Chociaż każdego roku powstaje mnóstwo nowych firm, nie wszystkim z nich udaje się przetrwać na rynku. Tylko część nowopowstałych przedsiębiorstw osiąga sukces. Jak sprawić, by firma rozwijała się i przynosiła dochody? By od początku przyciągała klientów i była widoczna wśród konkurencji?
Tradycyjne sposoby promocji
Wiele firm stawia na tradycję: banery, ulotki, reklamę w lokalnej prasie. Do tego promocje i zniżki na towary, czy usługi. Czy warto inwestować w takie działania? Ulotki najczęściej wyrzucane są do koszy. Mało kto poświęca czas na ich czytanie. Nikt też nie przechowuje ich do czasu, aż dana usługa będzie mu potrzebna. Banery z pewnością przydają się, gdyż ułatwiają trafienie do firmy. Ogłoszenia w prasie są drogie i nie zawsze docierają do grupy klientów zainteresowanych naszym produktem. Inwestując w tradycyjne metody reklamy nie mamy więc wpływu na określenie grupy docelowej. Oznacza to, że reklama trafia do wielu osób niezainteresowanych naszą firmą. Są jednak skuteczniejsze metody na promowanie naszej działalności. Jakie?
Obecność w Internecie
Widoczność w sieci to obecnie najlepszy sposób na promocję. Dobrze zoptymalizowana strona internetowa jest wizytówką każdej firmy. Musi ona jednak działać płynnie i być prosta w obsłudze dla klientów. Nie wolno też zapominać o tym, by była dobrze pozycjonowana. Zapewni to jej wysoką pozycję w wyszukiwarkach. Najlepiej, by zajęli się tym specjaliści. Webstart – Strony internetowe zajmują się tworzeniem stron oraz ich pozycjonowaniem. Na dobre wyniki ma wpływ wiele czynników, od wyglądu strony, odpowiedniej treści, po właściwe słowa kluczowe. Nie wystarczy mieć doskonały produkt, gdyż bez właściwego pozycjonowania nikt nie trafi na naszą stronę.
Trafienie do właściwego klienta
Odpowiednio dobrane treści i pozycjonowanie sprawią, że strona pojawi się w wynikach wyszukiwania osób, które są zainteresowane naszą ofertą. Podobnie z reklamami w mediach społecznościowych. Można w nich utworzyć lokalne kampanie social media, skierowane do mieszkańców Trójmiasta. Dobrze przeprowadzona kampania reklamowa trafi do wybranych osób o danym zasięgu terytorialnym. Możemy określić przedział wiekowy, płeć a nawet zainteresowania osób, do których chcemy dotrzeć z naszym produktem. Profile firmy na Facebooku i innych mediach to obecnie konieczność. Daje to szansę na budowanie marki i nawiązanie relacji z klientem. Równie przydatny może być blog firmowy. Umieszczane w nim wpisy na temat przedsiębiorstwa i produktu zainteresują klienta i wzbudzą jego zaufanie. Działania w mediach społecznościowych i blogu muszą być jednak systematyczne i konsekwentne. W przeciwnym razie mogą przynieść odwrotne od oczekiwanych skutki.
Inne działania
O tym, jakie należy jeszcze podjąć działania, by wypromować markę, najlepiej doradzą specjaliści od SEO. W zależności od tego, co chcemy zaoferować klientom, może to być reklama google adwords, czy na regionalnych serwisach ogłoszeniowych. Znając grupę docelową, można zainwestować w reklamy w regionalnych bazach firm, czy tematycznych forach internetowych. Możliwości jest wiele i warto je wykorzystać.
Wpisy promowane
- Lojalny Klient korzyścią dla Twojej firmyW dzisiejszym świecie biznesu, w którym rywalizacja jest coraz bardziej zacięta, kluczem do sukcesu jest nie tylko pozyskanie nowych klientów, ...
- Polecane samochody do miasta w atrakcyjnym finansowaniuMałe samochody osobowe od lat cieszą się ogromną popularnością wśród mieszkańców dużych miast i aglomeracji. Mając na uwadze potrzeby dynamicznego ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.