Skuteczna ekspansja zagraniczna firmy to nie takie trudne zadanie. Jednak, aby tak było już na starcie warto zasięgnąć rady specjalistów, którzy pomogą Ci z powodzeniem założyć nowy oddział przedsiębiorstwa czy rozpocząć działalność w innym kraju.

Poznaj wymogi rynku
Decydując się na założenie nowego oddziału w obcym kraju, musisz zapoznać się z wszystkimi wymogami prawnymi, które należy spełnić, by zalegalizować swoją działalność. Rejestracja spółki w obcym systemie prawnym często okazuje się trudniejsza, niż to mogłoby się wydawać. Z tego powodu wiele przedsiębiorstw decyduje się na skorzystanie z pomocy firm, które zatrudniają specjalistów z całego świata dobrze znających rynek danego kraju. Zakładanie spółek,rejestracja firmy – to jedne z wielu usług świadczonych przez takie organizacje. Oferują one też usługi kadrowo-płacowe, dzięki którym będziesz mógł realnie usprawnić działalność swojej całej firmy – zarówno oddziałów krajowych, jak i zagranicznych. Z tego względu zlecenie zadania np. zarządzania płacami organizacji specjalizującej się w tej dziedzinie oraz zaznajomionej z lokalnymi przepisami może znacznie ułatwić to zadanie, oraz pomóc Twoim pracownikom oszczędzić setki roboczogodzin na wyczerpującej interpretacji prawa danego kraju.
Taki outsourcing zadań spowoduje, że nie będziesz zmuszony zajmować się szukaniem wykwalifikowanych pracowników, co do których wciąż nie będziesz miał pewności, że pomogą Ci rozpocząć owocną współpracę z zagranicznymi kontrahentami.
Zasięgaj porad specjalistów
Chcąc rozszerzyć swoją działalność poza granicę własnego kraju, możesz potrzebować nie tylko wsparcia w zakresie prowadzenia administracji swoich interesów, ale też porad biznesowych. W takich sytuacjach znowu pomocna może okazać się firma z zewnątrz, która zatrudnia specjalistów w wielu dziedzinach. Znają oni rynek, na który chcesz się otworzyć, dzięki czemu będą w stanie stworzyć dla Ciebie rzetelną ekspertyzę na każdym etapie prowadzenia działalność zagranicznej. Co więcej, organizacje świadczące usługi biznesowe mogą pomóc Ci w zatrudnieniu lokalnej dyrekcji składającej się z osób specjalizujących się w interesującej Cię branży.
Innym ważnym aspektem, o który należy zadbać, jest zapewnienie sobie wsparcia ekspertów ds. usług sekretariatu korporacyjnego i prawnych. Dzięki takiemu zapleczu Twojej organizacji zostanie zapewniona pełna zgodność z prawem obowiązującym w państwie, w którym planujesz oferować swoje usługi. Nie chodzi tu jedynie o prowadzenie uporządkowanej dokumentacji, o której była mowa we wcześniejszym paragrafie, a o znajomość konkretnych jurysdykcji, języka, zwyczajów i kultury. Te dwa ostatnie wymienione czynniki bywają szczególnie bagatelizowane przez wiele korporacji, a przecież mają tak wielki wpływ na prowadzenie biznesu.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- BIODERMA wybiera Salestube do obsługi digital media dla czterech linii produktówNależąca do firmy NAOS marka BIODERMA wybrała należącą do Group One spółkę MarTech i e-commerce connected Salestube do obsługi w ...
- Tylko 25% lokalnych firm ma stronę internetową, a 68% Polaków szuka opiniiTylko 25% firm działających lokalnie posiada stronę internetową, podczas gdy ponad 68% Polaków szuka w sieci opinii o tych przedsiębiorstwach ...
- 45% Polaków wybiera zakupy stacjonarne z obawy o swoje daneKwestie związane z ochroną prywatności mają istotny wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Między ...
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...