Portal internetowy Onet.pl, z myślą o użytkownikach telefonów komórkowych i urządzeń mobilnych, uruchomił OnetLajt – swoją mobilną wersję. Od tradycyjnych stron Onet.pl różni ją przede wszystkim maksymalne „odchudzenie”, które sprawia, że strony ładują się znacznie szybciej.
Serwis przystosowany jest do telefonów komórkowych oraz urządzeniach mobilnych, takich jak: MDA czy PDA. Twórcy projektu zapewniają, że do korzystania z OnetLajt nie potrzeba najnowszych modeli telefonów komórkowych. Wystarczy, aby aparat był wyposażony w przeglądarkę internetową.
Onetlajt automatycznie wykrywa rodzaj telefonu z jakiego nastąpiło połączenie i pobiera – z posiadanej bazy – informacje o rozmiarze ekranu oraz innych ważnych cechach, a następnie dopasowuje najbardziej optymalną wersję witryny. Serwisy są przejrzyste i zostały tak przygotowane, aby wygodnie można było z nich korzystać nawet na tych telefonach, które mają małe ekrany.
Na OnetLajt można sprawdzić swoją pocztę, przeczytać najnowsze wiadomości z kraju i ze świata (dostępne jest 8 kategorii: Breaking News, Kraj, Świat, Gospodarka, Sport, Rozrywka, Ciekawostki, Nauka). Można też korzystać z darmowych słowników języka angielskiego, niemieckiego i francuskiego. Lub – za pomocą wyszukiwarki – odszukać i połączyć się ze stronami WWW, nawet tymi tradycyjnymi, które nie posiadają wersji dla użytkowników telefonów komórkowych (jest to możliwe dzięki temu, że wyszukiwarka prezentuje taką stronę w uproszczonej postaci). W wolnej chwili można również wzbogacić swoje życie towarzyskie korzystając z serwisu Sympatia. Twórcy projektu obiecują, że z każdym tygodniem liczba dostępnych serwisów w OnetLajt będzie się zwiększała.
Onet.pl nie pobiera żadnych opłat za korzystanie z OnetLajt – portal chce zarabiać na reklamach. Na razie ilość reklamy będzie ograniczona. Chcemy w ciagu najbliższy kilku miesięcy przede wszystkim zbudować zasieg. W przyszłości będzie to reklama zarówno tekstowa jak i graficzna. Ale nie będzie to proste przełożenie wzorców znanych z Internetu. – powiedział Piotr Krawiec, manager ds. promocji i PR Grupy Onet.
Koszty użytkowania, to opłaty związane z dostępem do Internetu, pobierane przez operatora telefonii komórkowej. Jest to około 5 groszy za wyświetlenie/pobranie strony (podstawa wyliczenia: koszt surfowania przez komórkę GPRS/EDGE/UMTS to około 50 groszy za 100 KB przetransmitowanych danych. Jedna strona to przeciętnie 10 KB – ciężar waha się w zależności od długości strony oraz liczby zdjęć). Cennik zależy od określonych przez operatorów taryf.
Więcej informacji na temat OnetLajt: http://lajt.onet.pl/info/
Wpisy promowane
- Co robić, aby się nie wypalić, pracując wiele lat w jednej firmie?Wieloletnia praca w jednej firmie najczęściej na tym samym stanowisku może prowadzić do wypalenia, wskutek czego stracisz cały zapał do ...
- Wycena jednoosobowej działalności gospodarczej. Metody.Wycena jednoosobowej działalności gospodarczej (firmy jednoosobowej) bazuje na tych samych metodach, które stosuje się w wycenie innych podmiotów biznesowych. Wycena ...
Wydarzenia
AI Biznes Forum
29.10.2024 - 30.10.2024
Najnowsze wpisy
- Duński sklep Coolshop wchodzi na polski rynekDuński sklep internetowy Coolshop oficjalnie rozpoczął działalność w Polsce, oferując szeroki asortyment produktów. W ofercie znajduje się ponad 45 tysięcy ...
- BaseLinker Index: Wzrost kondycji polskiego e-commerce we wrześniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, która jest jednym z kluczowych systemów do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online w regionie CEE, opublikowali najnowszy ...
- Shoper wzmacnia współpracę z AlsendoShoper, znany dostawca rozwiązań e-commerce na abonament w Polsce, zacieśnia współpracę z firmą Alsendo, specjalizującą się w logistyce dla sklepów ...
- Webinary jako Nowa Forma Dochodu: Analiza Polskiego RynkuW tym roku najbardziej dochodowy polski webinar dotyczył ratownictwa medycznego i zarobił ponad 83 tys. zł. Wydarzenia online z branży ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.