Pozyskiwanie klientów biznesowych przebiega zupełnie inaczej niż nawiązywanie kontaktów z osobami prywatnymi. B2B, czyli business to business to transakcje zawierane między dwoma firmami. Jak więc w efektywny sposób pozyskiwać takich właśnie klientów? Odpowiadamy w dzisiejszym wpisie.
Lead B2B – co to znaczy?
W znaczeniu ogólnym, lead jest firmą, która może zostać naszym potencjalnym klientem. W praktyce jest więc to firma interesująca się naszym produktem lub usługą.
Z kolei, jeśli mowa o marketingu internetowym, leadem nazywa się osoba, która pozostawiła dane kontaktowe na naszej stronie i wyraziła chęć kontaktu lub skorzystania z oferowanych przez naszą firmę usług. Zainteresowanych i gotowych do konwersji użytkowników B2B pozyskuje się podejmując różnego rodzaju działa marketingowe. Generowanie leadów b2b jest bardzo istotnym elementem marketingu firmy, dlatego warto poznać różne strategie, dzięki którym zyskamy coraz więcej klientów biznesowych.
Landing page
Strona docelowa jest jednym z najważniejszych przykładów narzędzi do generowania leadów. Jej celem jest poprowadzenie użytkownika bezpośrednio do konwersji. Taka strona powinna posiadać treść bogatą w informacje skłaniające użytkownika do podjęcia decyzji zakupowej. Warto zadbać także o szybkość wczytywania landing page oraz dostosowaniu jej do wielkości urządzeń mobilnych,
Cold calling
Wydawać by się mogło, że pozyskiwanie klientów za pomocą rozmów telefonicznych nie sprawdza się w dobie Internetu. Wbrew pozorom to jednak w dalszym ciągu świetna metoda, o ile oczywiście cały proces realizowany jest przez doświadczone i wykwalifikowane osoby.
Dzięki tak zwanym „zimnym telefonom” w szybki sposób możemy dotrzeć do osób decyzyjnych, na przykład kierowników czy maganerów.
Szkolenia online i webinary
Organizowanie szkoleń oraz webinarów to idealny sposób na reklamę prowadzonej działalności, kształtowanie marki osobistej oraz poprawy rozpoznawalności w sieci. Równocześnie, są pomocne w generowaniu leadów. Należy jednak pamiętać, aby nie przesadzić zbytnio z autoprezentacją, a skupić się bardziej na informacjach, które chcemy przekazać uczestnikom.
Blog firmowy
Tworzenie postów blogowych ma bardzo ważną zaletę – możemy dopasować je do promowanej oferty, kierując uwagę użytkowników na nasz cel sprzedażowy. Starannie napisane wpisy blogowe są skuteczną formą pozyskiwania leadów B2B.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.