NeedApp, czyli przepis na aplikacje

Opublikowano: 29 maja 2015. Kategoria: Wpisy Promowane.

Design Thinking Jam i Hackathon – to główne składniki przepisu na aplikacje mobilne według ECDF mKlaster. Dodając do tego dużą dawkę kreatywności, emocji i intensywną pracę powstaje dynamiczne wydarzenie, dzięki któremu w zaledwie dwa dni powstają zaawansowane prototypy rozwiązań odpowiadających na wybrany temat. ECDF mKlaster już dwukrotnie udowodnił, że formuła NeedAppa przekłada się na realne efekty. Niedługo kolejny raz będzie miał szansę na potwierdzenie swojej recepty na sukces w tworzeniu użytecznych i odpowiadających oczekiwaniom klientów aplikacji.

NeedApp to konkurs dla firm programistycznych, w ramach którego tworzą one prototypy aplikacji mobilnych na określony przez patrona danej edycji temat. Zwycięzca walki na kody otrzymuje zlecenie na realizację projektu, który przygotował podczas wydarzenia. Autorem koncepcji NeedAppa jest ECDF mKlaster, inicjatywa skupiająca firmy programistyczne, uczelnie i instytucje otoczenia biznesu na rzecz współpracy przy rozwoju technologii mobilnych – NeedApp to efekt naszego poszukiwania nowoczesnych rozwiązań pobudzających innowacyjność i kreatywność w branży mobile. Stanowi również atrakcyjne, pełne emocji wydarzenie promujące technologie mobilne, a także uczestników wydarzenia – polskie studia programistyczne, które mimo że zazwyczaj są stosunkowo młodymi firmami, mają duże doświadczenie i są cenieni na całym świecie za jakość usług i inwencję twórczą. NeedApp pozwala również na budowanie marek patronów i sponsorów wydarzenia jako nastawionych na wspieranie nowatorskich inicjatyw oraz otwartych na nietypowe rozwiązania  – mówi Marcin Paradowski, koordynator ECDF mKlaster.

logo needapp

Projektujemy aplikację

To co wyróżnia NeedAppa spośród innych hackathonów, obok uczestników i  nagrody, to wyjątkowa, rozbudowana część kreatywna stanowiąca etap opracowywania pomysłów na aplikacje. Przyjmuje ona formę warsztatów prowadzonych innowacyjną metodą design thinking. Do stworzonej na Uniwersytecie Stanford idei przekonali się już najwięksi globalni gracze jak Google, Apple czy SAP. Dzięki niej udoskonalają swoje produkty i usługi, a także opracowują nowe rozwiązania. Design thinking stawia w centrum procesu odbiorcę, zmusza do dokładnego jego poznania oraz identyfikacji problemów z jakimi się zmaga. Dzięki temu stworzone w ramach warsztatów pomysły odpowiadają na realne potrzeby. Praca grupowa, w której biorą udział osoby z najróżniejszych branż i środowisk przekłada się z kolei na wyzwolenie pokładów kreatywności i setki bardzo oryginalnych koncepcji. Ostatecznie każdy zespół warsztatowy dopracowuje  jeden pomysł i prezentuje go przed firmami biorącymi udział w konkursie.

I przekładamy na język programowania

Przedstawione koncepcje stanowią nie tylko inspirację, ale i złożony, szczegółowy „brief” dla uczestników hackathonu. Spośród puli przedstawionych pomysłów każda drużyna programistyczna wybiera jeden, który przez następne 24 godziny koduje tworząc prototyp aplikacji. Wydarzenie kończy się prezentacjami przygotowanych przez firmy projektów. Ocenia je jury złożone z reprezentantów organizatorów i partnerów wydarzenia, a także ekspertów z branży technologicznej oraz specjalistów w dziedzinie odnoszącej się do tematu wydarzenia. Wspólnie wybierają najlepszy prototyp uwzględniając jego użyteczność, przygotowanie techniczne i wizualne oraz powiązanie z tematem edycji. Zwycięzca będzie mógł wprowadzić swój projekt w życie dzięki zleceniu patrona wydarzenia na określoną z góry kwotę.

Sukces nietypowej koncepcji

Premiera autorskiej formuły ECDF mKlaster odbyła się w kwietniu zeszłego roku w ramach wydarzenia „ŠKODA App Days”. Tematem przewodnim były rozwiązania mobilne dla podróżujących rodzin. Zwycięzcą został zespół Whalla Labs, który stworzył aplikację „Skoda Driver” – symulator wirtualnej jazdy pomagający najmłodszym stawiać pierwsze kroki w świecie motoryzacji. Oparty na realnym sygnale i mapach GPS pozwala w ciekawy sposób obserwować swoją lokalizację i śledzić na bieżąco trasę, a atrakcyjne gry i quizy nie tylko umilają podróż, ale w przystępny sposób uczą dzieci znaków drogowych, obsługi i budowy auta. Niedługo po publikacji, aplikacja została wyróżniona Nagrodą Internautów w konkursie Appaward 2014. Tymczasem zbliża się premiera rozwiązania, które zwyciężyło w drugiej edycji NeedAppa, odbywającego się w lutym pod patronatem Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Uczestnicy wydarzenia przygotowywali aplikacje skierowane do absolwentów uczelni, które wspierają utrzymywanie relacji między nimi a UEP. Główna nagroda przypadła zespołowi KIWIGROUP za aplikację „Connecto”. Dzięki bazie szkoleń, testów i artykułów tworzonej przez uniwersytet oraz współpracujące z nim firmy, użytkownicy mogą nabywać kolejne umiejętności oraz wirtualne odznaki. Tworzą również swój profil zawodowy, który nie tylko stanowi źródło wiedzy o potencjalnym pracowniku, ale również cenne źródło informacji dla studentów o ścieżkach rozwoju kariery, wiedzy i doświadczeniach absolwentów, w których ślady chcieliby iść.

Kto następny?

Sukcesy dwóch edycji NeedAppa spowodowały ożywione zainteresowanie wśród kolejnych firm i instytucji, które poszukują ciekawego i skutecznego sposobu na stworzenie aplikacji wspierającej ich działalność. Dlatego już wkrótce czeka nas trzecia odsłona konkursu ECDF mKlaster. – Będzie to wyjątkowa edycja, zarówno ze względu na temat wydarzenia, jak i partnera, z którym je współorganizujemy. Podstawowe zasady uczestnictwa nie zmienią się, więc jeśli ktoś chce poznać NeedAppa bliżej i wziąć udział w kolejnej jego odsłonie, zachęcamy do śledzenia naszej strony i profili w mediach społecznościowych. Lada chwila rusza rekrutacjamówi Marcin Paradowski z ECDF mKlaster.

Więcej informacji o wydarzeniu dostępnych jest na stronie www.needapp.pl oraz www.mklaster.pl .

Pełne oznakowanie unijne

Wpisy PromowaneNeedApp, czyli przepis na aplikacje

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.