Marketing to podstawa sprzedaży. Nie da się ukryć, że dobrze prowadzone działania marketingowe odbijają się na wynikach sprzedaży. Marketing to podstawa sprzedaży. Nie da się ukryć, że dobrze prowadzone działania marketingowe odbijają się na wynikach sprzedaży.
W Polsce z roku na rok przybywa też osób pracujących zdalnie, jako freelancer. Część z nich ma zarejestrowane firmy, ale sporo osób działa w oparciu o umowy cywilne. Jednak łączy ich jedna wspólna rzecz: strona internetowa. Czy to jednoosobowa działalność czy osoba pracująca na zlecenie, każdy z nich musi gdzieś przedstawić swoją ofertę czy pokazać portfolio. Zatem i te osoby muszą inwestować w marketing, aby mieć zyski.
Marketing automation – nowe spojrzenie na dane
Kampanie marketingowe najczęściej opierają się na wytycznych podanych przez klienta, który chce wypromować siebie, swoje usługi lub produkty. Jednak nie zawsze są one skuteczne. Dlaczego? Ponieważ firma nie zawsze wie, czego tak naprawdę oczekują jej klienci. W ten sposób traci się czas i środki, a mimo to nie dociera do klientów. Jak więc zacząć działać, aby kampanie były skuteczne? Od tego jest marketing automation. Więcej o marketing automation można przeczytać tutaj: http://growinternational.eu/pl/. Jednak warto choćby wiedzieć jakie funkcje ma ten rodzaj marketingu spełniać.
Głównym zadaniem marketing automation jest monitorowanie i analiza danych, które zbierane są na podstawie ruchów internautów na stronie internetowej. Nie jest istotne jaka to strona. Może to być sklep internetowy, a może po prostu portal informacyjny. Ważne jest gromadzenie danych i poddanie jej analizie. Potem można potencjalnych klientów posegregować ze względu na zainteresowania itp. Dzięki temu można stworzyć kampanie, które będą odpowiadać właśnie tym grupom. A indywidualnie dopasowana kampania przyniesie lepsze efekty niż stworzenie jednej ogólnej.
Jak wygląda kampania oparta o marketing automation?
Mając dane o klientach przeglądających stronę internetową można zauważyć co ich interesuje, albo choćby w którym miejscu opuszczają stronę. Jeśli część osób zapisuje się na newsletter to warto tej grupie wysłać najnowsze informacje właśnie w tej formie, ponieważ np. formularz kontaktowy ich nie interesuje. Jednakże można też wykorzystać porzucone koszyki i przypomnieć klientom o tym, że dodali produkty, ale nie sfinalizowali zakupu. Część osób wróci do koszyka i dokończy zakupy. Z powodzeniem można też tworzyć dynamiczne wiadomości, ramki produktowe na stronach sklepów internetowych czy też zautomatyzować scenariusze komunikacji na czatach dostępnych dla klientów.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.