Skuteczna sprzedaż na Allegro stała się jednym z fundamentów internetowej aktywności i działalności e-commerce. Nie można jej jednak rozpatrywać tylko i wyłącznie kategoriach samego wystawiania aukcji. Obecnie Allegro to zdecydowanie więcej: prawdziwy front rywalizacji sprzedawców na politykę cenową, spryt, intuicję, zmysł marketingowy i atrakcyjność często tych samych ofert.

Stąd tak ważne jest, by nie popełniać – często sztampowych i wręcz banalnych – błędów, które rzutują na skuteczność aukcji, efektywność działalności i ostateczne przychody firmy. Oto najczęściej popełniane mankamenty przez polskich sprzedawców na allegro.
Konkurencja bez analizy
Powszechnym błędem na Allegro jest patrzenie na sprzedaż wyłącznie przez pryzmat swojego profilu, bez porównywania go z konkurencyjnymi. Tymczasem przecież esencją Allegro jest właśnie konkurencja i rywalizacja. Bieżące sprawdzanie cen innych firm oraz ich nowości rynkowych na Allegro to podstawa dobrej aktywności na platformie. Tylko w ten sposób można w format aukcji wprowadzić np. promocję na atrakcyjny dodatek do danego przedmiotu. Nie chodzi tu wyłącznie o porównanie cen. Warto obserwować np. jakich multimediów używają pozostałe firmy czy też rywalizować z nimi w ramach wewnętrznego systemu reklamowego.
Brak wysyłki za pobraniem
Logistyka i sprawna dystrybucja towarów sprzedawanych na Allegro rzutuje na obroty; klienci wybierają te, które zapewniają szerszy zakres przesyłek i dostaw. Tymczasem właściciele sklepów unikają na przykład wysyłek za pobraniem. Dość powszechnym błędem jest również próba wygenerowania dodatkowego przychodu poprzez zawyżanie cen usług kurierskich. Choć sporadycznie można w ten sposób nawet nieznacznie zyskać, straty wizerunkowe są później zdecydowanie większe. W dalszej perspektywie to droga donikąd. Warto raczej zadbać o to, by kurier i jego usługa stanowiły korzyść dla klienta, a nie kojarzyły się z problemem i kosztem. Niezależnie od tego, czy to DHL, InPost, DPD – zamów kuriera z myślą o tym, by adresat był zadowolony z usługi.
Słaba jakość multimediów
Na Allegro wygrywa się nie tylko słowem, ale i obrazem. Oferty, które zawierają przeciętnej jakości zdjęcia robione szybko starym smart fonem, nie będą atrakcyjne dla klienta, który równie prędko przewija dziesiątki podobnych aukcji. Dobre zdjęcie na Allegro powinno być wyraziste i maksymalnie precyzyjne, tak aby idealnie podkreślało wszystkie detale oferowanego przedmiotu. Zawsze większe wrażenie zrobią też fotografie, które wykonano na jednolitym białym tle. To również miejsce, by wstawić znaki wodne lub inne sygnatury właściciela zdjęć. Można więc przyjąć zasadę, że zdjęcia są priorytetem na Allegro.
Opisy, które nie intrygują
Jak zrobić dobry opis produktu lub kategorii na Allegro? Nie powinien być on nadmiernie techniczny, ale też błędem jest zbytnia swoboda. Allegro musi stanowić równowagę pomiędzy zaintrygowaniem odbiorcy, a dostarczeniem mu maksymalnie dużej ilości danych podanych w przystępnej, przyjaznej formule. Warto też dogłębnie przeanalizować, po jakich słowach kluczowych można w wyszukiwarce Allegro odnaleźć dane produkty. Odpowiednie ich nasycenie w treści opisu oraz samym tytule aukcji spowoduje, że prawdopodobnie znajdzie się ona wyżej niż pozostałe. Warto więc myśleć kategoriami klienta i tworzyć treść tak, by była ona jak najbardziej użyteczna i zgodna z potrzebami odbiorcy.
Komunikacja z klientem
Powszechnym błędem sprzedawców na Allegro jest minimalizacja komunikacji z odbiorcami. Wiadomości na czacie bez odpowiedzi to prawdopodobnie utracony klient. Tymczasem sprzedawcy zakładają, że wszelka komunikacja jest złem koniecznym. To błąd. Szczególnie w przypadku specyficznych towarów, klienci przed zakupem składają wiele zapytań o detale. Zdecydowanie większego zaufania nabiorą do podmiotu, który wszystkich informacji udzieli im szybko i wnikliwie. Warto więc zainwestować w osobę, która będzie odpowiedzialna właśnie za tego rodzaju sprawną komunikację potencjalnymi kontrahentami.
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.