Jak zwiększyć rentowność prowadzonej działalności gospodarczej? Można np. zmniejszyć jej koszty. W praktyce jednak w rozwijającym się podmiocie jest o to naprawdę trudne, choć nie niemożliwe. Jedną z opcji może być np. obniżenie wydatków na energię elektryczną. Jak to zrobić?
Rachunki za energię elektryczną w firmie – jak je obniżyć?
Zużycie prądu i jego wielkość zależy oczywiście od konkretnego przedsiębiorstwa. Dlatego też w niektórych przypadkach jego zmniejszenie może dać globalnie niewiele. Czasem jednak korzyści z wprowadzenia różnego rodzaju praktyk czy technologii mogą być bardzo duże. Dlatego też do wszystkich sposobów na ograniczenie wydatków na prąd należy podchodzić z własnej perspektywy i szczegółowo przyglądać się ich realnej opłacalności. A co możemy zrobić, by energia elektryczna dla naszej firmy kosztowała mniej?
- Wprowadzić do firmy ducha „oszczędności” – zakres wprowadzanych praktyk może być bardzo szeroki – wyłączanie nieużywanego sprzętu, gaszenie światła, rozsądne korzystanie z klimatyzacji, rezygnacja ze schodów ruchomych czy niepotrzebnego oświetlenia – możliwości w tym zakresie jest mnóstwo i co ważne – ich wprowadzenie jest bezkosztowe.
- Montaż oświetlenia energooszczędnego – obecnie najlepszą opcją są oczywiście rozwiązania korzystające z diod LED. Dodatkowo można też pomyśleć na instalacji czujników ruchu w pomieszczeniach przechodnich – co jest bardzo wygodne i ogranicza niepotrzebne zużycie energii. Realny koszt takich działań w praktyce nie jest duży i na pewno zwróci się w bardzo krótkiej perspektywie.
- Zakup nowych urządzeń produkcyjnych – energochłonność starych maszyn potrafi być wielokrotnie wyższa, niż nowszych (niekoniecznie nowych) rozwiązań. Dlatego też ich wymiana na pewno będzie opłacalna, choć nakłady początkowe na pewno nie będą należeć do małych.
- Termomodernizacja – obejmuje ona zarówno uszczelnienie i ocieplenie budynków czy pomieszczeń, jak i wprowadzenie nowych systemów grzewczych. W tym drugim przypadku warto pomyśleć chociażby o sprzężonej produkcji energii i ciepła. Kogeneracja pozwala na znaczne obniżenie kosztów oraz poprawienie bezpieczeństwa energetycznego firmy.
Cena prądu dla firm – czy można ją obniżyć?
Większość sposobów na ograniczenie zużycia prądu wiąże się z mniejszymi lub większymi inwestycjami. Dobrze jest jednak pamiętać, że istnieje jeszcze jedna opcja – będąca naszym numerem 5. Jest to obniżenie ceny energii elektrycznej dla przedsiębiorstwa. Jej uzyskanie w teorii jest bardzo proste – wystarczy poszukać sprzedawcy prądu, który zaoferuje lepsze warunki sprzedaży. Możliwość taka istnieje oczywiście od kilku lat i nie ma żadnych ograniczeń w tym zakresie – poza tymi, wynikającymi z wcześniejszej umowy, np. opłat za wcześniejsze rozwiązanie. Z założenia sama zmiana jest też całkowicie bezpłatna, a wraz z wyborem nowego sprzedawcy nie ryzykujemy gorszej „jakości” prądu. Za jego dostawy odpowiada operator sieci dystrybucyjnej, którego już zmienić nie można.
Tańszy prąd dla firm – gdzie go szukać?
A gdzie szukać taniego prądu dla przedsiębiorstw? Oczywiście najlepiej zacząć w internecie, gdzie można znaleźć oferty wszystkich znaczących sprzedawców prądu – np. na https://www.ewe.pl. Co przy tym jednak jasne zawsze dobrze jest porównać oferty różnych podmiotów i odezwać się do nich osobiście. Często w ramach negocjacji można uzyskać dodatkowe bonusy czy inne benefity. Oczywiście nie zawsze będą one bezpośrednio związane z ceną za kWh prądu. Czasem jednak mogą być na tyle atrakcyjne i korzystne, by w przypadku podobnych propozycji przeważyć szalę na korzyść jednej z nich.
Jak skutecznie obniżyć kosztu prądu w firmie? Najlepiej działać wielotorowo, co może pozwolić na szybkie wprowadzenie różnych rozwiązań i uzyskanie dzięki temu większych korzyści. Zawsze dobrze jest też przy tym pamiętać o możliwości zmiany sprzedawcy – czyli jedynym sposobie, który nic nie kosztuje i daje prawie natychmiastowe efekty.
Wpisy promowane
- Zaplanuj świąteczne wydatki dla pracowników – Jak wybrać idealny prezent?Święta Bożego Narodzenia to czas, który w wielu firmach wiąże się nie tylko z magią i wspólnymi świętowaniem, ale również ...
- Workflow – co to jest i w jakich firmach znajdzie zastosowanie?Współczesny świat biznesu stawia przed przedsiębiorstwami coraz to nowe wyzwania. Presja konkurencji, rosnące wymagania klientów i konieczność optymalizacji kosztów skłaniają ...
Wydarzenia
E-COMMERCE CHALLENGE 2024
23.05.2024 - 24.05.2024
Code Europe
10.06.2024 - 11.06.2024
Najnowsze wpisy
- ERLI: Szybsze zwroty w paczkomatachERLI uruchomił dla swoich klientów nową usługę, dzięki której zwroty zakupów mają być nie tylko szybsze i wygodniejsze, ale również ...
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.