Marketing XXI wieku przybiera różne formy, ale bezsprzecznie jedną z tych, która cieszy się szczególną popularnością, jest marketing mobilny. Jak działa SMS marketing? Czy w każdej branży znajdzie zastosowanie? Jak zaplanować działania? Sprawdź wskazówki ekspertów!

SMS marketing – czym jest?
SMS marketing polega na prowadzeniu komunikacji biznesowej za pomocą wiadomości tekstowych, wysyłanych na numery telefonu klientów obecnych i potencjalnych. Co istotne, może być kierowany wyłącznie do osób, które faktycznie chcą otrzymywać takie wiadomości i wyraziły na to swoją zgodę.
Atutem tego narzędzia jest bezsprzecznie fakt, że wiadomość są krótkie i treściwe (160 znaków). Efekt? Klienci nie traktują ich jak spam i niemal zawsze odczytują. Według szacunków aż 98% wiadomości SMS jest odczytywanych, a 90% z nich nawet w ciągu 3 minut od otrzymania! Aby lepiej oddać skalę skuteczności, przypomnijmy, że kampania e-mailowa ogólnie uważana za udaną ma procent otwartych wiadomości na poziomie 15-25%!
Czy SMS marketing jest skuteczny?
Wiemy już, że wiadomości SMS są bardzo często odczytywane. Aby jednak mówić o skuteczności tych działań, konieczne jest dobre wykorzystanie narzędzia. Mobile marketing powinien być bowiem bardzo dobrze przemyślany, dostosowany do odbiorców i zgodny z potrzebami komunikacyjnymi marki. Kanał SMS MT jest niezawodnym, skutecznym i oszczędnym sposobem docierania nawet do milionów klientów z ofertą, informacjami, rabatami czy przypomnieniami. W dalszej części artykułu analizujemy, w jaki sposób przedsiębiorcy poszczególnych branż mogą korzystać z tego narzędzia marketingowego!
SMS marketing – dla kogo?
- E-commerce – wiadomości SMS trafiają bezpośrednio do klientów na urządzenie, po które sięgają najczęściej minimum kilka razy dziennie. Krótka wiadomość z najważniejszymi danymi – np. kodem rabatowym, niedokończonym koszyku albo pojawieniu się nowości, może skutecznie zachęcić do powrotu do sklepu online!
- Sklepy stacjonarne – baza z numerami telefonów klientów pozwala też biznesom stacjonarnym na utrzymywanie relacji z klientami.
- Usługi – mobile marketing znajdzie zastosowanie w każdej branży usługowej. Na tę formę komunikacji mogą zdecydować się salony kosmetyczne, fryzjerzy, mechanicy, firmy sprzątające, kluby fitness, a nawet biura coworkinowe. Dzięki krótkim wiadomościom można przypominać o wizytach, informować o godzinach działania firmy czy przesyłać informacje o ofercie, promocjach i nowych usługach!
- Placówki finansowe i ubezpieczeniowe – odpowiednio zaplanowane SMS-y poinformują klientów np. o statusie sprawy, konieczności dostarczenia dokumentów czy terminie podpisania umowy. System SMS może też wysyłać kody dostępu, hasła mobilne i inne treści mające wpływ na bezpieczeństwo korzystania z danej usługi!
Podsumowując, SMS marketing znajdzie zastosowanie w niemal każdej branży. Odpowiednio zaplanowana komunikacja może przynieść ogrom korzyści sklepom, usługodawcom i innym firmom, które chcą pozostać z klientami w stałym kontakcie!
Wpisy promowane
- Oferta agencji kreatywnych. 3 elementy, na które warto zwrócić uwagęMarketing internetowy daje nam niemal nieograniczone możliwości promowania własnych produktów i usług. Warto wykorzystać je rozsądnie, zaczynając od podstaw, czyli ...
- Odzież robocza powinna sygnalizować kompetencjeZadbana i atrakcyjna odzież robocza świadczy o profesjonalizmie – to powszechnie znany fakt. Branża rzemieślnicza nie jest tu wyjątkiem. Dlatego ...
Wydarzenia
Weź nasz patronat!
31.12.2023
Najnowsze wpisy
- Dochodowa, ale czasochłonna – jak wygląda praca twórcy kursów internetowych?Według danych Skill Scouter, rynek nauki online od 2000 do 2022 roku wzrósł ponad dziewięciokrotnie. Sprzedaż kursów internetowych staje się ...
- Mastercard przedstawia Shopping Muse – osobistego asystenta zakupów nowej generacjiMastercard wprowadza na rynek Shopping Muse – zaawansowane narzędzie oparte na generatywnej sztucznej inteligencji, które zrewolucjonizuje sposób, w jaki konsumenci ...
- Rekordowa liczba firm zarejestrowanych w branżach szkoleń, eventów oraz konferencjiW tym roku firmy związane z szeroko rozumianym konsultingiem oraz organizacją wydarzeń przeżywają okres dynamicznego wzrostu. Dun & Bradstreet Poland ...
- Black Weekend z BLIKIEM – liczba transakcji blisko 18 mlnKolejny raz wyprzedaże związane z Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły liczne grono klientów. Atrakcyjne ceny skłoniły ich do zakupów, ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.