Sztuczna inteligencja pomaga teraz także w utylizacji odpadów

Wzrost zamówień, przyspieszonych przez pandemię, stanowił źródło sukcesu, ale też wyzwań dla EMKA SA. Firma zajmująca się utylizacją odpadów wdrożyła voicebota i chatbota InteliWISE S.A., które wspierają sprzedaż i obsługę, w tym całkowicie automatycznie zbierają zamówienie i rozwiązują problemy klientów, przez całą dobę.

Sztuczna inteligencja pomaga teraz także w utylizacji odpadów 1

Dynamicznie rosnące zamówienia są wyzwaniem dla wielu firm, nawet tych, które świadczą specjalistyczne usługi.

Wiele z nich nie jest w stanie szybko zatrudnić wyspecjalizowanego personelu do obsługi sprzedaży i klienta. Na pomoc przychodzą nowe technologie, w tym AI. Sztuczna inteligencja przestaje być nowością i zaczyna realnie wspierać firmy w różnych obszarach funkcjonowania biznesu.

Jedną z firm, która zdecydowała się na wdrożenie innowacyjnej technologii, opartej na AI, do automatyzacji obsługi zamówień jest firma Emka S.A. Firma ta od ponad 20 lat świadczy usługi utylizacji odpadów medycznych na terenie całej Polski. Zajmuje się ona również dystrybucją artykułów higienicznych i zaopatruje m.in. szpitale, laboratoria, a także gabinety lekarskie. To, co wyróżnia firmę, to niezwykła dbałość o satysfakcję nawet najbardziej wymagających klientów – to firma, dla której nie ma mniej znaczących zleceń.

Wyśrubowane standardy obsługi klienta zaowocowały znaczącym wzrostem w czasie pandemii COVID-19.

Emka zaczęła otrzymywać coraz więcej zgłoszeń. Pracownicy Call Center nie nadążali za odpowiadaniem na pytania klientów, co powodowało frustrację po obu stronach słuchawki. Aby skrócić czas oczekiwania na połączenie z infolinią wdrożono dwa innowacyjne rozwiązania: Voicebot’a i Chatbot’a firmy InteliWISE S.A. Voicebot, inaczej asystent głosowy, zajął się prowadzeniem rozmów telefonicznych z klientami, z kolei Chatbot – odpowiadaniem na wiadomości tekstowe.

Oba narzędzia dostępne są 24h/7 i udzielają natychmiastowych odpowiedzi. Dzięki tej technologii komunikacja z klientami EMKA S.A. stała się szybsza, prostsza i sprawniejsza. Sztuczna inteligencja przejęła powtarzalne zadania człowieka i dokonała automatyzacji obsługi infolinii oraz formularza. W efekcie klienci nie muszą już czekać ani chwili, aby załatwić swoją sprawę.

„Nasz voicebot potrafi wykonać w ciągu 1-1,5 sekundy większość powtarzających się zadań od naszych klientów, tj. umówić lub odwołać odbiór odpadów, sprawdzić stan integracji z BDO, sprawdzić saldo, czy nawet zaofertować klienta”. – Wojciech Wesołowski, Dyrektor Departamentu IT i Marketingu EMKA S.A.

Voicebot InteliWISE realizuje setki zamówień na wizyty, przyspieszając realizację zamówień na infolinii non-stop, przez całą dobę, bez sekundy oczekiwania na połączenie. Przyczynia się nie tylko do wzmocnienia doskonałej obsługi, ale także do rozwoju całej firmy. Efekt przychodowy wynika również z faktu, że boty zostały zaprogramowane do pozyskiwania nowych klientów poprzez wysyłanie ofert handlowych za pośrednictwem sms’ów. W ciągu jednej sekundy, bez zbędnych formalności i czynności, bot jest w stanie dotrzeć do setek osób jednocześnie. Wszystko dokonuje się bez udziału pracowników działu sprzedaży. Chatbot InteliWISE natomiast wspiera obsługę zapytań tekstowych.

Dla firmy tak dbającej o jakość obsługi klienta jak EMKA, kluczowa w dziejszych czasach jest automatyzacja przy wykorzystaniu rozwiązań AI. Szybkie zamówienie usługi, czy zmiana terminu odbioru, non stop, bez czekania, poprzez preferowany kanał – telefon – decyduje o zadowoleniu klientów, a w efekcie – o rosnących przychodach firmy. Voicebot InteliWISE osiąga ponadprzeciętną skuteczność i w większości przypadków rozwiązuje problem z zerowym zaangażowaniem konsultantów infolinii.” – mówi Marcin Strzałkowski, założyciel InteliWISE SA.

Korzystanie z nowoczesnych technologii, takich jak oprogramowanie typu Conversational AI, bazujące na sztucznej inteligencji, to bez wątpienia ważny krok w kierunku rozwoju firmy.

Automatyzacja Contact Center przy pomocy botów pozwoliła na realizację celów biznesowych z wyraźną korzyścią dla Klienta. Dla EMKA S.A. to właśnie zadowolenie Klienta stanowiło kluczową kwestię podczas podejmowania decyzji o wdrożeniu voicebota i chatbota. Dziś można śmiało powiedzieć, że była to nie tylko dobra, ale i potrzebna decyzja.

InteliWISE S.A. – dostawca oprogramowania i usług chmurowych opartych o AI (artificial intelligence, algorytmy sztucznej inteligencji) dla polskich oraz globalnych klientów, w tym z listy Fortune 500, rankingu największych amerykańskich przedsiębiorstw. Firma wspiera obsługę klienta oraz cyfrową transformację biznesu (digital transformation), integrując technologie inteligentnej automatyzacji i zwiększając efektywność e-commerce oraz e-marketingu. Ma na swoim koncie ponad 200 zrealizowanych wdrożeń rozwiązań takich jak Chatbot, Voicebot, Live Chat czy Contact Center. Spółka InteliWISE jest kwalifikowana w TOP10 globalnych dostawców technologii “Virtual Agent”, według niezależnej firmy analitycznej Forrester Research oraz posiada opatentowaną w USA technologię inteligentnego rozpoznawania języka naturalnego. InteliWISE jest notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych rynku New Connect, (ticker: ITL), strategicznie wsparcie zapewnia Intel Capital, a akcjonariuszem firmy jest Grupa Asseco.

EMKA S.A. jest jedną z czołowych firm w branży unieszkodliwiania odpadów medycznych i weterynaryjnych na rynku polskim. Powstała w wyniku przekształcenia firmy EMKA Handel – Usługi Krzysztof Rdest, działającej na rynku od 1992 roku. Działalność w zakresie odbioru odpadów medycznych i weterynaryjnych, ich transportu oraz unieszkodliwiania przedsiębiorstwo EMKA prowadzi od 2000 roku.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top