Kalkuluj.pl: zachęcimy użytkowników do kupowania sprawdzonych zestawów [startup]

Opublikowano: 11 lutego 2016. Kategoria: Startupy. Tagi:

Twórcy Kalkuluj.pl chcą zachęcić użytkowników do kupowania sprawdzonych zestawów produktów czy usług w najlepszej cenie. Według twórców projektu konkurencji właściwie nie ma, czy uda się więc odnieść sukces rynkowy? Jak opiszecie swój projekt w 100 słowach?

Koncepcja serwisu Kalkuluj.pl oparta została na dostarczeniu użytkownikom rzetelnej oferty handlowej z rynku produktów i usług oraz na połączeniu ich w kalkulacje. Kalkulacje, w sporym uproszczeniu, to gotowe zestawienia wybranych produktów i usług, poprzedzone opisem w formie artykułu. Ułatwiają one realizację dowolnego przedsięwzięcia, pozwalają na obliczenie jego kosztu oraz umożliwiają zakup skojarzonych produktów i zamówienie usług powiązanych z przedsięwzięciem. Może nim być zestaw ubrań tworzących spójną i ciekawą kompozycję, przepis kulinarny, organizacja wesela, czy remont mieszkania. Lub coś prostszego – poradnik jak wybrać odpowiedni garnek, komputer gamingowy czy akcesoria do higieny jamy ustnej.

kalkuluj

Skąd pomysł?

Nie jesteśmy dziesiątą z kolei porównywarką cen, portalem zniżkowym, zakupów zbiorowych, czy agregatorem ofert
Każdy z nas niejednokrotnie miewał rozterki przed zakupem produktu lub skorzystaniem z usług fachowca. Szukał informacji dodatkowych o parametrach, zastosowaniu czy różnicach produktów należących do grupy produktowej, z której chciałby wybrać coś dla siebie. Poszukiwał opinii osób kompetentnych, które ułatwiłyby mu podjęcie decyzji zakupowej. W końcu – rozglądał się za poradnikami i artykułami eksperckimi, które przybliżyłyby mu bardziej skomplikowane informacje dotyczące przedsięwzięcia, którego chciałby się podjąć. Dotychczas wiedza ta rozrzucona była na wielu serwisach branżowych, które oferowały cząstkowe odpowiedzi, ale nic poza tym. Postanowiliśmy zebrać to wszystko do kupy i stworzyć serwis, który oprócz wiedzy, zaproponuje także powiązane produkty i usługi niezbędne do zakończenia procesu zakupowego lub wyboru usługodawcy. A wszystko to w jednym miejscu, bez konieczności przeglądania kilku lub kilkunastu stron.

Jak wygląda Wasz zespół? W jakim stopniu korzystacie z usług firm zewnętrznych?

Oferujemy dostęp do 300 tysięcy produktów z ponad 160 sklepów.
W skład zespołu, na chwilę obecną, wchodzi 10 osób. Właścicielami serwisu są zarówno osoby spoza branży e-commerce’u, jak i te, które z powodzeniem tworzyły i rozwijały projekty w segmencie handlu elektronicznego. Skład osobowy uzupełniają pracownicy, którzy codziennie dostarczają nowy kontent na stronę oraz zajmują się obsługą sklepów internetowych.
Korzystamy z szeregu udogodnień, jakie oferują nam firmy zewnętrzne. Poczynając od księgowości, poprzez programy afiliacyjne, serwisy mailingowe, landingi, portale typu content marketing, serwisy do monitoringu słów kluczowych, SEO itp. Jesteśmy zatem dobrze zintegrowani z branżą szeroko pojętego e-commerce’u i e-marketingu :).

Co jest Waszym atutem? Jaki problem rozwiązujecie?

Bez wątpienia unikalność koncepcji. Nie jesteśmy dziesiątą z kolei porównywarką cen, portalem zniżkowym, zakupów zbiorowych, czy agregatorem ofert. Podchodzimy indywidualnie zarówno do partnerów biznesowych jak i użytkowników. Dostarczamy treści wysokiej jakości, ułatwiamy podjęcie decyzji zakupowej oraz odpowiadamy na pytania, na które klienci szukają odpowiedzi. Doradzamy i inspirujemy.

Kto jest Waszą najważniejszą konkurencją? Jakie widzicie bariery w rozwijaniu Waszego projektu?

Pośrednią konkurencją są wyżej wymienione porównywarki cen, agregatory ofert oraz serwisy zleceniowe. Ze względu na niepowtarzalność serwisu i funkcje, które oferujemy, nie mamy natomiast bezpośrednich konkurentów.

W tej chwili jedyną barierą dla rozwoju naszego projektu jest czas. Chcielibyśmy aby w nadchodzącym roku 2016 projekt uzyskał stabilność finansową, co umożliwiłoby jeszcze szybszy wzrost. Spływające dane, które analizujemy, są obiecujące i napawają optymizmem.
Jednak znacznie wyraźniej, niż bariery, widzimy perspektywy. Mamy wiele pomysłów w jaki sposób rozwijać portal i na bieżąco staramy się je wdrażać. A możliwości są niemal nieograniczone.

Czy szukacie partnera, który pomógłby rozwijać projekt?

Do tej pory nie prowadziliśmy ani nie planowaliśmy tego typu poszukiwań. Projekt realizowany jest w oparciu o środki własne wspólników. Zdajemy sobie sprawę, że efektywność wydatków w tym wariancie finansowania i na tym etapie projektu jest najwyższa, więc postanowiliśmy osiągnąć jak najwięcej celów własnymi siłami. Kalkuluj.pl przechodzi obecnie fazę dostosowywania swoich funkcji do wymagań zewnętrznych. Grono blisko 300 kontrahentów dostarcza nam feedbacku, dzięki któremu wprowadzane zmiany powoli kształtują ostateczny obraz serwisu. Wkrótce przejdziemy do fazy szybkiego rozwoju i nie wykluczamy, że na tym etapie udział inwestora może okazać się niezwykle przydatny.

Jaki macie model biznesowy i do kogo chcecie docierać?

Obecnie pobieramy jedynie prowizję od sprzedaży asortymentu oferowanego przez sklepy internetowe, z którymi współpracujemy. Oferujemy dostęp do 300 tysięcy produktów z ponad 160 sklepów. Współpracujemy także z blisko 150 usługodawcami, którzy prezentują na łamach portalu kilka tysięcy usług. Sklepy integrujemy za pomocą plików XML utworzonych w formacie popularnych porównywarek cenowych.

Jak definiujecie swój cel biznesowy na najbliższe pół roku?

Jednym z głównych celów biznesowych na najbliższe pół roku jest dodanie opcji tworzenia nowych kalkulacji przez oferentów zarejestrowanych w serwisie. Będzie to pewna forma content marketingu. Oferenci w obrębie kalkulacji, którą stworzą, uzyskają możliwość promocji własnych produktów i usług. Zmianę tę chcielibyśmy połączyć z wprowadzeniem dodatkowego modelu rozliczeniowego – CPC, ze stawkami na konkurencyjnym poziomie. Funkcja ta wpisuje się w nasz cel biznesowy na rok 2016.

Jakie są Wasze plany rozwojowe?

Mamy mnóstwo planów rozwojowych, ale pozwolę sobie przedstawić jeden z najważniejszych. Rozpoczęliśmy właśnie przymiarki do prac nad zmianą strony na responsywną. Chcielibyśmy w ten sposób zachęcić użytkowników urządzeń mobilnych do częstszych wizyt na łamach naszego serwisu.

Wszystkich zainteresowanych przedstawieniem swojego projektu na łamach e-biznes.pl w ramach cyklu „Pokaż swój #startup” zapraszamy do wypełnienia formularza na e-biznes.pl/startup.

Sylwester KozakKalkuluj.pl: zachęcimy użytkowników do kupowania sprawdzonych zestawów [startup]

Podziel się!

O autorze

Sylwester Kozak

Facebook Twitter Google+

Specjalista w zakresie marketingu opartego o promocję wiedzy i doświadczenia. Aktywnie prowadzi własne jak i zlecone serwisy internetowe. Przygotowuje koncepcje biznesowe i analizy rynkowe nowych projektów. Ma praktyczne doświadczenie z zakresu promocji, eCommerce, e-PR, SEO, SEM i prowadzenia projektów internetowych.