Obniż koszty rekrutacji dzięki ATS

Opublikowano: 13 listopada 2019. Kategoria: Wpis Promowany.

2640 zł, a w przypadku pracowników produkcji nawet 4300 zł – tyle kosztowało pozyskanie pracownika w 2015 r. kiedy bezrobocie wynosiło 9,7%. Obecnie bezrobocie osiągnęło poziom 5,1% – o pracownika jest zatem znacznie trudniej, a koszty rekrutacji drastycznie rosną. Jak je obniżyć? Sposobem jest system rekrutacyjny ATS.

Obniż koszty rekrutacji dzięki ATS 1

Obniż koszty rekrutacji dzięki ATS

2640 zł, a w przypadku pracowników produkcji nawet 4300 zł – tyle kosztowało pozyskanie pracownika[i] w 2015 r. kiedy bezrobocie wynosiło 9,7%.

Obecnie bezrobocie osiągnęło poziom 5,1% – o pracownika jest zatem znacznie trudniej, a koszty rekrutacji drastycznie rosną. Jak je obniżyć? Sposobem jest system rekrutacyjny ATS.

System do rekrutacji ATS to wydatek od 80 zł do 999 zł miesięcznie[ii]. Jakie oszczędności przynosi taka inwestycja? Przynajmniej kilkunastokrotnie wyższe!

Oszczędności bieżące

Związane bezpośrednio z każdym realizowanym projektem rekrutacyjnym.

Niższy koszt pracy rekruterów per projekt

System ATS to przede wszystkim:

  • automatyzacja pracy – szablony maili, możliwość tworzenia zbiorowych mailingów do kandydatów,
  • szybsza i łatwiejsza komunikacja – współdzielenie informacji o kandydatach między rekruterami i managerami, automatyczne powiadomienia kandydatów, baza kandydatów z możliwością ich szybkiego wyszukiwania
  • szybciej prowadzony proces selekcji i rekrutacji.

To wszystko przekłada się na mniejszą ilość pracy dla rekruterów, którzy mogą przeprowadzić w tej samej jednostce czasu więcej procesów oraz przeprowadzić proces bardziej rzetelnie (zmniejszenie ryzyka nietrafionej decyzji rekrutacyjnej).

Niższe koszty ogłoszenia rekrutacyjnego

Umieszczenie pojedynczego ogłoszenia rekrutacyjnego, to koszt od 200 do 1000 zł (w zależności od medium i rodzaju ogłoszenia). Z takiej publikacji może przyjść 100 CV, a mogą przyjść zaledwie dwa.

Czy wiesz dokładnie, ile CV pozyskałeś przy ostatniej rekrutacji z każdego medium?
Które źródło pozyskania kandydatów było bardziej efektywne? Czy bardziej sprawdziła się reklama targetowana, post na FB czy może umieszczenie odnośnika do ogłoszenia na grupie tematycznej?

Tego typu statystyki prowadzi bardzo mało firm. Rekruterzy opierają się na przeczuciach lub liczą ręcznie w excelu. Mając system, który ma możliwość śledzenia każdego z kanałów rekrutacji, rekruter otrzymuje twarde dane, które pokazują mu, w jakie medium warto zainwestować.

Bardziej zaawansowane systemy ATS mają możliwość sprawdzania, ile razy ogłoszenie zostało przeczytane, ile osób przeszło do formularza rekrutacyjnego i ile go porzuciło. A to pozwala na lepszą analizę treści i publikację bardziej angażujących ogłoszeń.

Szybsza rekrutacja + obniżenie ryzyka rezygnacji kandydata

Przy niskim bezrobociu coraz bardziej liczy się szybkość rekrutacji. Kandydat nie będzie czekał tygodniami, aż się do niego odezwiemy.

Ere.net podaje, że najlepsi kandydaci pozostają dostępni na rynku pracy przez zaledwie 10 dni! Według Coraz częstszym doświadczeniem rekrutera jest telefon do wybranego kandydata z konkretną ofertą, w którym nasz faworyt informuje, że jego kandydatura już jest nieaktualna, bo podjął współpracę z inną firmą.

Według badań opublikowanych przez GetApp, aż 83% rekruterów potwierdza, że wdrożenie ATS pozwoliło im rekrutować szybciej.

  • ATS ułatwia ocenę kandydata przez rekruterów, którą można robić bezpośrednio na platformie.
  • Dzięki ATS komunikacja z kandydatem jest nie tylko tańsza, ale również pełniejsza, a to zwiększa zaangażowanie kandydata w cały proces.
  • Szybsza rekrutacja to również możliwość przypisania większej ilości projektów do rekrutera. Obniża koszt pracy przy jednostkowym projekcie rekrutacyjnym.

Oszczędności długofalowe

Lepsze ogłoszenia = większa ilość bardziej adekwatnych aplikacji

Wspominana już wcześniej możliwość śledzenia źródeł pozyskiwania aplikacji i tego, czy kandydat przeszedł do formularza, pozwala na prowadzenie testów skuteczności ogłoszeń i ich ciągłą poprawę.

Wyższa jakość kandydatów

Według GetApp Survey 2017 78% rekruterów, którzy pracują za pomocą ATS twierdzi, że wdrożenie systemu pozwoliło im podnieść jakość zatrudnianych pracowników. Dlaczego? Bo rekrutacja jest szybsza, a candidate experience wyższe. Firma zyskuje lepsze opinie i mniej osób rezygnuje z rekrutacji w czasie jej trwania. Ustrukturyzowanie całego procesu poprawia też kryteria selekcji.

Mniej „pustych” procesów, dzięki wiedzy na temat powodów rezygnacji

W systemie ATS możemy śledzić to, ilu kandydatów zrezygnowało, jakie podali powody oraz dowolnie analizować te statystyki, by znaleźć słabe punkty organizacji, które sprawiają, że kandydaci wycofują się podczas procesu. Dzięki tej wiedzy można te elementy usunąć i docelowo zaoszczędzić na kosztach rekrutacji.

Łatwiejsze wdrożenie rekrutera do pracy w dziale rekrutacji

Fluktuacja kadry dotyczy również działów HR. Kiedy odchodzi rekruter zazwyczaj cała baza wiedzy na temat prowadzonych procesów i tego, co się w firmie sprawdza, odchodzi wraz z nim. Dzięki ATS cała wiedza zostaje w firmie, a nowego rekrutera znacznie łatwiej przygotować do pracy (obniżenie kosztów wdrożenia).

Ile oszczędzasz dzięki ATS?

Wdrożenie systemu do rekrutacji ATS pozwala w bardzo dużym stopniu ograniczyć koszty wszystkich procesów rekrutacyjnych w firmie i przekracza koszty systemu nawet kilkusetkrotnie.

[i] Raport PwC „Saratoga Human Capital Benchmarking” 2015

[ii] W zależności od ilości prowadzonych projektów rekrutacyjnych, cennik na podstawie modułu ATS tomHRM.

Wpisy PromowaneObniż koszty rekrutacji dzięki ATS

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.