Wizerunek to w dzisiejszych czasach podstawa. Zarówno ten, który reprezentujesz samym sobą, jak i ten, który ma Twoja firma. Jeśli chcesz, by był spójny w każdym aspekcie komunikacji wewnętrznej jak i zewnętrznej, postaw na specjalistów z branży public relations, którzy znają się na tym najlepiej. Jak jednak wśród powstających każdego dnia agencji PR wyłonić tę, która pomoże właśnie Twojej firmie?
Mała lokalna agencja czy agencja sieciowa?
Polska praktyka pokazuje, że istnieją dwie ścieżki działania w kwestii wyboru agencji PR do współpracy. Pierwszą z nich jest zorganizowanie przetargu/konkursu, do którego zgłaszają się poszczególne podmioty, wysyłając oferty wraz z pomysłami na działania w danej organizacji. Praktyka ta powszechniejsza jest w przypadku dużych biznesów i przedsiębiorstw. Mniejsze firmy decydują się zazwyczaj na wybór agencji z polecenia. Nic więc dziwnego, że lokalne agencje PR „zgarniają” zazwyczaj lokalnych klientów. Nie ma w tym jednak nic złego – właśnie to daje im przewagę nad sieciowymi agencjami, które działają na skalę ogólnokrajową lub nawet światową. Małe agencje doskonale znają region i potrafią utrzymać rękę na pulsie 24/7. Wybierając więc agencję PR, dostosuj jej profil i region działania do swojego produktu lub usługi.
Zajrzyj do portfolio
Kiedy stajesz przed wyborem agencji PR nie kieruj się wyłącznie czasem realizacji i ceną, którą ta zaproponowała (choć wiadomo, że i tak ostatecznie będzie to miało ogromny wpływ na Twoją decyzję). Pamiętaj o tym, by poprzeglądać oferty poszczególnych agencji PR (np. http://wizerunkowo.com/) i dobierać do współpracy taki podmiot, który specjalizuje się w Twojej branży lub przynajmniej miał do czynienia ze zbliżoną tematyką. Dzięki temu będziesz miał ogląd na branżę i być może dowiesz się, w jaki sposób pracuje konkurencja oraz co u niej działa, a co nie. Takie doświadczenie i obycie może okazać się kartą przetargową na drodze wybierania agencji do współpracy.
Błędy popełniane w procesie wyboru agencji
Powierzając swoją firmę w ręce agencji, pamiętaj o kilku ważnych rzeczach. Nigdy, na etapie konkursu, nie oczekuj od agencji startujących w przetargu niezliczonej ilości pomysłów i podania jak największej ilości usprawnień dla Twojego biznesu. Nie na tym przecież rzecz polega, by od razu podawać gotowe rozwiązanie. Tym bardziej (rzecz kolejna), że współpraca z agencją jest działaniem dwustronnym! Zwarta koncepcja współpracy i działań, które sprawdzą się w Twojej firmie wytworzy się dopiero po licznych rozmowach i ustaleniach. Ostatnia bardzo ważna rzecz – jeśli masz wątpliwości i wahasz się pomiędzy kilkoma agencjami – spotkaj się z ich przedstawicielami. Nawet najpiękniejsza prezentacja nie zastąpi prawdziwej rozmowy, która pokarze, z kim „nadajesz” na tych samych falach.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
- Usługi firmy Mewa Textil-Service to szerokie spektrum działań, indywidualne doradztwo i międzynarodowe doświadczeniePo co marnować czas i zasoby na koordynowanie dostaw od wielu usługodawców, jeśli można to robić w sposób bardziej efektywny? ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...
- Shoper osiąga rekordowe wyniki finansowe w 2024 roku: 14,5 mld zł wartości transakcjiShoper, firma zajmująca się rozwiązaniami e-commerce w Polsce, opublikowała szacunkowe wyniki finansowe za 2024 rok, które wskazują na znaczący wzrost ...
- 7,5 mln użytkowników InPost PayUsługa InPost Pay zdobywa uznanie wśród klientów – już 7,5 mln zarejestrowanych użytkowników korzysta z szybszych i łatwiejszych zakupów online, ...
- Płatności odroczone w kinie, u fryzjera i w restauracji – 100 tysięcy użytkowników PayPoPłatności odroczone w kinie, u fryzjera, czy w restauracji? To już możliwe. PayPo rozszerza dostępność swojej wirtualnej karty. Od teraz ...