Masz konto firmowe, którego prowadzenie wiąże się ze sporymi miesięcznymi wydatkami z tego tytułu? Czas zająć się optymalizacją kosztów operacji bankowych w przedsiębiorstwie. Sprawdź, co możesz zrobić, aby płacić znacznie mniej.
Posiadanie konta firmowego nie jest obowiązkiem w przypadku np. jednoosobowych działalności gospodarczych. Wielu przedsiębiorców decyduje się jednak na jego założenie, ponieważ rachunek osobisty nie spełnia oczekiwań. Trzeba jednak liczyć się z tym, że koszty prowadzenia konta firmowego mogą być dużo wyższe w porównaniu z rachunkiem osobistym. Nie oznacza to jednak, że nie możesz przeprowadzić optymalizacji kosztów wykonywanych operacji bankowych.
Ile pieniędzy wydają firmy na operacje bankowe?
Nawet małe przedsiębiorstwo, które zatrudnia co najmniej jednego pracownika, każdego miesiąca wykonuje wiele przelewów bankowych. Są to operacje związane z opłacaniem podatków, składek ZUS, wynagrodzenia pracownika czy opłacaniem faktur zakupowych itd.
Oznacza to, że niektóre przedsiębiorstwa każdego miesiąca wykonują nawet kilkadziesiąt przelewów. W przypadku większych firm liczba ta znacząco rośnie – choćby z powodu konieczności wypłaty wynagrodzenia za pracę za pośrednictwem rachunku bankowego.
Biorąc pod uwagę, że jeden przelew kosztuje symboliczną złotówkę, operacje bankowe pochłaniają co najmniej kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Kwota ta znacznie rośnie w przypadku wykonywania nawet setek przelewów – a i takie sytuacje się zdarzają.
Zmień konto firmowe, aby nie przepłacać
Jeżeli koszty związane z wykonywanie operacji bankowych są wysokie, wcale nie musisz godzić się na taką sytuację. Możesz w dowolnym momencie zmienić konto firmowe – bez ponoszenia żadnych konsekwencji.
Czy to się opłaca? Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie, ponieważ wiele zależy od nowo wybranej oferty. Jeśli jest ona dużo bardziej atrakcyjna od poprzedniej, wówczas możesz sporo zyskać. W skali roku będzie to co najmniej kilkaset złotych – jeśli wykonujesz zaledwie kilkadziesiąt przelewów miesięcznie. Oszczędności będą dużo wyższe, jeżeli każdego miesiąca wydajesz minimum kilkaset złotych na operacje bankowe.
Jak wybrać dobre konto firmowe?
Jeśli chcesz zoptymalizować koszty operacji bankowych, musisz zacząć od podstaw. Znaczenie ma tutaj wybór odpowiedniego konta firmowego – takiego, dzięki któremu nie będziesz ponosić wysokich miesięcznych kosztów związanych z jego prowadzeniem.
- Opłata za prowadzenie rachunku
Wydatki z tytułu prowadzenia rachunku firmowego może wynieść nawet kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Sprawdź zatem, który bank proponuje konto z minimalnymi opłatami. Alternatywą jest także taki rachunek, w przypadku którego instytucja nie pobiera żadnych prowizji – po spełnieniu przez przedsiębiorcę określonych warunków, np. dokonywanie przelewów do ZUS czy urzędu skarbowego, utrzymanie salda w wyznaczonej wysokości.
- Opłata za przelewy bankowe
Zwróć uwagę na opłaty za przelewy bankowe, bo to one stanowią największy koszt. Niektóre banki pobierają tylko symboliczną opłatę, a inne – oferują limit darmowych przelewów.
Za przykład niech posłuży Konto Firmowe dla przedsiębiorcy, w ramach którego możesz wykonać aż 1000 bezpłatnych przelewów (w tym do ZUS i urzędu skarbowego). Dzięki temu poczynisz oszczędności rzędu co najmniej kilkuset złotych miesięcznie. W skali roku daje to naprawdę dużą kwotę!
Pamiętaj! Konto firmowe wcale nie musi być kosztowne. Jeśli chcesz zoptymalizować wydatki z tytułu operacji bankowych, przeanalizuj aktualnie ponoszone koszty i zestaw je z kosztami pobieranymi przez inne banki. Jeśli zmiana rachunku okaże się korzystniejsza, po prostu zrób to.
Wpisy promowane
- Niezbędne narzędzie w każdej firmie – przewodnik po wózkach transportowychW przestrzeniach takich jak magazyny, fabryki czy warsztaty, gdzie codziennie zarządza się ciężkimi i nieporęcznymi przedmiotami i towarami, nieocenioną wartość ...
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.