Skuteczna sprzedaż na Allegro stała się jednym z fundamentów internetowej aktywności i działalności e-commerce. Nie można jej jednak rozpatrywać tylko i wyłącznie kategoriach samego wystawiania aukcji. Obecnie Allegro to zdecydowanie więcej: prawdziwy front rywalizacji sprzedawców na politykę cenową, spryt, intuicję, zmysł marketingowy i atrakcyjność często tych samych ofert.

Stąd tak ważne jest, by nie popełniać – często sztampowych i wręcz banalnych – błędów, które rzutują na skuteczność aukcji, efektywność działalności i ostateczne przychody firmy. Oto najczęściej popełniane mankamenty przez polskich sprzedawców na allegro.
Konkurencja bez analizy
Powszechnym błędem na Allegro jest patrzenie na sprzedaż wyłącznie przez pryzmat swojego profilu, bez porównywania go z konkurencyjnymi. Tymczasem przecież esencją Allegro jest właśnie konkurencja i rywalizacja. Bieżące sprawdzanie cen innych firm oraz ich nowości rynkowych na Allegro to podstawa dobrej aktywności na platformie. Tylko w ten sposób można w format aukcji wprowadzić np. promocję na atrakcyjny dodatek do danego przedmiotu. Nie chodzi tu wyłącznie o porównanie cen. Warto obserwować np. jakich multimediów używają pozostałe firmy czy też rywalizować z nimi w ramach wewnętrznego systemu reklamowego.
Brak wysyłki za pobraniem
Logistyka i sprawna dystrybucja towarów sprzedawanych na Allegro rzutuje na obroty; klienci wybierają te, które zapewniają szerszy zakres przesyłek i dostaw. Tymczasem właściciele sklepów unikają na przykład wysyłek za pobraniem. Dość powszechnym błędem jest również próba wygenerowania dodatkowego przychodu poprzez zawyżanie cen usług kurierskich. Choć sporadycznie można w ten sposób nawet nieznacznie zyskać, straty wizerunkowe są później zdecydowanie większe. W dalszej perspektywie to droga donikąd. Warto raczej zadbać o to, by kurier i jego usługa stanowiły korzyść dla klienta, a nie kojarzyły się z problemem i kosztem. Niezależnie od tego, czy to DHL, InPost, DPD – zamów kuriera z myślą o tym, by adresat był zadowolony z usługi.
Słaba jakość multimediów
Na Allegro wygrywa się nie tylko słowem, ale i obrazem. Oferty, które zawierają przeciętnej jakości zdjęcia robione szybko starym smart fonem, nie będą atrakcyjne dla klienta, który równie prędko przewija dziesiątki podobnych aukcji. Dobre zdjęcie na Allegro powinno być wyraziste i maksymalnie precyzyjne, tak aby idealnie podkreślało wszystkie detale oferowanego przedmiotu. Zawsze większe wrażenie zrobią też fotografie, które wykonano na jednolitym białym tle. To również miejsce, by wstawić znaki wodne lub inne sygnatury właściciela zdjęć. Można więc przyjąć zasadę, że zdjęcia są priorytetem na Allegro.
Opisy, które nie intrygują
Jak zrobić dobry opis produktu lub kategorii na Allegro? Nie powinien być on nadmiernie techniczny, ale też błędem jest zbytnia swoboda. Allegro musi stanowić równowagę pomiędzy zaintrygowaniem odbiorcy, a dostarczeniem mu maksymalnie dużej ilości danych podanych w przystępnej, przyjaznej formule. Warto też dogłębnie przeanalizować, po jakich słowach kluczowych można w wyszukiwarce Allegro odnaleźć dane produkty. Odpowiednie ich nasycenie w treści opisu oraz samym tytule aukcji spowoduje, że prawdopodobnie znajdzie się ona wyżej niż pozostałe. Warto więc myśleć kategoriami klienta i tworzyć treść tak, by była ona jak najbardziej użyteczna i zgodna z potrzebami odbiorcy.
Komunikacja z klientem
Powszechnym błędem sprzedawców na Allegro jest minimalizacja komunikacji z odbiorcami. Wiadomości na czacie bez odpowiedzi to prawdopodobnie utracony klient. Tymczasem sprzedawcy zakładają, że wszelka komunikacja jest złem koniecznym. To błąd. Szczególnie w przypadku specyficznych towarów, klienci przed zakupem składają wiele zapytań o detale. Zdecydowanie większego zaufania nabiorą do podmiotu, który wszystkich informacji udzieli im szybko i wnikliwie. Warto więc zainwestować w osobę, która będzie odpowiedzialna właśnie za tego rodzaju sprawną komunikację potencjalnymi kontrahentami.
Chcesz dotrzeć do przedsiębiorców i ekspertów e-commerce?
Wykorzystaj nasze 25-letnie doświadczenie i zapoznaj się z naszą propozycją współpracy – artykułami eksperckimi, patronatami medialnymi oraz wpisami promowanymi wspierającymi SEO.
Wpisy promowane
- TOP 10 produktów do czyszczenia samochoduNiektórzy kierowcy sprzątają samochód w każdej wolnej chwili, inni wolą z tym zaczekać na specjalną okazję. Warto jednak mieć na ...
- Sunseeker Robotics ogłasza europejski debiut, wzmacniając globalną obecnośćFirma Sunseeker Robotics zorganizowała w Hamburgu (Niemcy) przełomowe wydarzenie pod hasłem „Enjoy Boundless Possibilities”, oficjalnie ogłaszając ekspansję na rynek europejski. ...
Wydarzenia
20.03.2025
IV FORUM E-COMMERCE CHALLENGE
26.03.2025 - 27.03.2025
Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025
XXVIII Konkurs KAROLE
05.04.2025
Code Europe
30.06.2025 - 01.07.2025
Najnowsze wpisy
- BIODERMA wybiera Salestube do obsługi digital media dla czterech linii produktówNależąca do firmy NAOS marka BIODERMA wybrała należącą do Group One spółkę MarTech i e-commerce connected Salestube do obsługi w ...
- Tylko 25% lokalnych firm ma stronę internetową, a 68% Polaków szuka opiniiTylko 25% firm działających lokalnie posiada stronę internetową, podczas gdy ponad 68% Polaków szuka w sieci opinii o tych przedsiębiorstwach ...
- 45% Polaków wybiera zakupy stacjonarne z obawy o swoje daneKwestie związane z ochroną prywatności mają istotny wpływ na decyzje zakupowe Polaków. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Między ...
- Tpay: 84% Polaków kupuje online raz w miesiącu lub częściejPolacy coraz chętniej sięgają po wirtualne koszyki. Jak wynika z danych Tpay, zawartych w trzeciej części raportu „Jak Polacy kupują ...