Praca w e-biznesie ważna jak nigdy: 4 kluczowe wnioski [RAPORT]

Jak branża e-biznesu przechodzi przez trudny pandemiczny czas? Jaką perspektywę mają na to praktycy? Czy praca w e-biznesie jest doceniana? Odpowiedzi przynosi nowy raport Semcore.

Efektem prac ekspertów Semcore jest „Raport e-commerce: perspektywa pracowników branży”. Jego twórcy zadali swoim rozmówcom pytania o to, jakie wyzwania pojawiają się przed branżą, jakie zagrożenia i szanse dla sklepów internetowych stworzyła pandemia i na co warto zwrócić uwagę, jeśli chcemy, by biznes w internecie efektywnie się rozwijał.

Praca w e-biznesie oczami praktyków

O opinie zapytaliśmy specjalistów zaangażowanych w tworzenie sklepów internetowych oraz ekspertów odpowiedzialnych za ich rentowność. Oddaliśmy głos osobom na różnych szczeblach kariery, od juniorów przez seniorów, pracowników działu HR, po właścicieli biznesów e-commerce. To pozwoliło nam uzyskać wielowymiarowe spojrzenie na obecną sytuację sklepów internetowych, a także nakreślić jej ewentualny kierunek rozwoju w przyszłości – przekonują.

Badanie objęło trzy główne segmenty branży e-commerce: biznes, narzędzia oraz HR. Pierwszy z nich przedstawia rozwój sklepów internetowych na przestrzeni ostatniego 1,5 roku oraz prognozy dotyczące jego kierunku w przyszłości. Segment narzędzi określa, jakie konkretne sposoby są aktualnie najbardziej opłacalne przy tworzeniu i prowadzaniu sklepu internetowego. Ostatni segment, czyli HR, przedstawia, które stanowiska pracy są dziś najbardziej intratne w kontekście efektywnego rozwoju branży e-commerce i jakie z nich będą pożądane w przyszłości. 

praca w e-biznesie raport

Świetny czas dla e-biznesu

Oto kilka ciekawych wniosków z badania:

  • Większość ankietowanych wskazała na zdecydowany wzrost znaczenia kanału e-commerce w ich organizacjach. Ale brak odpowiedniego skupienia sił i wystarczająco wysokiej priorytetyzacji zadań na początku drogi z e-commerce, niestety nie pozwolił na wykorzystanie w pełni hossy w sprzedaży online.
  • Niektórzy decydenci powątpiewali w umiejętności i możliwości własnych pracowników, przez co niejednokrotnie brakowało pełnego wsparcia i wiary w powodzenie przedsięwzięcia, a także akceptacji pomysłów, które mogłyby rozwijać kanał e-commerce.
  • Dane wskazują, że dla przedsiębiorstw kluczowe stało się dbanie o doświadczenia użytkowników związane z wizytą w ich sklepie internetowym. Można wnioskować, że ma to związek z chęcią optymalizacji kosztowej, czyli maksymalizacją przychodów z pozyskanego ruchu. Stało się to istotniejsze od pozyskiwania nowego ruchu, który nie zawsze przekłada się na sprzedaż.
  • Znacznie zwiększyło się zapotrzebowanie na pracowników związanych z e-biznesem, przez co uległy zmianie także inwestycje w samych pracowników (więcej szkoleń, wyższe płace). Sami pracownicy poczuli się docenieni i zmieniła się ich rola w organizacji. Praca w e-biznesie jest postrzegana jako coraz ważniejsza.

Raport znaleźć można pod tym adresem. Nasza redakcja objęła jego publikację swoim patronatem.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top