Morris Worm, Adrian Lamo, Jonathan Joseph James – to nazwiska sławnych hakerów, którzy dokonali spektakularnych ataków cybernetycznych, powodując straty liczone w miliardach dolarów. Jednak nie trzeba być właścicielem znanej na całym świecie firmy, by być narażonym na ataki w sieci. Warto więc poznać największe i najpopularniejsze zagrożenia, których można uniknąć. Wystarczy tylko odpowiednie zabezpieczenie.
Prowadzenie biznesu w sieci jest z reguły bezpieczne, jednak zawsze istnieje ryzyko akcji cyberprzestępców. Jak pokazują statystyki, nawet 91% przedsiębiorstw działających online zostało zaatakowanych przez hakerów przynajmniej jeden raz w ciągu roku, zaś 9% padło ofiarą dokładnie zaplanowanych akcji cyberprzestępców. Chociaż nie da się przed nimi całkowicie zabezpieczyć, można zminimalizować prawdopodobieństwo ataku hakerskiego.
Groźna luka w systemie
Nawet jeśli serwisy internetowe i sieci wydają się być odpowiednio zabezpieczone, hakerzy zawsze mogą znaleźć lukę w systemie i wykorzystać ją do swojej działalności. Łamiąc zabezpieczenia, otrzymują dostęp do ważnych danych.
Zwykle ataki hakerskie sprowadzają się do żartów, które mają pokazać siłę i wyższość cyberprzestępcy oraz wskazać słabość zabezpieczeń. Sprawa komplikuje się, gdy haker uszkadza zawartość serwera, co może „sparaliżować” funkcjonowanie firmy.
Najczęstsze ataki hakerskie
Ataki cyberprzestępców mogą przybierać różne formy. Wśród najczęściej przeprowadzanych wymienia się, m.in.:
- wirusy, spyware – to szkodliwe oprogramowanie, którego celem jest zablokowanie serwisu internetowego czy zbieranie informacji o użytkownikach (np. haseł do logowania);
- ataki phishingowe – pozwalające cyberprzestępcom wyłudzać dane (np. hasła, dane kart kredytowych);
- ataki DDoS – to ataki na system komputerowy / usługę sieciową prowadzące do uniemożliwienia funkcjonowania.
Jak się ustrzec przed atakami cyberprzestępców?
Prowadząc biznes w sieci, istotne znaczenie ma zachowanie bezpieczeństwa. Ważne jest nie tylko korzystanie z oprogramowania antywirusowego, ale również:
- unikanie klikania w podejrzane linki w wiadomościach e-mail,
- wystrzeganie się otwierania załączników pochodzących z nieznanych źródeł,
- stosowanie „silnych” (trudnych) haseł do swojego panelu administracyjnego firmowej strony. serwisu, serwera, panelu administracyjnego serwera i rejestratora domeny,
- stosowanie unikalnych nazw użytkownika – najlepiej innych niż „admin” czy imię i nazwisko,
- dokonywanie częstych aktualizacji systemu, jego rozszerzeń i motywów,
- zabezpieczenie pliku konfiguracyjnego.
Ponadto niezwykle ważny jest wybór odpowiedniej firmy hostingowej. Przykładowo, Sprint Data Center dba o właściwe zabezpieczenie serwerów, m.in. poprzez stosowanie wielopoziomowych zabezpieczeń anty DDoS. Filtry AntiDDoS analizują ruch sieciowy i wykrywają zagrożenia, zaś częściowy blackholing – w razie wykrycia ataków – blokuje ruch z najpopularniejszych kierunków. Dzięki temu ryzyko ataków z zakresu cyberprzestępczości zostaje zredukowane do minimum.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.