Na podstawie danych Centralnej Ewidencji Pojazdów Ministerstwa Cyfryzacji można wskazać modele aut osobowych, które były najczęściej leasingowane przez przedsiębiorców w 2020 roku. Przedstawiamy ranking 10 bestsellerowych modeli samochodów oraz wyjaśniamy, dlaczego tak chętnie są one wybierane przez polskie firmy.
10 pojazdów z największą liczbą rejestracji
W całym 2020 roku firmy najczęściej rejestrowały samochody dwóch marek – Skoda oraz Toyota. Najpopularniejszym autem osobowym okazała się Skoda Octavia, a w czołowej trójce znalazła się także Toyota Corolla oraz Skoda Fabia. W rankingu TOP 10 uplasowały się jeszcze 3 modele Toyoty – Toyota Yaris (4. miejsce), Toyota RAV4 (6. pozycja) oraz Toyota C-HR (9. miejsce). W poniższym zestawieniu prezentujemy 10 samochodów, które w minionym roku były najczęściej rejestrowane przez firmy. Wskazujemy również ich średnie ceny brutto, oszacowane na podstawie danych z katalogów producentów.
1. Skoda Octavia – 93525 zł,
2. Toyota Corolla – 97150 zł,
3. Skoda Fabia – 50400 zł,
4. Toyota Yaris – 57250 zł,
5. Renault Clio – 62450 zł,
6. Toyota RAV4 – 128150 zł,
7. Dacia Duster – 60150 zł,
8. Volkswagen Golf – 93645 zł,
9. Toyota C-HR – 102900 zł,
10. Ford Focus – 81750 zł.
Dlaczego warto leasingować najpopularniejsze modele aut?
Co zatem sprawia, że powyżej wymienione modele są tak chętnie wybierane przez firmy? Wymieniamy najważniejsze powody, które mogą o tym decydować.
Niska rata leasingowa
Można łatwo zauważyć, że polscy przedsiębiorcy preferują samochody ze średniej półki cenowej. Znacznie rzadziej decydują się na auta z segmentu premium, które zwykle kosztują co najmniej kilkaset tysięcy złotych. W przypadku bestsellerowych modeli takich marek jak Skoda czy Toyota, leasing nie obciąża zbytnio firmowego budżetu, ponieważ miesięczna rata nie jest wysoka. Przedsiębiorca może dzięki temu jeździć nowym samochodem średniej klasy, zwykle pewniejszym i bezpieczniejszym w porównaniu do używanego auta, nawet z wyższej półki.
Duży popyt na rynku wtórnym
Najczęściej leasingowane pojazdy to modele, które cieszą się sporym popytem na rynku wtórnym. Dzięki temu można z łatwością je sprzedać, jeżeli zdecydujemy się zakończyć leasing samochodu wykupem. Po kilku latach użytkowania popularnego samochodu nie straci on sporo na wartości, jak ma to miejsce zwłaszcza w przypadku niszowych, luksusowych pojazdów. Nie trzeba więc przy sprzedaży zbytnio schodzić z ceny. Alternatywną opcją jest rezygnacja z wykupu i wzięcie w leasing nowego auta podobnej klasy, bez zwiększenia wysokości dotychczasowej raty.
Bezawaryjność i przyjazna eksploatacja
Samochody z czołówki rankingu powszechnie uchodzą za bezawaryjne, nie sprawiające większych problemów z użytkowaniem, wydajne, bezpieczne, a także stosunkowo tanie w utrzymaniu oraz eksploatacji.
Niezbędne wyposażenie i zadowalające parametry
Zazwyczaj są to auta z silnikiem o mocy powyżej 100 KM, maksymalnej prędkości dochodzącej nawet do 200 km/h oraz przyspieszeniu do 100 km/h w czasie kilkunastu sekund. Cechują się także niskim spalaniem na poziomie około 5 litrów na 100 km. W samochodach tych można znaleźć wszystkie niezbędne elementy wyposażenia – m.in. klimatyzację, elektryczne szyby i lusterka, pojemny bagażnik, elektryczne wspomaganie kierownicy, a także nowoczesne systemy bezpieczeństwa. Nie są jednak tak bogate w innowacje technologiczne, które mogą być przydatne, lecz znacząco podnoszą cenę pojazdu i często ulegają kosztownym awariom.
Łatwość znalezienia części zamiennych
Najpopularniejsze modele samochodów mają jeszcze jedną istotną przewagę nad rzadziej wybieranymi autami – znacznie łatwiej jest znaleźć do nich części zamienne, których koszty zakupu są zarazem znacząco niższe.
Czym cechują się modele najczęściej leasingowanych samochodów?
Poniżej opisujemy krótko 3 najczęściej rejestrowane przez firmy modele aut osobowych. Wskazujemy ich najważniejsze zalety oraz elementy wyposażenia.
Skoda Octavia
Przedsiębiorcy najczęściej decydują się na leasing Skody Octavia – modelu produkowanego od 1996 roku. Jest to auto, które w zależności od wybranej konfiguracji może cechować się niedużym spalaniem na poziomie 4,2 l/100 km. Wyróżnia się niskim, sportowym zawieszeniem oraz obecnością wielu technologii zwiększających bezpieczeństwo, np. asystenta pasa ruchu, funkcji awaryjnego hamowania, przednich świateł przeciwmgłowych, automatycznej kontroli ciśnienia w oponach, czujników cofania, kontroli odstępu od poprzedzających pojazdów, systemu ABS i ASR czy asystenta podjazdu. Poziom komfortu zwiększa natomiast manualna klimatyzacja czy dostępne w najnowszych wersjach podgrzewane fotele. Nowa Skoda Octavia została ponadto wyposażona w porty USB oraz elektrycznie chowany hak holowniczy.
Toyota Corolla
Produkcja tego modelu samochodu słynnej japońskiej marki rozpoczęła się już w 1966 roku. Toyota Corolla jest wyposażona w silniki o mocy do 224 KM. Do prędkości 100 km/h rozpędza się nawet w 10 sekund i osiąga do 196 km/h. W najnowszych wersjach tego modelu średnie zużycie paliwa wynosi 4,5 litra na 100 km. Pojazd ten jest wyposażony m.in. w napęd na 4 koła, światła LED do jazdy dziennej, podgrzewane i elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, automatyczną klimatyzację, tempomat czy elektryczny hamulec postojowy. Kierowca może również korzystać z systemu kontroli ciśnienia w oponach, automatycznego ogranicznika prędkości, funkcji wzywania pomocy w razie wypadku, kontroli poziomu zmęczenia czy asystenta zmiany pasa ruchu. Cechę wyróżniającą ten model stanowi ponadto wytrzymałe nadwozie.
Skoda Fabia
Trzecią pozycję w rankingu zajęła Skoda Fabia, produkowana od 1999 roku. Jest często wybierana przez firmy pomimo przeciętnej mocy silnika benzynowego do 110 KM. Cechuje się niskim spalaniem – w cyklu mieszanym 5,3 l/100 km. Model ten oprócz oszczędnej jazdy wyróżnia się również sporą przestronnością wnętrza i pojemnością bagażnika. Został także wyposażony w nowoczesne funkcje, m.in. system niwelujący skutki kolizji, funkcję doświetlania zakrętów, kamerę cofania czy monitoring martwego pola.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.