Rowerek treningowy vs Orbitrek podpowiadamy jak wybrać sprzęt fitness do ćwiczeń mięśni w domu

Opublikowano: 29 listopada 2019. Kategoria: Wpis Promowany.

Rower stacjonarny jest prostym w obsłudze i idealnym do domu urządzeniem fitness dzięki któremu można zadbać aby ciało było zawsze w dobrej formie a co za tym idzie także zdrowsze. Trening na rowerze znakomicie wzmacnia mięśnie nóg, pomaga pozbyć się zbędnej tkanki tłuszczowej i ułatwia rehabilitację po urazach. Ćwiczenie na rowerze stacjonarnym przynosi efekty tylko wtedy kiedy w odpowiedni sposób „ubierze” się zwykłe pedałowanie w określony, odpowiedni trening. Niezależnie od tego, jakiego typu sprzęt wybierzemy, orbitrek czy rowerek stacjonarny to pierwszy krok do uzyskania upragnionej kondycji czy sylwetki. Największym atutem obydwu jest to, że pozwalają ćwiczyć praktycznie wszystkie partie mięśniowe, a nie tylko nogi.

Rowerek treningowy vs Orbitrek podpowiadamy jak wybrać sprzęt fitness do ćwiczeń mięśni w domu 1

Jaki poprawnie wybrać rower treningowy do mieszkania?

Rowery treningowe to jedne z najbardziej popularnych i najprostszych urządzeń do ćwiczeń w domu. Znakomicie spełniają zadanie urządzenia do treningu spalającego tkankę tłuszczową i podnoszącego wydolność jak i ćwiczeń rehabilitacyjnych pomagających szybciej wrócić do sprawności ruchowej. Sprzęt fitness tego typu idealnie nadaje się dla osób borykających się z bólami stawów, a mimo to chcących utrzymywać dobrą kondycję fizyczną. Rower stacjonarny doskonale zastępuje bieganie, a przy tym w nie wielkim stopniu obciąża stawy kolanowe za to bardzo mocno trenowane są mięśnie ud, łydek, pośladków a także choć w nieco mniejszym stopniu mięśnie brzucha, pleców, klatki piersiowej oraz ramion. Rower stacjonarny to świetny sposób na spalanie nadmiaru kalorii, dzięki czemu można pozbyć się zbędnych kilogramów.

Dzięki regularnym treningom i odpowiedniej diecie można całkowicie zmienić wygląd swojego ciała, poprawić wydolność oraz możliwości oddechowe. Trening na rowerze stacjonarnym jest dużo bezpieczniejszy niż jazda na zwykłym rowerze gdyż unika się zagrożeń i niebezpieczeństw niosących za sobą poruszanie się po drogach, duktach czy ścieżkach rowerowych. W każdym miejscu zdarzają się niebezpieczeństwa, które w domu ciężko napotkać, dzięki czemu rower stacjonarny może skutecznie zastępować klasyczny rower. Dodatkowo ćwicząc na rowerku w domu lub mieszkaniu nie jesteśmy narażeni na gwałtowne zmiany pogody.

Rowerek treningowy vs Orbitrek podpowiadamy jak wybrać sprzęt fitness do ćwiczeń mięśni w domu 2

Główne zalety stacjonarnych rowerów treningowych:

  • możliwość trenowania we własnym domu o wybranym czasie i warunkach idealnych do treningu, bez względu na pogodę,
  • przy systematyczności praktycznie pewna efektywność ćwiczeń,
  • poprawa kondycji i możliwości ruchowych,
  • stosunkowo niewielkie rozmiary i cena.

Kryteria jakie powinny być uwzględnione podczas wyboru roweru stacjonarnego to:

1. Producent – warto postawić na sprawdzonego i cenionego producenta o długiej tradycji w produkcji tego typu urządzeń (HMS, Axer, Hertz czy Dynamic, Spokoy), a unikać podróbek chińskich sprzedawanych w bardzo niskich cenach.

2. Skala obciążenia – najczęściej spotykana skala to od 6 do 16, skala ta odzwierciedla możliwości dopasowania do własnych możliwości i intensywności treningu. W zależności od modelu skala będzie różna, należy się kierować jak najszerszą możliwością regulacji intensywności ćwiczeń.

3. Licznik – w tym wypadku należy zwracać uwagę na ilość programów treningowych, dzięki temu łatwiej wybrać dla siebie odpowiedni system ćwiczeń. Obecnie bardzo istotne są także takie funkcje jak:
– Test Recovery – jest to pomiar kondycji osoby trenującej,
– Wskaźnik BMI – czyli wskaźnik pokazujący jakie możliwe obciążenie jest odpowiednie w stosunku do wagi i do wzrostu,
– Body Fat – czyli pomiar tkanki tłuszczowej dzięki sensorom wbudowanym w rączki rowerka,
– HRC – pomiar tętna przez komputer i dostosowanie do niego obciążenia treningowego.

4. Maksymalne obciążenie – każdy dobry rowerek powinien wytrzymywać obciążenie do 120 kg, zdarzają się także bardziej prestiżowe modele rowerów które zostały tak zbudowane, aby wytrzymać obciążenie nawet 200 kilogramów. Osoby które trapi poważna nadwaga powinny trenować na rowerkach poziomych z powodu iż tego typu rowerki w znacznie mniejszym stopniu obciążają kręgosłup.

5. Funkcje dodatkowe – coraz częściej producenci rowerów stacjonarnych dodają do ich wyposażenia dodatkowe funkcje, które mają dodatkowo skłonić klienta do kupna ich produktu na czym oczywiście klient także korzysta dostając sprzęt który w maksymalny możliwy sposób usprawni użytkowanie urządzenia. Takimi opcjami są między innymi możliwość podłączenia roweru pod komputer PC(dzięki temu możemy prowadzić elektroniczny dziennik naszych postępów) lub wejścia USB na odtwarzacz MP3 a także dodanie dodatkowych głośników.

Rowerki magnetyczne czy mechaniczne?

Rower mechaniczny to bardzo dobre wyjście na początek swoich domowych treningów fitness – jest prosty w obsłudze i użytkowaniu. Sprzęt tego typu charakteryzuje się niezbyt dużą ceną, ale też nie oferuje nic więcej niż podstawowe funkcje i możliwości. Rowery mechanicznie niosą ze sobą prostotę konstrukcji i łatwość obsługi lecz niosą także wady jakie posiada właśnie mechaniczny system hamowania, czyli skrzypienie które pojawi się po pewnym czasie użytkowania, rower taki wymaga częstej i regularnej konserwacji co jednak tylko oddali w czasie jego zużycie. Zaniechanie konserwacji sprzętu lub jej nieregularność w dość szybkim czasie zaowocuje podwyższonym zużyciem – a więc skrzypieniem, hałasowaniem, brakiem płynności pedałowania podczas jazdy, co może skutecznie przeszkodzić w efektywności treningu.

W wypadku roweru o mechanicznym systemie hamowania kluczowym aspektem użytkowania staje się jego regularna konserwacja dzięki której rower będzie długo służył a zainwestowane w niego pieniądze nie pójdą na marne lub nie będzie trzeba wydawać dodatkowych na naprawy zużytych elementów konstrukcji. Rowery o magnetycznym systemie hamowania mają znaczną przewagę nad rowerami o mechanicznym systemie hamowania. System magnetyczny daje znacznie dokładniejsze ustawienia pod kątem tego czego oczekujemy po treningu.

Kolejną zaletą jest bardzo cicha praca co przekłada się na lepsze skupienie podczas użytkowania sprzętu i brak denerwujących dźwięków pracy urządzenia, praca mechanizmu jest płynna. Istotną zaletą roweru o magnetycznym systemie hamowania jest jego prosta i niezbyt częsta konieczność konserwacji, co daje mu dużą przewagę na rowerami mechanicznymi gdzie regularność tych czynności jest nieodzownym elementem użytkowania. Sferą gdzie rower mechaniczny wygrywa z rowerem magnetycznym jest jego cena. Rower magnetyczny jest jednak wymiernie droższy od swojego mechanicznego odpowiednika, jednak w zamian za zainwestowane w niego pieniądze daje trwałość, niezawodność, dokładność, rozpiętość ustawień i znaczny komfort użytkowania.

Rowerek treningowy vs Orbitrek podpowiadamy jak wybrać sprzęt fitness do ćwiczeń mięśni w domu 3

Jaki wybrać orbitrek do ćwiczeń w domu?

Wybierając sprzęt do domu powinniśmy przede wszystkim ustalić czy będziemy z niego sami korzystać, czy wszyscy domownicy znajdą czas na wskoczenie na sprzęt. Pozwoli nam to określić ile czasu będzie sprzęt użytkowany oraz czy musimy kupić sprzęt który jest przystosowany pod naszą wagę i wzrost. Czy raczej skierować swoją uwagę na orbitrek w którym można regulować wysokość płóz, długość kroku, oraz jaka może być maksymalna waga osoby która go będzie użytkować.

Kolejna ważna sprawa gdzie będzie stał czyli na jakiej wielkości sprzęt możemy sobie pozwolić, orbitreki z wyższej półki potrafią być bardzo duże i zastawić nawet całkiem spory salon.

Kiedy już ustalimy te czynniki możemy wybrać się do sklepu, polecamy profesjonalne sklepy gdzie sprzedaje się sprzęty renomowanych marek i osoby które potrafią profesjonalnie doradzić. Odradzam wszelkie markety gdzie liczy się przede wszystkim ilość i cena.

Jesteśmy w sklepie i mamy przed sobą trzy rodzaje orbitreków:

  • mechaniczny,
  • magnetyczny,
  • elektromagnetyczny.

Mechaniczne orbitreki są z reguły najtańsze i najmniejsze jednak wykazują dość szybkie zużycie i awaryjność ze względu na mechanizm hamowania, opór reguluje się nich za pomocą pokrętła które napina pas wokół koła zamachowego (pas przeważnie szybko się przeciera).

Rowerek treningowy vs Orbitrek podpowiadamy jak wybrać sprzęt fitness do ćwiczeń mięśni w domu 4

System hamowania w orbitreku magnetycznym został oparty o magnesy oddziałujące na koło zamachowe, może być sterowany mechanicznie bądź przez komputer elektromagnetyczny jest oparty o elektromagnes, posiada najwięcej funkcji i programów, ale jednocześnie jest najdroższy.

Jak już wcześniej przygotowaliśmy sobie wszystkie informacje o tym kto i ile czasu będzie na sprzęcie ćwiczył i jakiej maksymalnie może mieć wymiary to wybór nie powinien sprawić problemu. Przy kupnie najlepiej od razu sprzęt przetestować, należy zwrócić uwagę na stabilność sprzętu oraz na to jak głośno pracuje, im cichsza praca sprzętu tym lepsze ma zastosowane rozwiązania technologiczne oraz łożyska.

Wpisy PromowaneRowerek treningowy vs Orbitrek podpowiadamy jak wybrać sprzęt fitness do ćwiczeń mięśni w domu

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.