Tempo współczesnego biznesu jest coraz szybsze, a jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się jego sektorów jest e-Commerce. Przedsiębiorcy, którzy planują uruchomić działalność internetową, stają przed sporym wyzwaniem, bowiem nie jest łatwo dokonać optymalnego wyboru spośród wielu propozycji skryptów, hostingów, kurierów i operatorów płatności.
Zamierzając umożliwić dokonywanie płatności w walutach obcych, czy urchomić sprzedaż ratalną lub płatności odroczone, powinni szczególną uwagę zwrócić właśnie na współpracę ze sprawdzonym i uznanym operatorem.
Dla właściciela sklepu internetowego problem czasu i miejsca nie może istnieć, jeżeli chce osiągnąć sukces. Dlatego podstawą są rozwiązania mobilne – smartfon i tablet. Dzięki nim biznes może funkcjonować 24 godziny na dobę, a wszelkie operacje mogą być realizowane niemal natychmiast, gdyż klienci nie są ograniczeni do realizacji zakupów z komputerów stacjonarnych – wystarczy smartfon, a dziś większość z nas ma go stale przy sobie. Szybkość i brak ograniczenia użytkowników miejscem i czasem działania jest jednym z koniecznych warunków powodzenia w branży, w której konkurencja jest bardzo ostra.
Oferta firm hostingowych jest bardzo szeroka, obejmuje rozwiązania płatne i darmowe. Profesjonalne podejście do planowanego przedsięwzięcia nie powinno uwzględniać tych drugich. Nie warto nadmiernie oszczędzać na hostingu – darmowy oznacza mnóstwo agresywnej reklamy, awaryjność, ograniczona przestrzeń dyskową, nieduży transfer danych, nieobsługiwanie niektórych technologii. Zdecydujmy się na hosting płatny, uwzględniając planowane: wielkość sklepu, obrotów, liczbę kont e-mailowych, budowę strony sklepu (podstrony, serwisy, fora, pliki multimedialne), dokumenty, itp. Należy przy tym pamiętać, że od danej firmy hostingowej będziemy zależni przez najbliższy rok, dlatego warto porównać możliwości różnych hostingów pod kątem naszego sklepu.
HOSTING
Dla sklepu małego, „kameralnego”, wystarczający będzie np. pakiet Active Mini, oferowany przez firmę nazwa.pl. Opłata wynosi kilkaset złotych rocznie za 50 GB obszaru dyskowego, nielimitowany transfer danych i opcję do 25 kont e-mailowych. Natomiast pełna oferta hostingu współdzielonego to cztery pakiety: Mini, Biznes, Pro i Max. Pakiet Pro daje 200 GB do podziału na bazę danych, www i pocztę, w Max nie ma limitu przestrzeni dyskowej. Oba pakiety umożliwiają założenie dowolnej liczby kont e-mailowych, FTP i baz danych. Domenę warto kupić u zaufanych, a jednocześnie znacznie tańszych niż nazwa.pl rejestratorów np. OVH.pl lub hekk.pl lub gnum.pl
Alternatywą dla małego sklepu jest oferta firmy AZ.pl – Personal Hosting lub Business Hosting, ze zdecydowanym wskazaniem na ten drugi. W pakiecie otrzymujemy adres IP dla serwera, niezbędny przy zamawianiu certyfikatu SSL. Ponadto można zarejestrować bezpłatnie po jednej domenie .pl i .eu, a w ciągu 14 dni przetestować pakiet gratis. W tym czasie można sprawdzić działanie skryptów sklepowych.
OPROGRAMOWANIE SKLEPU
Budując sklep internetowy należy podjąć decyzję, czy skorzystać z rozwiązania SaaS (Soft as a Service) czy własnego. Każde z tych rozwiązań ma zalety i wady. „Gotowiec” zdejmuje z nas obowiązek obsługi serwera, robienia kopii zapasowych, itp. Wystarczy opłacać regularnie comiesięczny abonament, który obejmuje te czynności. Postawienie sklepu na skrypcie samodzielnie wiąże się z poniesieniem sporych kosztów na początku (kilka tysięcy złotych), za to można uruchomić wiele funkcji, ktore które nie są dostępne w gotowych rozwiązaniach. Umożliwia to znaczne usprawnienie obsługi sklepu i zamówień, a w konsekwencji – oszczędność czasu i pieniędzy, zwłaszcza przy większym sklepie. Jeżeli zatem nastawieni jesteśmy na określoną branżę, dobrze ją znamy i mamy przygotowany konkretny biznesplan, raczej nie decydujmy się na abonament, a wybierzmy opcję własną na skrypcie darmowym (PrestaShop, Joomla, WordPress) lub płatnym (Shoper, IAI-Shop). Można to zrobić samemu, choć lepiej będzie skorzystać z usług programisty. Wykaz takich platform sklepowowych, z którymi uruchomienie e-sklepu wiąże się z łatwym i wręcz automatycznym uruchomieniem szybkich płatności znaleźć można na stronach operatorów płatności jak m.in. tu
PŁATNOŚCI DLA SKLEPÓW
Zasadniczą sprawą jest wybór operatora płatności. Obserwując ewolucję powszechnych już od lat płatności online można zauważyć powolny, lecz systematyczny zmierzch tradycyjnych przelewów i płatności za pobraniem. Na rynek weszły systemy szybkich płatności, dzięki którym operacje płatnicze są znacznie uproszczone, a tym samym szybsze i wygodniejsze. Stanowią one odpowiedź na potrzeby współczesnego konsumenta, który wyjątkowo ceni sobie czas. Z Badań Gemius „eCommerce Polska 2015” wynika, że aż 60% badanych internautów za najbardziej zachęcającą do zakupów formę realizacji transakcji wskazuje na szybkie płatności takie jak Dotpay. Powodów jest wiele – wygoda, szybkość, możliwość swobodnej płatności w różnych walutach i nawet ze smartfona.
Wspomniany Dotpay wybierany jest także dlatego, że wprowadził ponad 200 kanłów płatności co dla płacącego oznacza, że zawsze znajdzie swój bank, lub wybierze inne formy rozliczenia, jak płatności ratalne czy odroczone. Dla e-sklepu oznacza to mniej porzuconych koszyków, dla kupującego – komfort. Operator oferuje także możliwość płatności międzynarodowych, płatności mobilnych, płatności premium sms i wiele innych, które konsumentom ułatwiają zakupy, a przedsiębiorcom zwielokrotniają zyski.
Wpisy promowane
- 5 kluczowych powodów, dla których warto zainwestować w system ERPSystemy ERP przydatne są z wielu powodów. Ich głównym zadaniem jest ułatwienie zarządzania firmami, których działanie opiera się na współpracy ...
- Co zrobić, aby zwiększyć swoją szansę na otrzymanie pracy w IT?Szukasz pracy w sektorze nowoczesnych technologii i zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby zwiększyć szansę na otrzymanie wymarzonej posady? Przede ...
Wydarzenia
4. Data Economy Congress
07.10.2024 - 08.10.2024
CyberTrust 2024
07.10.2024 - 08.10.2024
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
- Raport „E-commerce w Polsce 2024” – Stabilny odsetek polskich internautów kupujących onlineWedług najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2024”, odsetek polskich internautów dokonujących zakupów online utrzymuje się na stabilnym poziomie. W 2023 ...
- IdoSell nawiązuje współpracę z AdyenIdoSell, znana platforma e-commerce w Polsce, ogłosiła strategiczną współpracę z Adyen, globalną platformą technologii finansowych. W ramach tej współpracy Adyen ...
- Raport – handel opiniami w sieciFirmy sprzedające w sieci walczą coraz zacieklej o klientów. A ponieważ aż 95% internautów przed zakupem sprawdza recenzje, to niektóre ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.