Kiedy sklep internetowy zacznie zarabiać, jak określić czy sklep online zarabia?

Zakładając biznes, liczymy na to, że w miarę szybko zaczniemy zarabiać. W praktyce różnie to wygląda, jako że będzie to zależało od wielu czynników, jak choćby reklama, czy zapotrzebowanie rynkowe na daną ofertę. Kiedy jednak można spodziewać się realnych zysków w przypadku sklepów internetowych?

Kiedy sklep internetowy zacznie zarabiać, jak określić czy sklep online zarabia? 1

Ile kosztuje założenie sklepu online?

Prowadzenie biznesu, także online nie jest wcale takie proste. Każdy przedsiębiorca wie, że zanim zacznie się zarabiać, trzeba w pierwszej kolejności zainwestować, by w ogóle móc działać. W przypadku sklepów internetowych, chodzi przede wszystkim o stronę w sieci. Opcji jest wiele – od projektu sklepu na własnym serwerze, poprzez skorzystanie z gotowych platform sprzedażowych, aż po zdecydowanie się na sklep w serwisie ogłoszeniowym np. sprzedajemy.pl. Do tego oczywiście dochodzą jeszcze inne wydatki, których się nie uniknie. Koszty trzeba ponieść, by później móc zarabiać.

Jeśli już na początku swojej działalności nie chcesz wydawać dużych sum pieniędzy, a jednocześnie zależy Ci na maksymalnej elastyczności sprzedaży i stworzeniu sklepu, który byłby konkurencyjny, gotowa platforma sprzedażowa będzie najkorzystniejszym wyborem z trzech przedstawionych wyżej. Takie rozwiązanie funkcjonuje w formie abonamentu, który w zależności od wybranego dostawcy kosztuje od kilkudziesięciu do kilkuset złotych miesięcznie.

Warto jednak zachować ostrożność przy wyborze platformy sprzedażowej i przed decyzją zapoznać się z funkcjami, jakie oferuje w konkretnym abonamencie. Nie zawsze w najniższych lub średnich pakietach otrzymasz opcje umożliwiające sprawne działanie sklepu.

Oryginalne podejście do tej kwestii wykazuje m.in. platforma Selesto, która nie uzależnia ceny abonamentu od funkcjonalności, ale od wysokości obrotów. Oznacza to, że każdy użytkownik ma dostęp do wszystkich udogodnień. To m.in. wsparcie SEO, certyfikat SSL, narzędzia marketingowe oraz gotowe integracje z serwisami kurierskimi, social media, Allegro czy bramkami płatniczymi.

Za korzystanie z takiej platformy na początku zapłacisz 99 zł netto miesięcznie i jeśli obroty Twojego sklepu nie wzrosną, wysokość abonamentu pozostanie na takim samym poziomie. 

Jest to więc zdecydowanie korzystna opcja dla początkujących sprzedawców, którzy nie chcą ponosić wysokich wydatków, zanim osiągną pożądany poziom dochodów.

Do tego trzeba zaliczyć jeszcze zakup towaru, sposób dostawy, podatki, rachunki i inne opłaty, czyli wszystko to, co wiąże się z biurokracją i utrzymaniem samego sklepu i magazynowaniem towaru. Gdy oprócz działania online, ma się jeszcze sklep stacjonarny, dodatkowo trzeba jeszcze płacić czynsz na utrzymanie. Ile może to kosztować? Różnie, ale nie są to małe kwoty.

Kiedy sklep online zacznie zarabiać?

Nie da się tutaj dokładnie określić czasu, ponieważ wiele będzie zależało od okoliczności. Należy przy tym pamiętać, że pierwsze sprzedane towary nie równają się realnym zarobkom, ponieważ pozyskiwane pieniądze z pewnością będą służyć do utrzymania sklepu. Może się okazać, że nastąpi to bardzo szybko, np. już dzień po tym, gdy sklep ruszy, ale bywa, że miną miesiące, zanim przedsiębiorca będzie mógł liczyć na realne zyski, czyli różnicę między wydatkami a przychodami.

Nie da się więc określić dokładnie czasu, jako że jest to kwestia indywidualna. Zazwyczaj jednak przyjmuje się, że sklep internetowy zaczyna przynosić zyski dopiero po mniej więcej 6 miesiącach działalności, trzeba więc uzbroić się w cierpliwość.

Co wpływa na zarobki sklepu internetowego?

Jeżeli chodzi o kwestie zarobków i tego, jak szybko sklep zaczynie generować zyski, będzie miało to na wpływ wiele czynników. Po pierwsze wygląd strony, jej zaplecze techniczne oraz graficzne. Klienci chętniej zaglądają tam, gdzie wygodniej im korzystać z dostępnej infrastruktury w poszukiwaniu tego, co ich interesuje.

Kolejna kwestia to reklama. Wiele sklepów internetowych rozpoczyna działania marketingowe zdecydowanie wcześniej, np. informując przyszłych klientów na Facebooku czy poprzez inne serwisy społecznościowe, czy pocztę pantoflową. Trzeba w końcu w jakiś sposób wykreować swoją markę i zacząć się promować. Już od początku działalności warto więc dopilnować, by zostały zastosowane właściwe metody reklamy, np. w postaci pozycjonowania.

Zyski ze sklepu internetowego – trzeba uzbroić się w cierpliwość

Żeby móc czerpać z czegoś zyski, trzeba się w pierwszej kolejności dużo napracować i jednocześnie podjąć się odpowiednich inwestycji, czyli najpierw wyłożyć ze swojej kieszeni właściwą sumę. Dopiero gdy wszystko się rozkręci, a klientów zacznie przybywać, z miesiąca na miesiąc powinny być widoczne wyraźne zmiany. Ciężka praca popłaca i to samo dotyczy sklepów online – stwórz go, przykładając wagę do szczegółów, a klienci to docenią i będą wracać.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top