Chcesz zostać blogerem/blogerką? Nie wiesz jak się do tego zabrać? Postaramy Ci się pomóc, jednak na wstępie musisz wiedzieć, że blogowanie to ciężki kawałek chleba, szczególnie na samym początku przygody w tym świecie.
Obecność w Internecie stała się dzisiaj swojego rodzaju normą. Krąży nawet powiedzenie, że jak cie nie ma na jednym z portali społecznościowych, to nie żyjesz. Oczywiście sporo w tym przesady, ale odrobina prawdy też jest. Trudno bowiem nie przyznać racji tym, którzy uważają, że bycie aktywnym użytkownikiem świata online ma wiele zalet. Korzystanie z Internetu otwiera możliwości, dotąd dla nas nieznane. Nic więc dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na stworzenie swojej własnej przestrzeni w Internecie. Najczęściej jest dzieje się to poprzez założenie bloga. Czy to dobry pomysł i jak rozpocząć przygodę zwaną blogowaniem? Prezentujemy listę kilku znaczących kwestii, które znacznie przybliżą nowicjuszom to jak założyć bloga i jak go profesjonalnie prowadzić.
Czy blog to dobry pomysł
Osoby, które decydują się na założenie bloga, często same są czytelnikami tego typu stron. Warto jednak pamiętać, że nie każdy jest urodzonym twórcą internetowym. To, że każdy może założyć bloga, nie oznacza, że każdy powinien to robić. Blog wykorzystuje słowo pisane i to właśnie ono będzie często jedynym, a już na pewno głównym kanałem komunikacyjnym z odbiorcami. Prowadzenie bloga wymaga więc dobrego pióra, lekkości słowa i pasji do pisania. Jeśli każda notka będzie dla nas drogą przez męki to z pewnością prowadzenie bloga nie jest dla nas. Nie bez znaczenia jest także to, czy jesteśmy ludźmi systematycznymi i odpowiedzialnymi. Stworzenie poczytnego bloga wymaga regularnego publikowania nowych postów, utrzymywania kontaktów z czytelnikami i stałego nadzorowania bloga. Trzeba więc uczciwie przyznać, że prowadzenie bloga pochłania sporo czasu. I to często czasu wolnego, gdyż zamienienie bloga w jedyne źródło utrzymania wymaga czasu i nie udaje się każdemu. Stworzenie profesjonalnego i lubianego przez odbiorców bloga wymaga także oryginalnego pomysłu. Jeśli planujemy założyć kolejny blog o tej samej tematyce, co setki innych użytkowników to musimy wymyślić swój niepowtarzalny sposób przedstawiania tego zagadnienia. Inaczej nasz projekt przepadnie w gąszczu setek bliźniaczych blogów.
Wybór nazwy, szablonu i grafiki
Pytanie – jak założyć bloga, odnosi się nie tylko do tego, jaki adres otrzyma nasza strona i o czym będziemy pisać, ale także do wielu innych decyzji, które przyjdzie nam podjąć. Warto przy tym pamiętać, że wiele z nich będziemy mogli później zmodyfikować. Jednak im mniej zmian koncepcji, tym lepiej. Nie ma nic gorszego niż niezdecydowany bloger. Kluczową decyzją, którą należy podjąć jest wybór nazwy. Powinna być ona łatwa do zapamiętania i wpadająca w ucho. Dzięki temu nawet jeśli potencjalny odbiorca nie zechce od razu kliknąć w odnośnik do naszego bloga, to nazwa zapadnie mu w pamięć i jest spora szansa, że kiedyś, chociażby z nudów, zajrzy na naszą stronę. Kto wie – może stanie się jednym z naszych najwierniejszych czytelników. Bardzo istotną kwestią jest także wybór szablonu, czyli szaty graficznej, wielkości i stylu tekstu oraz zakładek i odnośników. Korzystanie z szablonów, które posiadają polską wtyczkę językową i spolszczenia zakładek jest absolutną koniecznością. Nikt nie będzie chciał czytać bloga, który odstrasza koślawym językiem. Tym, co odstrasza czytelników jest także nadmierne przeładowanie szaty graficznej. Mniej znaczy w tym wypadku więcej.
Określenie grupy odbiorców
Naczelną zasadą pisania bloga powinno być zorientowanie na konkretną grupę odbiorców. Trudno pisać bloga, który spodoba się każdemu. Bo jak wiadomo – jeśli coś jest dla każdego, to jest dla nikogo. Już na etapie opracowywania strategii bloga, przed napisaniem pierwszej notki wyraźnie określmy profil czytelnika. Pamiętajmy o nim, kiedy będziemy dodawać nowe posty, projektować kampanie reklamowe czy zakładać profile bloga na portalach społecznościowych.
Wpisy promowane
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
- Integracje dla e-commerce – jakie przynoszą korzyści?W erze cyfrowej transformacji, e-commerce już od dłuższego czasu jest nie tylko alternatywą dla tradycyjnego handlu, ale często staje się ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- IdoSell – Sklepy internetowe odnotowały nawet 50 proc. wzrosty w BlackWeekBlack Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. ...
- Black Friday 2023 – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% niż w 2022!Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday ...
- DRAGO entertainment odnotowało ponad trzykrotny wzrost zysku EBITWyraźne wzrosty po pierwszych trzech kwartałach 2023 odnotowała notowana na GPW spółka DRAGO entertainment. W okresie styczeń – wrzesień wypracowano ...
- Black Week według Shoper: Rekordowe zakupy, wzrost popularności płatności online i strategie marketingowe sprzedawcówBlack Week to nie tylko czas intensywnych zakupów, ale również okres analizy trendów konsumenckich i zachowań klientów. W trakcie tego ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.