Poruszanie się po Internecie to nie lada wyzwanie dla osób starszych. Naprzeciw tym problemom wyszli twórcy platformy Sophia – portalu dla seniora.
– Pracuję w branży IT, ale od lat nie umiałem wytłumaczyć moim rodzicom czym się zajmuję. Mimo chęci, poruszanie się po wirtualnym świecie jest dla nich skomplikowane. Stąd pomysł stworzenia Sophii – przyjaznego portalu dla seniora zawierającego wirtualnego, osobistego konsultanta, który poprowadzi za rękę po Internecie. – mówi Łukasz Gąsiorowski, kierownik projektu. Pod adresem www.sophia.pl seniorzy mogą korzystać z wideorozmów, wysyłać maile lub sms do dzieci oraz przechowywać i współdzielić swoje zdjęcia i pliki. Autorzy platformy przyłożyli wielką wagę do stworzenia łatwego i intuicyjnego interfejsu. Przy każdej wykonywanej na portalu czynności może asystować nam Sophia. A jeśli mamy problem zawsze możemy zadać jej pytanie. Konsultant będzie pokazywał jak krok po kroku założyć konto, jak gromadzić zdjęcia na dysku, a potem jak załączać je w e-mailach. Platforma ma być miejscem przyjaznym seniorom, gdzie w zrozumiały dla siebie sposób będą mogli rozwijać swoje umiejętności komputerowe a przede wszystkim nawiązać kontakt z dziećmi czy wnukami.
Oprócz komunikatora, asystenta podpowiadającego jak wykonać zadania oraz konsultanta, który zbada nasze potrzeby i doradzi odpowiednie narzędzie, dostępny jest również moduł kalendarza, w którym użytkownik może zaplanować cały swój dzień. Platforma to nie tylko podstawowy przewodnik po Internecie, ale przede wszystkim pierwsze kroki w świat 3D. Po zalogowaniu na portalu możemy przechadzać się po wirtualnym miasteczku i odwiedzać jego sklepy. Twórcy Sophii w ten sposób chcą przekonać seniorów do e-zakupów. – Naszą ideą było przeniesienie logiki i sposobu zakupów ze świata realnego do wirtualnego – tłumaczy Gąsiorowski. Spacerując po wirtualnym mieście widzimy szyldy takie jak na co dzień i możemy odwiedzić interesujący nas adres, zapoznać się z ofertą a nawet dokonać zakupów. W ten sposób platforma ma przybliżyć e-zakupy seniorom. Firmy zainteresowane „otwarciem” sklepu na platformie Sophia już mogą zgłaszać się do firmy Neutrica, właściciela platformy. Dostępna aktualnie platforma to wersja testowa. Planowany pełny start z wszystkimi funkcjonalności odbędzie się na koniec stycznia 2015 roku.
Platforma powstała, aby przeciwdziałać wykluczeniu cyfrowemu grupy 50+. Ma być środowiskiem zapewniającym bezpieczeństwo, komfort użytkowania, oferować treści i wiedzę ciekawą dla osób starszych. Pozwolą one przełamać bariery związane dotąd z koniecznością użytkowania przez osoby starsze niezbyt wygodnej w użytkowaniu myszy i klawiatury. Sophia jest całkowicie dostępna na każdym komputerze z dostępem do Internetu.
Portal powstał dzięki wsparciu funduszy europejskich z programu Innowacyjna Gospodarka.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.