Logistyka w branży e-commerce

Opublikowano: 22 stycznia 2016. Kategoria: Wpis Promowany.

Kluczem do sukcesu nie jednego sklepu internetowego jest gwarancja szybkiej wysyłki po złożeniu zamówienia. To dla klienta jeden z głównych czynników wyboru konkretnego e-sklepu.

building materials shop

building materials shop

Sprzedaż internetowa rozwija się bardzo szybko. Co rusz powstają nowe sklepy czy specjalne platformy handlu internetowego, skupiające wiele firm. Handel internetowy staje się obecnie bardzo popularny, głównie dzięki szerokiemu dostępowi do internetu i łatwości korzystania z usług, np. bez wychodzenia z domu. Rozwój nowych technologii sprzyja e-commerce. Coraz łatwiej jest dotrzeć do potencjalnego klienta, a klient z kolei może wybierać w wielu ofertach. Dodatkowo e-sklepom sprzyja nowa fala pokoleniowa, która już nie pamięta życia bez internetu, a starsze pokolenie coraz lepiej radzi sobie z nowymi technologiami, w pełni z nich korzystając.

Mimo sprzyjającym warunkom dla e-handlu, cały czas bardzo dobrze funkcjonują tradycyjne sklepy, zaletą których jest szybki dostęp do towaru na miejscu. Klient dokonujący zakupu otrzymuje produkt od ręki. Ponadto konkretny produkt może obejrzeć z każdej strony, dotknąć, przymierzyć, posmakować, poczuć. Sklepy internetowe działają zupełnie inaczej, co nie umniejsza mimo to ich atrakcyjności. Zaletą e-handlu jest z pewnością szeroki dostęp i atrakcyjne ceny produktów. W każdym momencie możemy z poziomu przeglądarki internetowej wyszukać konkretnego produktu lub przejrzeć witryny e-sklepów i tym samym szybko i skrupulatnie porównać oferty. W dodatku coraz częściej towar zamówiony wygodnie na domowej kanapie dostarczany jest następnego dnia pod drzwi klienta.

 

Dobrze funkcjonująca logistyka to satysfakcja klienta

Szybkość wysyłki to główny priorytet nowopowstających jak i już istniejących e-sklepów. Sklepy prześcigają się w terminach dostawy, oferując coraz częściej 24 godzinną wysyłkę zakupionego towaru. Stąd cała branża e-commerce bardzo mocno nastawiona jest na prawidłowe funkcjonowanie logistyki. To bowiem od dobrze prowadzonej logistyki sklepu w dużej mierze zależy satysfakcja klienta.

Logistyka e-commerce znacznie różni się od logistyki w tradycyjnych sklepach. Zamawiana jest określona paleta produktu na magazyn, z którego wychodzi mnóstwo przesyłek do klientów. Czas liczy się tu najbardziej. W związku z tym nie trudno o błąd w wystawieniu prawidłowego adresu na paczce, przyszykowaniu zgodnego z zamówieniem towaru, wystawieniu odpowiedniej faktury, itp. Mimo, iż profesjonalne e-sklepy posiadają własne magazyny, może się okazać, że zarządzany jest nieprawidłowo, przez co zdarzają się pomyłki, a klient coraz częściej dokonuje reklamacji lub zwrotów. Wszystkie te problemy mogą niekorzystnie wpływać na wizerunek marki, a także powodować spore straty finansowe.

Dobrze zarządzana logistyka magazynowa w branży e-commerce to inwestycja, która wymaga również odpowiedniego przygotowania. Problemy, jakie spotykają firmy w tym obszarze, bardzo łatwo można zniwelować korzystając z odpowiednich narzędzi. Te narzędzia to konkretne rozwiązania informatyczne, które pomogą zautomatyzować wiele czynności i na przykład upłynnić wysyłkę towaru. Na rynku IT istnieje wiele firm, które oferują gotowe systemy. Jak w tym wypadku wybrać najlepsze oprogramowanie, które zoptymalizuje zarządzanie logistyką w sklepie internetowym?

Odpowiedni system dla e-commerce

Dynamiczna działalność sklepów internetowych wymaga zastosowania odpowiednich rozwiązań, szczególnie w obszarze logistyki. Kluczowa jest odpowiednia organizacja procesów, związanych z magazynowaniem towarów, kompletowaniem i prawidłową wysyłką gotowych paczek do odbiorcy. Idealnym rozwiązaniem dla optymalizacji tych procesów jest korzystanie z systemu ERP, który pozwoli zautomatyzować wiele czynności, jak również zminimalizować czas dostawy konkretnej paczki oraz koszt związany z obsługą paczki. Wartym uwagi jest system ERP Streamsoft Verto, który posiada specjalny moduł przeznaczony do zarządzania logistyką magazynową w branży e-commerce.

Firma Streamsoft na rynku IT funkcjonuje od ponad 25 lat, swoim klientom oferuje autorskie rozwiązania budowane w oparciu o wiedzę, doświadczenie i innowacyjne technologie. System ERP Streamsoft Verto to oprogramowanie „szyte na miarę”, to znaczy, że potrafi przystosować się do działań i potrzeb firmy w każdej branży. Wiąże się to z samą architekturą systemu, który jest rozwijany w oparciu o narzędzie zawarte w platformie programistycznej Streamsoft Next. Dzięki temu firma, która korzysta z systemu Streamsoft Verto jest w stanie samemu zaprojektować i tworzyć indywidualne, zgodne z właściwymi potrzebami firmy, rozwiązania.

Sam system Streamsoft Verto umożliwia zarządzanie całym centrum logistycznym firmy. Dzięki niemu możliwe jest definiowanie hal magazynowych, podział magazynu na dowolne miejsca składowania, definiowanie stref odkładczych, generowanie kodów miejsc składowania, obsługę pojemności każdego miejsca składowania oraz dokumentowanie obrotu. Streamsoft Verto bardzo dobrze radzi sobie z elektroniczną wymianą dokumentów z dostawcami i odbiorcami, kompletuje i weryfikuje wysyłki z wykorzystaniem kolektorów danych. Ponadto w pełni integruje się z systemami firm kurierskich. Moduł wspomaga również proces inwentaryzacji okresowej i ciągłej.

Oprogramowanie Streamsoft Verto dzięki swoim funkcjom i możliwościom uznawany jest za prawdopodobnie najlepszy systemem ERP dla e-commerce w Polsce. Jego funkcjonalność oraz innowacyjna architektura programistyczna wyróżniają system na tle innych rozwiązań informatycznych w branży IT. Korzystając z niego każdy biznes związany z e-handlem jest w stanie zoptymalizować swoje procesy i wspomóc działanie w wielu obszarach firmy. Dla logistyki w e-commerce to bardzo ciekawe i korzystne rozwiązanie.

 

 

Wpisy PromowaneLogistyka w branży e-commerce

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.