Obecnie ciężko wyobrazić sobie promocje produktu lub usługi bez wsparcia reklamy materiałami point of sale. Firmy coraz większą wagę przywiązują do tworzenia atrakcyjnych i skutecznych materiałów reklamowych realizowanych bezpośrednio w miejscu sprzedaży.
Czym są materiały POS?
Materiały POS (ang. point of sale), czy również często używany na rynkach rosyjskich i w USA termin POP (ang. point of purchase) to wszelkiego rodzaju produkty, których zadaniem jest wspieranie działań reklamowych w miejscu sprzedaży lub w jego bezpośrednim pobliżu. Będą to więc wszelkiego rodzaju standy, hangary, potykacze i makiety, które są nośnikiem reklamy BTL (ang. below the line).
Cel stosowania materiałów POS
Badania firmy Mood wskazują na to, że 2/3 decyzji zakupowych klient podejmuje w sklepie. Znacząca cześć dochodów płynie ze sprzedaży artykułów, o których zakupie podjęto decyzje impulsywnie, w miejscu sprzedaży. Siła oddziaływania materiałów POS jest na tyle duża, że warto wykorzystywać je jako wsparcie reklamowe. Silne zaangażowanie zmysłów potencjalnego klienta w sposób bezpośredni powoduje, że materiały POS odznaczają się tak ogromną skutecznością.
Trendy w rozwoju materiałów POS
Obecnie materiały POS, które można uznać za standardowe, czyli statyczne kompozycje, odchodzą powoli do lamusa. Coraz większą popularność zdobywają multimedialne standy, czy infokioski, które nie tylko przyciągają uwagę przechodnia swoją niecodzienną formą, ale daję również możliwość interakcji potencjalnego klienta. Silny rozwój trendu Digital w segmencie POS nie tylko działa pozytywnie w aspekcie krótkoterminowym na wyniki sprzedaży, ale również pozwala w łatwy sposób zbudować więź i dobre relacje z klientem.
Interaktywne stanowiska pozwalają w atrakcyjny sposób zaprezentować firmom obiekt sprzedaży. Obecnie klient nie tylko może podziwiać produkt, ale również wykorzystać inne zmysły – produktu można dotknąć, czy powąchać. Zabiegiem pojawiającym się coraz częściej w interaktywnych materiałach POS jest możliwość wzięcia udziału w konkursie, odnalezienie obiektu sprzedaży na portalach społecznościowych, a nawet zagranie w grę. Ogromne możliwości multimedialnych materiałów POS zostawiają szerokie pole do popisu agencjom reklamowym.
Dzisiejszy klient Digital
Wysoka dostępność urządzeń mobilnych smart powoduje, że dzisiejszy klient chce konsumować szybko, efektownie i nowocześnie. Bez wątpienia przyszłościowym kierunkiem sprzedaży w wielu kanałach jest implementacja nowoczesnych rozwiązań i możliwość interakcji potencjalnego klienta. Idea szybkiego i łatwego dostępu do wszelkich niezbędnych informacji i prezentacji produktów może zostać zrealizowana właśnie dzięki materiałom POS.
Połączenie prezentacji multimedialnych z portalami społecznościowymi daje ogromne możliwości sprzedażowe. Również umieszczenie kodów QR na klasycznych materiałach POS sprawia, że marka zyskuje na nowoczesności.
Planując wykorzystanie multimedialnych materiałów point of sale w kampanii promocyjnej, warto zdać się na doświadczenie i wybrać firmę, która zagwarantuje wysoką skuteczność tego typu rozwiązań marketingowych.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.