Jak stworzyć stronę internetową dla firmy?

Opublikowano: 2 lipca 2014. Kategoria: Promowane Wpis Promowany. Tagi: ,

To, co do niedawna było domeną agencji, zawitało pod strzechy zwykłych użytkowników Internetu. Dziś każdy może samodzielnie stworzyć firmową stronę WWW i wykorzystywać ją jako doskonały kanał komunikacji marketingowej. Idealnym narzędziem do tego celu jest 1&1 MyWebsite.

1and1_logoSamodzielne tworzenie strony to rozwiązanie szczególnie korzystne dla właścicieli małych firm, których nie stać na kosztowne rozwiązania. Można do nich zaliczyć np. zakład fryzjerski, warsztat samochodowy, studio fotografii czy salon kosmetyczny. Wcześniej zyskiwały one nowych klientów głównie przez rekomendacje. Oczywiście mogły także zostać bezpośrednio zauważone przez ulicznych spacerowiczów. Dziś Internet otwiera przed nimi ocean możliwości na dodatkową promocję. Biorąc pod uwagę, że systematycznie zwiększa się liczba osób szukających usług za pomocą wyszukiwarek internetowych, obecność w sieci staje się jednym z kluczowych sposobów zdobywania nowych klientów.

Przemyśl cenę

Na początek zastanówmy się, jaki budżet chcemy przeznaczyć na stronę. Chociaż odpowiedź „nie chcę nic płacić” nasuwa się sama przez się, dobrze ją przemyślmy. Większość darmowych stron pozbawiona jest ważnych funkcjonalności (np. własnej domeny), które korzystnie wpływają na wizerunek firmy. Poza tym często strony te muszą zarobić na siebie w inny sposób – np. poprzez wyświetlanie reklam. Rozważmy więc, czy nie lepiej zapłacić małe pieniądze i mieć pełną kontrolę nad zawartością witryny niż nie płacić nic i udostępniać ją jako powierzchnię reklamową. Tym bardziej, że w letniej promocji firmy 1&1 aplikacja MyWebsite dostępna jest już za 29,90 zł/mies. W pakiecie razem z nią zawarte są m.in. gotowe projekty dla 100 branż, narzędzia do marketingu oraz własny adres www. Sprawdź tę ofertę.

Wybierz domenę

Istotną sprawą przy tworzeniu strony jest wybór domeny. Jeśli chcemy, aby firma wyglądała profesjonalnie, wybierzmy produkt oferujący w pakiecie domenę .pl oraz adresy e-mail. Na przykład, lekarz o nazwisku Kowalski, mógłby mieć adres internetowy www.lekarz-kowalski.pl i adres e-mail kontakt@lekarz-kowalski.pl. Nazwa domeny nie powinna być za długa ani zbyt skomplikowana. Najlepiej jeśli łączy rodzaj wykonywanej działalności z nazwą firmy (lub nazwiskiem). Własna domena znacząco zwiększy wiarygodność Twojej firmy. Domena internetowa jest zawarta gratis w każdym pakiecie 1&1 MyWebsite.

Zrzut ekranu 2014-07-02 o 12.01.02

Dostosuj projekt do branży

Najprostszym rozwiązaniem są aplikacje, które oferują gotowe projekty stron internetowych stworzone z myślą o różnych branżach. Zawierają one układy graficzne, obrazy i propozycje tekstowe dopasowane do konkretnych sektorów usług. Dzięki temu np. lekarz otwierający prywatną praktykę w jeden wieczór dobierze układ strony najbardziej odpowiedni dla jego gabinetu i wypełni go treścią. Oczywiście teksty są jedynie propozycją. W każdej chwili powinniśmy móc edytować je tak, aby nadać im indywidualny charakter.
No właśnie, edycja. Przed zamówieniem usługi upewnijmy się, że mamy możliwość łatwego nanoszenia zmian w tekstach i bieżącej aktualizacji strony. Najlepiej jeśli edycja strony odbywa się w trybie „przeciągnij i upuść” – tak jak to jest w aplikacji 1&1 MyWebsite. Pozwala on na dodawanie do witryny poszczególnych elementów z menu głównego oraz daje pełną kontrolę nad zmianami, których dokonuje się samodzielnie – bez proszenia o pomoc informatyka.

Wypozycjonuj stronę

Niestety posiadanie samej witryny nie wystarczy, by być widocznym w sieci. Konieczne jest zoptymalizowanie jej pod kątem wyszukiwarek – chodzi tu przede wszystkim o Google. Możemy w tym celu skorzystać z usług jednej z firm pozycjonerskich, a jeśli chcemy zaoszczędzić pieniądze – użyć narzędzi oferowanych w pakiecie z witryną. Np. aplikacja do tworzenia stron internetowych MyWebsite firmy 1&1 zawiera program – 1&1 SEO Ekspert – pomagający nam dobrać odpowiednie słowa kluczowe i sprawdzać ich zawartość w tekstach na stronie, a w wyższym pakiecie oferuje także osobiste porady ekspertów od SEO, którzy krok po kroku poinstruują nas, co robić, aby strona znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania Google.

Uatrakcyjniaj witrynę

Ponadto warto zorientować się, czy w pakiecie ze stroną WWW dostajemy widgety, które pozwalają na integrację naszej witryny z innymi serwisami (np. Facebookiem, Twitterem, Google+ czy Pinterest), najczęściej poprzez umieszczenie na niej odpowiednich przycisków. Klikając w przycisk użytkownik będzie mógł szybko przenieść się np. do swojego profilu na Facebooku, aby polecić Twoje produkty znajomym. Witryna wzbogacona o takie elementy staje się atrakcyjniejsza oraz bardziej otwarta na komunikację z klientami.

W dobie dynamicznego rozwoju technologii mobilnych coraz większe znaczenie zyskuje również dopasowanie strony internetowej do formatu smartfonów i tabletów. Taki dodatek ugruntuje profesjonalny wizerunek naszej firmy w oczach klientów.

Produkt 1&1 MyWebsite dostępny jest do zamówienia online na stronie www.1and1.pl. Już teraz stwórz szybko profesjonalną strone WWW dla swojej firmy.

Wpisy PromowaneJak stworzyć stronę internetową dla firmy?

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.