Startupy zajmujące się szeroko rozumianą edukacją wymagają sporych nakładów – nie tylko finansowych niezbędnych na rozpoczęcie działalności, ale również merytorycznych niezbędnych do utrzymania wysokiego poziomu materiałów. Czym chce zaskoczyć Preply.com?
Jak opiszecie swój projekt w 100 słowach?
Nauka języków to inwestycja, która zwraca się przez całe życie – teraz dzięki Preply.com może być łatwiejsza niż myślisz. Preply to platforma do wyszukiwania korepetytorów na całym świecie, prowadzących indywidualne kursy w domu lub online. Ukraiński startup ruszył w marcu 2013 roku. Zespół Preply z akceleratora EastLabs w Kijowie trafił do Bostonu, aby rozwijać ideę online tutoringu. Dziś Preply to zgrany zespół, pracujący nad świetnym rozwiązaniem. Jesteśmy gotowi, aby wystawić nasz projekt i model biznesowy na próbę na jednym z najbardziej perspektywicznych rynków w Europie – w Polsce.
Skąd pomysł?
Zainspirowały mnie moje własne doświadczenia – kiedy chciałem zacząć się uczyć obcego języka, miałem problemy ze znalezieniem odpowiedniego kursu.
Jak wygląda Wasz zespół? W jakim stopniu korzystacie z usług firm zewnętrznych?
W tej chwili nasz zespół liczy ponad piętnaście osób. Wśród nich trzech założycieli Preply – specjalistów w dziedzinie online marketingu, programowania i projektowania produktu. Zatrudniamy też sześciu marketerów i czterech deweloperów. Jesteśmy mocno skoncentrowani na rozwijaniu produktu i jego dystrybucji.
[pullquote type=”right”]Największym wyzwaniem jest dla nas dostosowanie modelu biznesowego do nowych rynków, na które wchodzimy. [/pullquote]Wierzymy w przepis na idealny startup zaproponowany przez Dave’a McClure’a, założyciela 500 Startups, geeka, inwestora, byłego programisty i przedsiębiorcy, okazjonalnego bloggera i marketingowego nerda. Mamy prawdziwy dream team, który zawiera trzy najważniejsze składniki udanego biznesu: hakera, lidera i projektanta. Nasz CTO jest hakerem w dobrym tego słowa znaczeniu: tworzy własność intelektualną, je, śpi i oddycha kodem. Ja jestem liderem (CEO), tym, który buduje zespół, zarządza projektami i aktualizuje model biznesowy. Mam też oko na finanse, koszty i statystyki użytkowników, odpowiadam za kontakty z inwestorami. Jem, śpię i oddycham modelem biznesowym. Natomiast nasz główny projektant podąża za najlepszymi praktykami w budowaniu identyfikacji wizualnej marki, UX i architekturą informacji. Oczywiście je, śpi i oddycha designem.
Oraz last but not least, każda osoba w naszym teamie ma do wypełnienia bardzo ważne zadanie. Ponieważ to ludzie tworzą biznes, a każdy, nawet najmniejszy sukces składa się na ogólny efekt, który osiągniemy.
Co jest Waszym atutem? Jaki problem rozwiązujecie?
Preply.com ma dwa zasadnicze plusy:
1. Skutecznie rozwiązaliśmy problem dostępności korepetytora dla ucznia. Kiedyś, żeby wziąć lekcje u świetnego korepetytora w Stanach Zjednoczonych trzeba było kupić bilet na samolot, postarać się o wizę i rzeczywiście przemieścić się na inny kontynent. Preply ułatwia ten proces, proponując korepetycje online oraz zaawansowaną wyszukiwarkę korepetytorów.
2. Sprawiamy, że każdego stać na naukę. Po pierwsze – nie ma już potrzeby fizycznego przemieszczania się po świecie. Po drugie – użytkownicy mają możliwość wyszukania korepetytorów z regionów (miast, czy nawet krajów), gdzie koszt korepetycji tej samej jakości będzie dużo niższy.
Kto jest Waszą najważniejszą konkurencją? Jakie widzicie bariery w rozwijaniu Waszego projektu?
Nie ma zbyt wielu naprawdę dobrych platform tego typu na świecie. Jest kilku mocnych graczy w Stanach Zjednoczonych i Rosji. Podobne platformy w Polsce, czy innych europejskich państwach są dość ograniczone i właśnie dlatego tutaj jesteśmy. Co najważniejsze: nie ma jednego, wielkiego gracza, który rządziłby tym rynkiem w skali globalnej.
Największym wyzwaniem jest dla nas dostosowanie modelu biznesowego do nowych rynków, na które wchodzimy. Dla przykładu, w regionie WNP nasz social media marketing jest na bardzo wysokim poziomie, mimo to ledwo przystaje do standardów panujących w krajach Europy Zachodniej. Dlatego staramy się planować wszystkie procesy, przyjmując globalny punkt widzenia.
Jaki macie model biznesowy i do kogo chcecie docierać?
[pullquote type=”right”]Głównym wyznacznikiem sukcesu dla większości startupów jest szybki napływ nowych klientów.[/pullquote]Tak, szczególnie na zasadach wymiany świadczeń, na przykład moglibyśmy wejść we współpracę z wydawnictwem, które przygotowuje e-booki dla studentów oraz nauczycieli. Za bardzo przydatne dla rozwoju biznesu uważamy też funkcjonowanie w różnych inkubatorach przedsiębiorczości.
Model biznesowy opiera się na podobnych założeniach, jak na przykład Airbnb – dostawca usługi płaci niewielką prowizję właścicielowi platformy, za pośrednictwem której usługa znajdzie odbiorcę. W przypadku Preply.com korepetytor płaci procentową prowizję od udzielonej lekcji lub subskrypcji (cyklu lekcji).
Najbardziej zależy nam na zainteresowaniu jak największej ilości studentów i uczniów, a więc osób najbardziej zainteresowanych nauką języków obcych. Każdy użytkownik znajdzie odpowiedni dla siebie sposób odbywania lekcji – znajdzie korepetytora w swojej okolicy, żeby spotkać się z nim tradycyjnie lub online, za pośrednictwem komunikatora Skype.
Jak definiujecie swój cel biznesowy na najbliższe pół roku?
W najbliższych miesiącach planujemy wejście na inne europejskie rynki. Głównym wyznacznikiem sukcesu dla większości startupów jest szybki napływ nowych klientów. Będziemy więc kontynuować intensywne pozyskiwanie zarówno korepetytorów, jak i uczniów w platformie Preply.com
Jakie są Wasze plany rozwojowe?
Naszym głównym celem jest w tej chwili umocnienie pozycji na aktualnych rynkach i zostanie liderem w Polsce. Sprawdzamy też możliwości wprowadzenia do platformy przedmiotów innych niż języki obce, objętych programem szkolnym lub wynikających z zainteresowań uczniów.
Wszystkich zainteresowanych przedstawieniem swojego projektu na łamach e-biznes.pl w ramach cyklu „Pokaż swój #startup” zapraszamy do wypełnienia formularza na e-biznes.pl/startup.
Wpisy promowane
- 5 kluczowych powodów, dla których warto zainwestować w system ERPSystemy ERP przydatne są z wielu powodów. Ich głównym zadaniem jest ułatwienie zarządzania firmami, których działanie opiera się na współpracy ...
- Co zrobić, aby zwiększyć swoją szansę na otrzymanie pracy w IT?Szukasz pracy w sektorze nowoczesnych technologii i zastanawiasz się, co możesz zrobić, aby zwiększyć szansę na otrzymanie wymarzonej posady? Przede ...
Wydarzenia
4. Data Economy Congress
07.10.2024 - 08.10.2024
CyberTrust 2024
07.10.2024 - 08.10.2024
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
- Raport „E-commerce w Polsce 2024” – Stabilny odsetek polskich internautów kupujących onlineWedług najnowszego raportu „E-commerce w Polsce 2024”, odsetek polskich internautów dokonujących zakupów online utrzymuje się na stabilnym poziomie. W 2023 ...
- IdoSell nawiązuje współpracę z AdyenIdoSell, znana platforma e-commerce w Polsce, ogłosiła strategiczną współpracę z Adyen, globalną platformą technologii finansowych. W ramach tej współpracy Adyen ...
- Raport – handel opiniami w sieciFirmy sprzedające w sieci walczą coraz zacieklej o klientów. A ponieważ aż 95% internautów przed zakupem sprawdza recenzje, to niektóre ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.