads czy Facebook Ads, rozpoznawalność marki – firmy jest jeszcze większa.

Większy ruch na stronie to większa sprzedaż

Generowanie większego ruchu na podstawie m.in. wymienionych wyżej czynnościom SEO gwarantuje większy napływ klientów. Do tego jest mowa o klientach bezpośrednio zainteresowanych informacjami, produktami czy usługami. Taka zależność powoduje wzrost sprzedaży.

Większa sprzedaż znów przekłada się na dużo większe obroty i zyski. Właśnie takie efekty są założeniami wprowadzenia skutecznego pozycjonowania. Co to oznacza? Zainwestowane środki w SEO nie tylko się zwracają, ale także pomnażają zyski firmy. Kapitał firmy rośnie, dzięki czemu właściciel może rozwijać firmę i osiągać wyższy dochód własny.

Małe i duże firmy inwestują w SEO

Współczesne firmy przenoszą znaczną część swojej działalności do Internetu. Dlaczego? Prawie 96% internautów poszukuje informacji, produktów czy usług w Google. Niespełna połowa, czyli 48% robi to lokalnie – „blisko mnie”, czyli w swoim mieście czy regionie. Warto wykorzystać taki potencjał sprzedażowy i promocyjny. Jak?

Zobacz cennik pozycjonowania stron: https://performancemedia.pl/oferta/pozycjonowanie-stron-cennik/

Wprowadzenie pozycjonowania jest oczywiste i niezbędne – niezależnie od skali prowadzonego biznesu. Dzięki spersonalizowanym usługom – dostosowanym do charakteru działalności czy jej rozmiaru, pozycjonowanie staje się wręcz „must have” niemal każdej firmy. Dzięki indywidualnym strategiom SEO pozwala się rozwijać, pokonywać konkurencję małym oraz dużym firmom i to niezależnie od skali działalności np.: przez pozycjonowanie szerokie czy pozycjonowanie lokalne.

SEO to inwestycja w markę, oferowane produkty czy usługi. Najważniejsze jednak jest to, że jest rentownym przedsięwzięciem zwiększającym zyski.

Wpisy promowane

Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.

Przewiń do góry