Nie od dzisiaj wiadomo, że istotnym elementem pozyskiwania nowych klientów jest pokazanie swojej firmy w internecie. Nie wystarczy jednak samo założenie strony internetowej. Posiadając już stronę, należy pamiętać, aby odpowiednio pozycjonować ją w wynikach wyszukiwania, czyli prowadzić działania SEO.
Podczas jednego ze spotkań branżowych specjaliści z firmy iCEA zwrócili uwagę na kilka trendów, które będą nam towarzyszyć w bieżącym roku. Wprawdzie pewne elementy optymalizacji pod kątem wyszukiwarek póki co pozostają niezmienne, jednak warto bliżej przyjrzeć się niektórym udoskonaleniom.
1. Wzrost znaczenia AMP (Accelerated Mobile Pages)
Google cały czas kładzie nacisk na tworzenie stron internetowych w wersjach na urządzenia mobilne, co znacznie usprawnia przeglądanie treści zawartych na stronie. Dzięki wersji mobilnej, strona jest po prostu bardziej przyjazna użytkownikowi. W tym roku firma stawia na przyspieszone strony mobilne, czyli właśnie AMP. Strony wykorzystujące to rozwiązanie są wyżej pozycjonowane w organicznych wynikach wyszukiwania na urządzeniach przenośnych. Tym samym strony konkurencji nie używające AMP są karane i spychane niżej niezależnie od trafności i treści. Działań z zakresu AMP nie powinno zabraknąć w tym roku i w Twojej firmie.
2. Większe znaczenie wyszukiwania głosowego
Dzięki wykorzystaniu cyfrowych asystentów osobistych (digital personal assistants) takich jak Siri (Apple) czy Cortana (Microsoft) wzrosła rola wyszukiwania głosowego. Jest ono prostsze niż wpisywanie tekstu i znajduje swoje zastosowanie np. podczas prowadzenia samochodu. Zapytania głosowe są zazwyczaj dłuższe niż te, które wpisujemy w przeglądarce, a przy tym formułowane bardziej naturalnym językiem. Warto więc zoptymalizować swoją stronę pod kątem długich, wielowyrazowych fraz, ale także upewnić się, czy treści są tworzone według schematu Q&A (questions & answers/pytania i odpowiedzi), który sprawia, że otrzymane wyniki wyszukiwania są bardziej precyzyjne.
3.Content marketing nadal będzie wzmacniał pozycję w wynikach wyszukiwania
Dłuższe, przydatne z punktu widzenia użytkownika oraz atrakcyjne treści nadal będą przynosić korzyści stronom, na których są publikowane. Unikalna treść artykułu jest jednym z czynników, przez które Google wyżej umieszcza witrynę w wynikach wyszukiwania. Dzięki content marketingowi, przekaz trafia skuteczniej zarówno do ogólnej, jak i ściśle określonej grupy odbiorców. Interesujący content na stronie zapewnia lepszy zasięg organiczny, ponieważ internauci lubią dzielić się ciekawymi tekstami wysokiej jakości. Jest to jeszcze jeden argument za inwestycją w dobrych copywriterów lub zatrudnieniem profesjonalnej firmy.
Jeżeli chcesz zoptymalizować stronę internetową, pojawiać się wyżej w wynikach wyszukiwania przeglądarki i docierać ze swoim biznesem do większego grona potencjalnych klientów, odwiedź naszą stronę i dowiedz się więcej: www.grupa-icea.pl .
Wpisy promowane
- Jak nowoczesne drukarnie wspierają e-biznes w 2025 roku?Rozwój e-commerce w 2025 roku idzie w parze z rosnącymi oczekiwaniami klientów w zakresie identyfikacji wizualnej i jakości opakowań. Coraz ...
- Prawnik dla przedsiębiorcy – na czym polega obsługa prawna przedsiębiorstw?Prowadzenie własnej działalności gospodarczej to mnóstwo obowiązków. Przedsiębiorcy muszą utrzymywać dobre relacje z kontrahentami, ale też pilnować przepisów podatkowych i ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
- 24-26.09.2025 Olimp Marketplace V
- 06-07.10.2025 Testing Ground Conference 2025
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!