Postawienie strony internetowej to już połowa sukcesu zaistnienia w sieci. Aby jednak móc dotrzeć do jak największego grona odbiorców, taką stronę trzeba odpowiednio pozycjonować. Innymi słowy, wymaga ona reklamy, która ułatwi szybsze odnalezienie jej w tłumie konkurencyjnych portali. Nasuwa się więc pytanie, jakie pozycjonowanie strony internetowej wybrać – lokalne czy krajowe?
Jak wybrać ofertę pozycjonowania strony internetowej?
Pomiędzy pozycjonowaniem lokalnym a krajowym istnieje ogromna różnica. Mowa tutaj nie tylko o różnicy w strategii samego pozycjonowania, ale także o konsekwencjach i efektach. Firma Prograffing świadcząca profesjonalne usługi związane z pozycjonowaniem stron w internecie, aby móc dobrać ofertę do klienta, musi poznać zarówno branżę, jak i skalę odbiorców danej witryny. Mając te wytyczne, może obrać najlepszą strategię działania i wybrać pomiędzy pozycjonowaniem lokalnym a krajowym.
Dopiero sumując kluczowe informacje, analizując konkurencję, dobierając adekwatne słowa kluczowe, można przygotować odpowiednią strategię pozycjonowania. Na tym etapie należy także podjąć decyzję, czy wybieramy pozycjonowanie strony lokalnie, czy jednak stawiamy na pozycjonowanie krajowe.
Na czym polega pozycjonowanie krajowe?
Pozycjonowanie krajowe to nic innego, jak wybicie strony internetowej na najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania w danym kraju. Pozycjonując swój biznes, w którym świadczymy usługi na terenie całej Polski, możemy postawić na pozycjonowanie krajowe. W ten sposób zasięg potencjalnych odbiorców będzie bardzo szeroki. Niemniej jednak należy wziąć pod uwagę fakt, że w pozycjonowaniu krajowym zwykle mamy zdecydowanie większą konkurencję, a co za tym idzie, efekty widoczne są nieco później, niż w przypadku pozycjonowania lokalnego.
Na czym polega pozycjonowanie lokalne?
Lokalne pozycjonowanie stron internetowych to nieco inna strategia, która pozwala wybić stronę w wyszukiwaniach lokalnych. Warto tutaj podkreślić, że taki rodzaj pozycjonowania sprawdzi się szczególnie w tych branżach, które świadczą swoje usługi lub sprzedają towary tylko lokalnie. W ten sposób mogą dotrzeć dokładnie do tych osób, które będą zainteresowane ich produktem lub usługą i będą mogły z nich skorzystać. Pomijając osoby z dalszych regionów kraju, które fizycznie nie mogłyby skorzystać z oferty danej witryny, zyskujemy nie tylko na czasie, ale także trafiamy stricte w docelowych odbiorców.
Pozycjonowanie lokalne daje zatem znacznie lepsze i co równie istotne, szybsze efekty. Dlaczego tak się dzieje? W dużej mierze z uwagi na zdecydowanie mniejszą konkurencję. Niemniej jednak wszystko zależy od obranej strategii i odpowiednio dobranych fraz. To one są pewnego rodzaju „drogowskazem” prowadzącym potencjalnego klienta do Twojej strony internetowej.
Reasumując, jeśli świadczysz usługi lub sprzedajesz towary lokalnie, najlepszym wyborem będzie pozycjonowanie strony lokalnie. Pozwoli to szybciej wybić się do pierwszej trójki w wynikach wyszukiwania, a tym samym zwiększyć popularność swojej firmy. Efekty będą widoczne niemalże natychmiast po tym, jak osiągniesz wysokie pozycje w wyszukiwarce dla swoich fraz. Odpowiedni ich dobór ma więc tutaj kluczowe znaczenie, dlatego też zlecając pozycjonowanie strony lokalnie, postaw na doświadczenie i wiedzę. W przypadku, jeśli sprzedajesz towary lub oferujesz usługi na terenie całego kraju, pozycjonowanie lokalne będzie Cię ograniczać tylko do konkretnego miasta i ościennych miejscowości. W takim przypadku lepiej postawić na pozycjonowanie krajowe, które, choć trwa dłużej i jest trudniejsze, to jednak przy odpowiedniej strategii i profesjonalnym podejściu, również przynosi wymierne efekty.
Wpisy promowane
- Jak pozycjonowanie stron wspiera rozwój e-commerce?Widoczność w wynikach wyszukiwania odgrywa decydującą rolę w zwiększaniu sprzedaży online. Nawet najlepsze produkty w Twoim sklepie internetowym mogą pozostać ...
- Fotowoltaika co to jest? Wszystko, co musisz wiedzieć o energii słonecznej!W dobie rosnącego zainteresowania odnawialnymi źródłami energii, fotowoltaika staje się jednym z najczęściej wybieranych sposobów na generowanie energii elektrycznej. Zastanawiając ...
Wydarzenia
Brak PatronatówNajnowsze wpisy
- Black Week 2024: wzrost sprzedaży o ponad 20% na platformie IdoSellW 2024 roku Black Week okazał się niezwykle udanym okresem dla e-commerce, szczególnie dla sklepów korzystających z platformy IdoSell. W ...
- Notino odnotowuje wzrost zamówień o 29% podczas Black FridayNotino, największy europejski sklep internetowy z produktami w kategorii uroda i zdrowie, osiągnął historyczny sukces podczas tegorocznego Black Friday. W ...
- Nowe przepisy w zakresie komunikacji elektronicznej: Co zmieni się od listopada 2024 roku?Listopad 2024 przyniesie istotne zmiany w prawie komunikacji elektronicznej. Nowa ustawa, zwana PKE (Prawo Komunikacji Elektronicznej), wprowadza jednolite regulacje dotyczące ...
- Click to Pay w PayUClick to Pay to nowoczesne rozwiązanie płatnicze, które jest już dostępne w systemie PayU. Umożliwia ono właścicielom kart Mastercard szybkie ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.