Leasing cieszy się rosnącą popularnością wśród przedsiębiorców. Taka metoda finansowania stanowi doskonały sposób na rozwój działalności firmy oraz wygenerowanie dodatkowych oszczędności.
Leasing najczęściej wybierany przez firmy
Najczęściej przedsiębiorstwa wykorzystują leasing do celów inwestycyjnych. Dzięki niemu zapewniają sobie dostęp do środków transportu, parków maszynowych czy też sprzętu IT, bez konieczności finansowania ich w całości z własnych środków finansowych W przypadku wielu przedsiębiorstw leasing daje szansę na rozwój prowadzonej działalności, gdyż zapewnia dostęp do aktywów oraz pozwala uwolnić środki finansowe niezbędne w codziennej działalności. Niezaprzeczalnym plusem leasingu, zwłaszcza dla niewielkich firm oraz start-upów, jest możliwość pozyskania środków finansowych. Procedura prowadząca do podpisania umowy leasingowej jest przejrzysta, a formalności minimalne (zwłaszcza w porównaniu z kredytem bankowym).
Należy również podkreślić, że w przypadku firm niezależnie od ich wielkości, leasing niesie za sobą korzyści podatkowe. W zależności od wariantu, w mniejszym lub większym stopniu przyczynia się do obniżenia zobowiązań fiskalnych. Nie wpływa on również na bilans przedsiębiorstwa, dzięki temu można go przedstawić w lepszym świetle partnerom biznesowym. Wiadomo, że leasing jest domeną firm i to one z niego korzystają najchętniej.
Umowa leasingowa nie musi zawierać zmiennej stopy oprocentowania, co daje przedsiębiorcom możliwość realnego planowania wydatków i inwestycji.
Aby leasing przyniósł firmie maksimum korzyści, jego warunki powinny być ściśle dostosowane do potrzeb, oczekiwań i aktualnych możliwości przedsiębiorstwa.
Klienci indywidualni również wybierają leasing
Coraz częściej leasing, jako formę finansowania zakupów, wybierają również klienci indywidualni. Korzyści płynące z podpisania umowy leasingowej są naprawdę ogromne. Jedną z nich są mniejsze wymagania formalne niż w przypadku innych produktów finansowych. Najczęściej w ten sposób finansują zakup nowego samochodu, motoru lub sprzętu komputerowego.
Umowy leasingowe są również bardziej przyjazne dla klienta indywidualnego. Można je bowiem łatwo negocjować co jest praktycznie niemożliwe w przypadku kredytu. Zazwyczaj firmy leasingowe idą na rękę w przypadku płatności i dostosują je do indywidualnych potrzeb klientów.
Należy jednak pamiętać, że leasingodawcy nie są bezkrytyczni i również sprawdzają historię kredytową potencjalnych klientów. Szanse na otrzymanie środków finansowych mają osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę, pracujące na umowy cywilnoprawne oraz czerpiące zyski z wynajmu nieruchomości, a także emeryci i renciści. Zazwyczaj te ostatnie grupy nie mają praktycznie- szans na otrzymanie kredytu lub jest on dostępny na bardzo wysokim oprocentowaniu.
Poznaj ofertę leasingu Raiffeisen Leasing
Jak widać na leasingu mogą skorzystać zarówno przedsiębiorcy jak i osoby indywidualne. Firmom wybór tego instrumentu finansowego opłaca się bardziej, niż sięganie po kredyt. Wynika to z możliwości dodania kosztów obsługi leasingu do kosztów uzyskania przychodu. Natomiast w przypadku klientów indywidualnych to łatwiejszy sposób na pozyskanie finansowania na bardziej korzystnych warunkach, niż te oferowane przez banki.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.