Janmedia Interactive wraz z Heureka opracowały kampanię marketingu wirusowego dla Amnesty International. Kampania którą stworzyliśmy była jednym z kanałów promocji akcji Maraton Pisania Listów.
"Maraton" to coroczna akcja społeczna organizowana przez Amnesty International, która polega na odręcznym pisaniu listów (przez 24 godziny) w obronie ofiar udokumentowanych przypadków naruszeń praw człowieka. Listy Amnesty są skuteczne – także te adresowane do najbardziej zamkniętych i krwawych reżimów. Poprawa sytuacji osób, w obronie których pisane są listy notowana jest w co trzecim – co drugim przypadku. Także takie kraje jak Chiny czy Iran przy dużym nacisku ulegają.
W ramach kreacji Janmedia przygotowała grę wirusową Wiezien.pl.
Gra polega na wymuszeniu zeznań. Użytkownik dysponując środkami takimi jak pozbawienie snu, głośny dźwięk, bicie w jak najkrótszym czasie ma wyciągnąć z więźnia informacje.
Po minucie gry, niezależnie od uzyskanego wyniku zostaje ona przerwana planszą informacyjną wyjaśniającą społeczny cel gry i zawierającą link do serwisu www Maratonu i do formularza "Prześlij znajomemu". Oczekiwana emocja u gracza to zawstydzenie – wywołanie refleksji nad losem osób więzionych, wobec których przed chwilą było się nieubłaganym strażnikiem.
Zaskakująca gra i jej zaskakujące zakończenie skłaniała internautów do przesyłania sobie linku do strony www.wiezien.pl.
Dzięki efektom wirusowym udało się uzyskać wysoką oglądalność serwisu w krótkim okresie i przy zerowych budżetach mediowych. Informacje o grze szybko ukazały się też na formach i w różnego rodzaju serwisach społecznościowych.
Przykładowe komentarze internautów.
Cytaty z Forum Actionum, CD-Action
http://www.cdaction.pl/agora/viewtopic.php?t=16692
– Daje do myślenia… Miałem zwiechę dosłownie przez 5 minut i patrzyłem tylko gdzieś przed siebie. Napisy końcowe… Szczerze mówiąc, po obejrzeniu napisu na samej górze, poczułem się obrzydliwie…
– WOW (nie, nie World of Warcraft, po prostu "WOW") fajna gierka nie dlatego, ze brutalna ale dlatego,ze pouczajaca. Gralem wieczorem, w pokoju ciemno niec w chaie nie slychac, normalnie zgroza. Naprawde fajny pomysl.
– Niezłe. Niby gra o dręczeniu, a tu przesłanie. Widać tylko przez gry można do ludzi dotrzeć. Bo powiedzcie mi: czy gdyby to było same przesłanie, a nie gra to kto by wszedł na tą stronę, a co dopiero przeczytać?
Gra jest wynikiem silnej współpracy pomiędzy Janmedia i Heureka. Stworzenie samej kreacji zajęło Janmedia zaledwie tydzień. Po uruchomieniu na bieżąco śledzono opinie internautów i błyskawicznie reagowano, rozwijając grę.
Bezpośrednio poprzez mechanizm „Poleć grę znajomemu" link trafił do około tysiąca adresatów. Kilka tysięcy użytkowników odwiedziło serwis korzystając z linków umieszczonych na serwisach społecznościowych..
W wyniku innowacyjnej kampanii odnotowano rekordową liczbę 21,5 tys. napisanych listów w całej Polsce (60% wzrost w porównaniu do 2005) oraz wyraźny wzrost struktur lokalnych grup wolontariuszy Amnesty.
Wojciech Makowski, były Prezes Amnesty i koordynator Maratonu:
"4 maratony (Rzeszów, Słupsk, Szczecin, Puławy) były robione przez ludzi spoza Amnesty, którzy teraz zapewne założą grupy i liczymy na stałą obecność. (…) Ogólnie oceniam wzrost struktury grup lokalnych na 25%. Na pewno takie wspólne wydarzenie, ktore się udaje, odświeża i cementuje całą organizację."
Jest to druga kampania zrealizowana przez Janmedia dla Amnesty International. W roku 2004 agencja prowadziła dla Amnesty kampanię Stop Przemocy wobec Kobiet.
Autor: Tomek Karwatka,
Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Janmedia Interactive
[email protected]
Zobacz: Wiezien.pl
Wpisy promowane
- Funkcjonalny dodatkowy moduł do myjki firmy Mewa zaopatrzonej w pędzel do czyszczenia częściMewa uzupełnia o kolejny moduł swoją kompleksową usługę w zakresie czyszczenia części maszyn i komponentów. Sprawdzone w działaniu i przyjazne ...
- Jak znaleźć odpowiedniego inwestora?Każda firma, niezależnie od wielkości, może w pewnym momencie potrzebować zastrzyku finansowego lub strategicznego wsparcia. Problem w tym, że znalezienie ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- Przedświąteczne zakupy Polaków: co kupujemy pod choinkę?W pierwszych tygodniach grudnia Polacy coraz częściej przenoszą swoje poszukiwania idealnych prezentów do internetu. Jak wynika z analizy Shoper, popularnej ...
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.