Wiele osób marzy o własnej firmie, jednak brak im wiary w siebie lub pomysłu. Od czego zacząć przygodę z biznesem? Jaką formę działalności wybrać? Aby móc odpowiedzieć na te pytania, potrzebna jest dokładna analiza swoich umiejętności, oczekiwań i predyspozycji.
Posiadane zasoby
Nawet najmniejszy biznes wymaga posiadania odpowiednich zasobów. Wbrew pozorom, nie są to tylko finanse. Aby ograniczyć ryzyko czyhające na początkującego biznesmena i uniknąć nietrafionych decyzji, należy przemyśleć, jaki mamy potencjał. Bierzemy pod uwagę wykształcenie, doświadczenie zawodowe oraz zdobyte umiejętności. Równie ważne są nasze pasje, hobby i to, co sprawia nam przyjemność – warto zająć się czymś, co jest naszą pasją i sprawia nam przyjemność. Dzięki temu nasza firma będzie miała większe szanse na sukces. Następnie analizujemy cechy naszej osobowości. Czy jesteśmy typem introwertyka czy może lubimy kontakty z ludźmi, jesteśmy pewni siebie? A może brak nam wiary we własne umiejętności? Niepewność i nieśmiałość nie sprzyjają pracy z ludźmi. W takim przypadku lepiej wybrać działalność niewymagającą bezpośrednich kontaktów z klientem. Jeżeli nie czujemy się pewnie w samodzielnej pracy, lepiej wybrać taką formę działalności, w której zyskamy oparcie i pomoc innych – np. na zasadach agencji czy franczyzy. Musimy również poddać analizie nasze możliwości finansowe – czy posiadamy jakieś oszczędności, czy zaczniemy działalność na kredyt, a może będziemy ubiegać się o dotacje? W jaki sposób dotrzemy do klienta? Kto będzie naszą grupą docelową? Jakie będziemy mieli szanse na pokonanie konkurencji?
Zyski, ryzyko i biznesplan
Równie ważne są zyski, jakich oczekujemy od planowanej działalności. Czy mają one pozwolić nam na samodzielne życie i niezależność, a równocześnie na bezpieczny biznes pozbawiony ryzyka? A może nie obawiamy się porażki i w zamian oczekujemy szybkich zysków? Czy wolimy robić to, co daje nam satysfakcję przy niewielkich dochodach? Wszystkie te ustalenia pozwolą na uporządkowanie pomysłów i wdrożenie ich w życie. Zmniejszą też wątpliwości i pozwolą podjąć ostateczną decyzję. Pora więc na następny krok, jakim jest stworzenie biznesplanu. Unaoczni nam on, jakie będziemy mieli koszty stałe, własne, związane z obsługa klientów i jakich zysków naprawdę możemy się spodziewać. Jeżeli okaże się, że nasze środki są niewystarczające lub kanały dotarcia do klienta i jego utrzymanie będzie wymagało dużych nakładów na reklamę, warto przemyśleć poszukanie kluczowego partnera.
Kluczowy partner
Jeżeli mamy pomysł, motywację i jesteśmy gotowi na ciężką pracę, lecz w swoich planach biznesowych napotkaliśmy na problemy w postaci braku środków lub sposobów na dotarcie do klienta, nie oznacza to, że mamy zrezygnować. Nie musimy szukać wspólników. Jednym z kroków, jakie możemy podjąć, jest znalezienie banku, który nam pomoże lub dotacji na założenie działalności. Dobrym rozwiązaniem będzie skorzystanie z gotowego modelu biznesowego. Więcej informacji na ten temat znaleźć można na stronie: https://grupaeurocash.pl/blog/modele-biznesowe-ktore-warto-poznac-jesli-chcesz-otworzyc-wlasny-sklep. Jednym z pomysłów jest wspomniana już wyżej franczyza. Wnosimy opłatę, a w zamian otrzymujemy wsparcie i gotowy model biznesu. Mamy dzięki temu dużą niezależność i decyzyjność. Nie musimy walczyć o klienta i wydawać środków na reklamę, gdyż znana marka nam to zapewnia. Dla osób obawiających się porażki doskonałym sposobem na biznes będzie agencja. W tym przypadku bez własnych inwestycji agent otrzymuje gotową, zatowarowaną już placówkę. Co prawda nie jest w pełni niezależny, za to nie ryzykuje własnych środków. Jego dochodem jest bowiem prowizja.
Pomysł na biznes wymaga wielu przemyśleń i analiz. Najważniejsze jest jednak działanie i szukanie sposobów na przełamanie barier. W wielu przypadkach działalność prowadzona pod znaną marką znacznie zwiększa szanse na powodzenie.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.