Głównym celem jaki miała spełniać nowa strona Wydziału Informatyki i Gospodarki Elektronicznej poznańskiej Akademii Ekonomicznej było zapewnienie użytkownikom szybkiego dostępu do niezbędnych informacji. Podczas projektowania witryny największy nacisk położono na jej funkcjonalność i użyteczność.
Akademia Ekonomiczna w Poznaniu powołała do życia nowy Wydział Informatyki i Gospodarki Elektronicznej. Jest to jedyna tego rodzaju jednostka edukacyjna w kraju. Wydział kształci studentów w pięciu specjalnościach: Cybernetyka ekonomiczna, Elektroniczny biznes, Informatyczno-przestrzenne systemy zarządzania, Informatyka w gospodarce i administracji oraz Inżynieria finansowa.
Władze wydziału chciały stworzyć nową stronę internetową, która byłaby niezależna od witryny Akademii Ekonomicznej i która spełniałaby nowoczesne standardy i kryteria stawiane stronom WWW.
Założenia:
Nowa strona Wydziału Informatyki i Gospodarki Elektronicznej poznańskiej AE miała mieć przejrzystą i zrozumiałą architekturę informacyjną; prostą i intuicyjną nawigację, która umożliwiałaby łatwe dotarcie do najważniejszych wiadomości; estetyczną szatę graficzną, która jednak pozbawiona byłaby zbędnych ozdobników i animacji. Projekt zakładał prostą i stonowaną w formie stronę, której głównym walorem miała być łatwość nawigacji i szybki dostęp do najistotniejszych zasobów i informacji. Bardzo duży nacisk położony został na kwestie usability, czyli na funkcjonalność i użyteczność witryny.
Realizacja:
Firma Perfect One przygotowała projekt architektury informacyjnej nowej strony oraz dokonała szczegółowego opracowania założeń usability, jakie powinny zostać spełnione przy tworzeniu witryny. Koordynowała także większość prac programistów i grafików oraz nadzorowała poszczególne etapy wdrożeniowe.
Projekt został zrealizowany w ciągu kilku tygodniu. Najtrudniejszym etapem było dostosowanie platformy Joomla do wymogów i standardów usability. W wielu miejscach potrzebna była intensywna praca programistyczna polegająca na modyfikacji skryptów. Budowa strony w oparciu o platformę Joomla była jednym z warunków i wymagań postawionych przez zleceniodawcę.
Aby uprościć nawigację po stronie i skrócić czas potrzebny na dotarcie do konkretnych danych zastosowano dwa menu: globalne (w poziomie) i lokalne (w pionie). Na stronie znalazło się także rozwijane pole wyboru, które umożliwia szybkie przejście do serwisów powiązanych z Akademią Ekonomiczną w Poznaniu, takich jak strona parlamentu studenckiego AE, biblioteki czy portalu dydaktycznego.
Według założeń projektu szata graficzna nowej strony miała być estetyczna, ale i stonowana, pozbawiona zbędnych ozdobników i niepotrzebnych efektów wizualnych. Strona miała spełniać przede wszystkim funkcje informacyjne i nie chciano, aby ten charakter został rozmyty poprzez zbyt mocne akcenty graficzne.
Podsumowanie:
Nowa strona Wydziału Informatyki i Gospodarki Elektronicznej pozytywnie wyróżnia się na tle strony Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Spełnione zostały także wszystkie stawiane przez władze wydziału warunki, takie jak:
– przejrzysta architektura informacji,
– czytelna i prosta nawigacja po stronie, która umożliwia szybkie i bezproblemowe dotarcie do wszystkich niezbędnych informacji,
– estetyczna szata graficzna,
– uwzględnienie standardów usability.
Autor: Paweł Śledziński
[email protected]
www.perfectone.pl
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.