Władze Wrocławia postanowiły skorzystać z możliwości jakie daje wprowadzone 16 lipca rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej, które reguluje zasady wdrażania w placówkach szkolnych elektronicznych dzienników. Oprócz Wrocławia e-dzienniki pojawią się w trakcie roku szkolnego też w Sopocie, Rudzie Śląskiej, Elblągu i gminie Czchów – pisze Rzeczpospolita.
Pionierem kompleksowego wyposażenia szkół w elektroniczne dzienniki był Kluczbork (woj. opolskie), który dokonał tego w zeszłym roku we wszystkich 18 szkołach znajdujących się w mieście, gdzie działały równolegle dzienniki tradycyjne i elektroniczne.
Lipcowe rozporządzenie MEN daje możliwość całkowitej rezygnacji z papierowej wersji dziennika i reguluje zasady wprowadzania elektronicznej ewidencji w szkołach przez samorządy. Warunkami niezbędnymi są:
- zachowanie selektywności dostępu do danych elektronicznego dziennika,
- zabezpieczenie danych przed ingerencją osób niepowołanych lub przed zniszczeniem,
- rejestrowanie wszelkich zmian dokonywanych przez poszczególnych autorów,
- zapewnienie integralności z podpisem elektronicznym,
- możliwość odczytania wszystkich informacji w okresie odpowiadającym okresowi przechowywania dzienników papierowych.
Rzeczposolita zapytała przedstawicieli firm oferujących tego typu usługi o możliwości rozwoju w tej branży. Marcin Kempka z Librusa szacuje, że dzięki wprowadzeniu rozporządzenia ilość klientów jego firmy może zwiększyć się z dotychczasowych 700 do 1800 w przeciągu najbliższego roku szkolnego. Z kolei odmiennego zdania jest Marek Koniecznik z firmy Vulcan, który nie przewiduje znaczącego wzrostu zainteresowania.
Jeżeli do ułatwienia możliwości wprowadzenia e-dzienników bądź e-sekretariatów dodamy zainteresowanie placówek oświatowych czytnikami e-booków oraz profesjonalnymi tablicami interaktywnymi to istnieje szansa na znaczny skok technologiczny polskich szkół w najbliższym czasie.
http://www.rp.pl/artykul/67344,353095_Dziennik_szkolny_w_Internecie_.html
Wpisy promowane
- Jak agencja marketingowa Directan Plus pomaga firmom w pozyskiwaniu cennych leadów sprzedażowychPozyskiwanie leadów sprzedażowych stanowi podstawowy element każdej strategii marketingowej. Lead to potencjalny klient, który wykazał zainteresowanie usługą lub produktem poprzez ...
- Mewa zaprezentuje na Targach SAWO w Poznaniu (23-25.04.2024) odzież roboczą, ochronną i ostrzegawczą dla przemysłu i rzemiosła oraz ofertę w zakresie artykułów bhpW dniach od 23-25 kwietnia b.r. firma Mewa obecna będzie na Międzynarodowych Targach Ochrony Pracy, Pożarnictwa i Ratownictwa SAWO w ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.