Ostatnie lata przyniosły znaczny wzrost liczby firm pozabankowych zajmujących się udzielaniem pożyczek (zwłaszcza online). Jakie trendy i przyszłość czekają tą branżę?
Biznes pożyczkowy: pewny, ale trudny
Ludzie brali pożyczki w zasadzie od zawsze i ta tendencja raczej się nie zmieni. To po części zapewnia stabilność działania firmom pożyczkowym, chociaż szczególnie istotne w tej branży są aspekty prawne, których zmiany pociągają za sobą często konieczność modyfikacji ofert/modelu działania.
Dobrym przykładem takich zmian było wejście w życie nowelizacji przepisów o kredycie konsumenckim 11 marca 2016 roku, które spowodowało zmiany ofert i umów praktycznie we wszystkich firmach. Nowe prawo zmieniło również warunki rozpoczęcia takiego biznesu – działalność firm pożyczkowych musi być prowadzona w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością (lub spółki akcyjnej) o kapitale zakładowym wynoszącym co najmniej 200 000 złotych.
Prawdziwym problemem jest jednak konkurencja, która w przypadku chwilówek i pożyczek ratalnych jest ogromna. Niemały jest również koszt pozyskania klienta, chociaż odpowiednio skonstruowana strategia marketingowa pozwala znacząco obniżyć wydatki.
A co z kosztami chwilówek dla klienta?
Wspominając o kosztach ponoszonych przez pożyczkodawców (głównie są to nakłady na reklamę), nie sposób nie wspomnieć o drugiej stronie medalu. Analizując oferty wielu firm (http://chwilowki-online.org/porownanie-chwilowek), można zauważyć iż „ceny” pożyczek online są w wielu firmach zbliżone do siebie i są bliskie ustawowemu maksimum.
Jest to nieco zaskakujące – wydawałoby się, iż koszt pożyczki na tym rynku powinien być głównym wyznacznikiem atrakcyjności oferty dla klienta. Jednak wybory klientów nie potwierdzają tej tezy. Chwilówki mają więcej aspektów które je różnicują – są to warunki przyznawania (kryteria formalne, sprawdzane rejestry, ocena zdolności kredytowej), szybkość wypłaty środków, dostępne terminy, sposób weryfikacji danych klienta, możliwość refinansowania pożyczki itd.
Podsumowując, stworzenie atrakcyjnej oferty, która się przebije i „namiesza” na rynku pożyczkowym nie jest łatwe – wymaga to sporego kapitału i równie wysokich nakładów na reklamę. Jednak ten rynek jest najzwyczajniej w świecie nadal bardzo duży i zyskowny, wobec czego można się spodziewać dalszego wzrostu liczby firm pożyczkowych.
—
Artykuł opracowany przez: strona o pożyczkach chwilowki-online.org
Wpisy promowane
- Nowoczesna strona internetowa – najważniejsze narzędzie rozwoju lokalnego biznesuW dzisiejszych czasach brak profesjonalnej strony internetowej jest jak nieistnienie w oczach współczesnych klientów. Dla lokalnych przedsiębiorców odpowiednio zaprojektowana witryna ...
- Długopisy plastikowe i metalowe z nadrukiem – czy warto wykorzystać je w kampanii promocyjnej firmy?Długopisy plastikowe i metalowe to jedne z popularniejszych gadżetów reklamowych – są niedrogie, praktyczne i mają ogromny potencjał marketingowy. Można ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
15.05.2025 Javeloper 2025 (online)
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
21.05.2025 - 22.05.2025 V FORUM LOYALTY PLANET 360°
21.05.2025 VII Kongres MIT Sloan Management Review Polska
04.06.2025 - 05.06.2025 VI FORUM DIGITAL EVOLUTION FOR PHARMA & MEDICAL
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!