Klasyk w garażu? Odpowiednia polisa to podstawa

Opublikowano: 3 lutego 2016. Kategoria: Wpis Promowany.

Posiadanie zabytkowego auta to nie tylko wielka duma, ale także odpowiedzialność. Z pewnością chcesz o niego prawidłowo dbać, aby zawsze prezentował się wyjątkowo i bez wiele lat sprawnie działał. Poza naprawami, regeneracją i dbaniem o wygląd auta jest jeszcze jedna rzecz bardzo ważna – ubezpieczenie. Polisa na zabytkowy samochód pozwoli ci spać spokojnie!

Czy potrzebujesz ubezpieczenia na cały rok?

Jeżeli swój zabytkowy samochód wystawiasz tylko od czasu do czasu na targach i pokazach lub sporadycznie jeździsz nim tylko w lecie, gdy dopisuje pogoda, ubezpieczenie potrzebujesz na cały rok!

W Wielkiej Brytanii każdy właściciel pojazdu musi posiadać jego ubezpieczenie, nawet jeśli samochód nie jest używany. Jeśli nie posiadasz ważnej polisy ubezpieczeniowej możesz zostać ukarany przez DVLA (Driver and Vehicle Licensing Agency) karą w wysokości do 1000 funtów.

Co więcej, nawet jeśli twój samochód stoi w garażu albo na stężonym parkingu, tam również może ulec zniszczeniu mechanicznemu np. zarysowaniu. Z pewnością nie chciałbyś, aby wymarzonemu pojazdowi coś się stało.

Na co zwrócić uwagę

Jeżeli Twój zabytkowy samochód będzie używany sporadycznie – na specjalne okazje, potrzebujesz innego ubezpieczenia niż w przypadku, gdy bierzesz udział w różnego rodzaju rajdach bądź wyścigach. Przy wyborze ubezpieczenia musisz uzgodnić z firmą ubezpieczeniową wartość pojazdu. W przypadku szkody całkowitej możesz oczekiwać rekompensaty w postaci wypłaty tej właśnie wartości. Zwróć uwagę by była ona rzeczywista, a nie mniejsza. Warto w tym przypadku skorzystać z usług eksperta, aby mieć pewność, że ubezpieczenie zrekompensuje ewentualna stratę.

Kolejna rzecz to ustalony dystans, jaki auto przejeżdża faktycznie w ciągu roku. Z punktu widzenia ubezpieczyciela, auta zabytkowe zwykle nie służą do codziennej jazdy, więc ilość mil rocznie ustalana jest na znacząco niższym poziomie. Dodatkowa zniżkę w kwocie polisy można otrzymać, jeśli zdecydujesz, że rocznie pokonasz miej mil niż proponuje ubezpieczyciel. Warto również dopytać czy istnieje możliwość jego podwyższenia ilości przejechanych mil w czasie trwania ubezpieczenia.

Podczas zawierania umowy warto również upewnić się, że firma ubezpieczeniowa, przypadku zaistniałej szkody, będzie w stanie zaoferować oryginalne część zamienne do Twojego pojazdu.

Jeśli bierzesz udział w różnych pokazach, zlotach czy rajdach powinieneś wykupić ubezpieczenie, która obejmuje tego rodzaju wydarzenia. Z kolei, jeżeli myślisz o wykorzystaniu swojego samochodu do celów komercyjnych, na przykład jako auto do ślubu, to wiąże się to z koniecznością wykupienia odpowiedniej polisy.

Gdzie ubezpieczyć?

Wybierając ubezpieczyciela dla zabytkowego samochodu warto postawić na firmę z doświadczeniem w tej branży, ciesząca się nienaganna renomą i posiadająca bogatą ofertą. Jedną z takich firm, która z pewnością jest godna uwagi, jest Lancaster Insurance Services. Firma ta została założona w 1984 w Wielkiej Brytanii, jako część MG Owners Club. Przez te wszystkie lata zajmowała się ubezpieczaniem samochodów klasycznych i zabytkowych, zdobywając coraz większe doświadczenie. Bogata oferta polis, liczne usługi dodatkowe i szybkość likwidacji szkód to największe atuty Lancaster Insurance Services. Pełna oferta polis dal aut klasycznych znajduje się pod adresem https://www.lancasterinsurance.co.uk/insurance/classic-car-insurance/.

Na rynku ubezpieczeń dostępnych jest wiele ofert, zarówno od ubezpieczycieli internetowych jak i „stacjonarnych”. Przed podjęciem decyzji warto zapoznać się i porównać różne oferty, aby wybrać tą najlepiej odpowiadającą. Pamiętaj, aby dokładnie czytać podpisywane umowy, a w razie niejasności, dopytać doradcy.

Wpisy PromowaneKlasyk w garażu? Odpowiednia polisa to podstawa

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.