Firmy kurierskie z roku na rok są obiektem coraz większych oczekiwań ze strony ich klientów. Rośnie presja na poszerzanie godzin kurierów, opcje doręczania paczek oraz szybkość realizacji poszczególnych zleceń. W te założenia coraz częściej wpisuje się kwestia weekendów. O ile niedziele pozostają – jeszcze – poza terminarzem pracy kurierów, coraz częściej pojawia się pytanie: jakie firmy dostarczają przesyłki w soboty?
Początek dwudniowego weekendu to z jednej strony dla wielu osób planowany odpoczynek. Nieco inaczej jest w branży kurierskiej. Rośnie bowiem presja na to, by przesyłki doręczać również w soboty. W sytuacji, gdy nadawca oddaje paczkę np. w czwartek, wizja dostarczenia jej dopiero w poniedziałek jest bardzo odległa.
Tymczasem naturalny cykl obsługi zleceń sprawia, że przesyłki nadawane pod koniec tygodnia muszą przejść cały proces administracyjny oraz sortowania – w efekcie do doręczania przewidziane są dopiero po weekendzie. Stąd szczególnie istotne pytanie podnoszone przez klientów: czy można ustawić zlecenie tak, by kurier dotarł w sobotę?
Jakie firmy kurierskie doręczają paczki w soboty?
Choć na pozór wydaje się, że opcja taka jest niemożliwa, firmy kurierskie – odpłatnie – wprowadzają ją do swoich usług. Kurier InPost standardowo doręcza paczki od poniedziałku do piątku. Istnieje jednak wariant zamówienia usługi tak, by doręczono paczkę w sobotę. Jest to dodatkowo płatne. Aby zamówić tego rodzaju usługę należy wskazać opcję dodatkową – trzeba mieć jednak świadomość, że firma kurierska zastrzega, iż może nie zrealizować zamówienia z przyczyn niezależnych. Dodatkowo – wariant doręczenia przesyłki w sobotę w InPost możliwy jest tylko w dużych miastach.
Również dodatkowo płatne doręczenia przesyłki w sobotę są w innych firmach kurierskich. DPD działa podobnie jak InPost – standardowo funkcjonuje przez pięć dni w tygodniu, a warianty sobotnie uwzględnia w przypadku zlecenia w ramach dodatkowej opcji.
Możliwość doręczenia przesyłki w sobotę umożliwia także DHL – zamówienie kuriera jest w tym przypadku możliwe w ramach usług dodatkowych.
Jak sprawdzić ceny przesyłki kurierskiej?
Cena przesyłki kurierskiej jest szczególnie istotna – zarówno dla osób prywatnych jak i np. sklepu internetowego wykonującego regularne zlecenia zamówienia kuriera. Koszty doręczenia – zarówno w ramach standardowych usług jak i poszerzonych opcji dodatkowych – zapewnia platforma kurierska KurJerzy.pl. Jak działa serwis?
Wpisując dane kontaktowe nadawcy oraz odbiorcy dowiesz się, ile kosztować będzie dana paczka. Automat obliczy cenę na podstawie danych adresowych oraz daty podjęcia i potencjalnego oddania przesyłki. Oczywiście należy również wpisać szacowane parametry przesyłki – jej wysokość, szerokość oraz długość. Dzięki kompletowi informacji system automatycznie obliczy, jaki będzie koszt nadania przesyłki zarówno w przypadku standardowego zlecenia jak i z uwzględnieniem innych opcji dodatkowych.
W sytuacji, gdy ceny usług kurierskich mogą różnić się od siebie nawet o kilkadziesiąt procent, porównanie kosztów jest szczególnie istotne. Dotyczy to szczególnie paczek adresowanych np. za granicę oraz niestandardowych ze względu na swoje rozmiary czy inne cechy; np. kształt.
Wpisy promowane
- Dlaczego akceptacja kart płatniczych jest kluczowa dla Twojego biznesu?Prężnie działające przedsiębiorstwa konkurują o uwagę i lojalność klientów, dlatego niezbędne staje się nie tylko oferowanie wysokiej jakości produktów czy ...
- Zalety Audi Perfect LeaseAudi Perfect Lease to propozycja dla tych, którzy pragną cieszyć się nowoczesnymi autami marki Audi, nie obciążając jednorazowo swojego budżetu. ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.