Gmail, czyli poczta Google, od dłuższego czasu pozostaje najpopularniejszą tego typu usługą na świecie. Już w 2018 roku przedstawiciele firmy poinformowali, że liczba kont przekroczyła 1,5 miliarda. Nie oznacza to oczywiście, że usługa ma aż tylu użytkowników – każdy przecież może korzystać z kilku kont e-mail. Gmail zawdzięcza swoją popularność m.in. temu, że jest wciąż rozwijany.
Dynamiczne maile
Choć Google z niektórymi zmianami w swojej poczcie zwleka zbyt długo, to w dalszym ciągu to właśnie Gmail jest jedną z najchętniej wybieranych usług. W ostatnim czasie firma wprowadziła m.in. możliwość planowania wysyłki poczty elektronicznej. Oznacza to, że możemy najpierw przygotować treść wiadomości, a następnie ustalić, kiedy ma ona zostać wysłana. Gmail pozwala wybrać nie tylko dzień wysyłki, ale również wskazać godzinę, kiedy to nastąpi. Co więcej, możemy zaplanować nawet, że dana wiadomość zostanie wysłana za kilka lat. Oczywiście nie jest to opcja innowacyjna – dostępna była już w innych usługach pocztowych.
Kolejną nowością, do której dostęp otrzymali użytkownicy Gmaila, są dynamiczne maile. Dzięki tej opcji użytkownicy mogą wysyłać swoim odbiorcom interaktywne wiadomości e-mail. Usługa ta zainteresuje przede wszystkim użytkowników, którzy wybrali Gmail dla firm, tzn. korzystają z tej poczty jako firmowej. Dynamiczne maile były dostępne w wersji poczty dla deweloperów już w ubiegłym roku. W 2019 miały być już dostępne dla użytkowników na całym świecie. Nową zmianą jest wsparcie AMP (Accelerated Mobile Pages), dzięki któremu wiadomości e-mail działają jak osobne aplikacje webowe. To sprawia, że wiadomości mogą być bardziej interaktywne. Google chciało, żeby ten projekt miał dobry start, stąd pojawiła się kwestia współpracy ze znanymi markami, które mają wysyłać do użytkowników dynamiczne e-maile. Mowa tutaj m.in. o Booking.com, Pinterest czy redBUS. W pierwszym etapie nowe opcje wiadomości były dostępne w wersji na desktop, a dalej Google miało pracować nad wersją pod urządzenia mobilne.
Dynamiczne maile zostały udostępnione wszystkim użytkownikom na początku lipca 2019 roku – wcześniej usługa była testowana. Google oficjalnie wprowadziło ją 2 lipca w celu usprawnienia korzystania ze swojej poczty. Dzięki uruchomieniu dynamicznych e-maili możliwe stało się wykonywanie wielu czynności bez opuszczania Gmaila. Mowa tutaj m.in. o wypełnianiu formularzy, odpowiadaniu na edycję w dokumentach Google czy rezerwowaniu wizyt w danym miejscu. Ważną zmianą jest również możliwość prowadzenia rozmowy – opcja ta przypomina czat. Wszystko w ramach poczty, co pozwala na szybsze wymienianie krótkich opinii. Nie będzie to jednak standardowa forma wiadomości. Użytkownik sam może zdecydować, czy chce korzystać z takich e-maili. Nie jest jeszcze znana oficjalna data, kiedy dostęp do nowej opcji uzyskają użytkownicy aplikacji na smartfony.
Jak włączyć dynamiczne maile?
Włączenie dynamicznych maili jest bardzo proste. Należy wybrać ikonę ustawienia, która znajduje się w prawnym górnym rogu widoku:
Z rozwijanego menu trzeba wybrać „Ustawienia”, a następnie zaznaczyć „Włącz e-maile dynamiczne”:
Założeniem jest możliwość łączenia dynamicznych e-maili z innymi usługami webowymi. Na pewno tę zmianę należy uznać za jedną z ciekawszych, jakie wprowadzono w ostatnim czasie w e-mailach. Pozostają one ważnym narzędziem pracy, stąd kroki zmierzające ku ich rozwojowi są jak najbardziej pozytywne. Być może nie jest to rozwiązanie, które przyda się wszystkim użytkownikom, ale na pewno wielu, szczególnie prowadzących biznes z wykorzystaniem pakietu Google Suite, będzie z tego korzystać.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.