Wystarczył tydzień dostępności utworów The Beatles w muzycznym katalogu iTunes by sprzedanych zostało 450 tys. płyt i 2 mln pojedynczych utworów legendy z Liverpoolu.
Pojawienie się The Beatles w ubiegły wtorek zakończyło wieloletni spór i negocjacje z wytwórnią EMI. Dla firmy Apple to spory sukces: w katalogu największego obecnie sklepu muzycznego świata pojawiły się nagrania najważniejszego zespołu w historii muzyki.
W iTunes kupić można poszczególne piosenki brytyjskiej grupy (za 1,29 dol. każda), pojedyncze płyty (od 12,99 dol.) lub pełną kolekcję nagrań z materiałami dodatkowymi (za 149 dol.). Ceny nie odstraszyły fanów: w zaledwie kilka dni sprzedano 450 tys. płyt i 2 mln utworów. Najchętniej pobieraną płytą okazuje się „Abbey Road”, a piosenką: „Here Comes the Sun”.
To znaczące osiągnięcie – zarówno dla Apple, The Beatles, jak i dla całej branży muzycznej i dystrybucyjnej. Dla porównania: tydzień po debiucie Led Zeppelin w katalogu iTunes (listopad 2007) sprzedano w USA 300 tys. piosenek i 47 tys. płyt. Największe gwiazdy współczesnego rynku muzycznego mogą liczyć na sprzedaż w pierwszym tygodniu na poziomie 100-300 tys. utworów.
Pojawienie się The Beatles w katalogu iTunes jest przez Apple mocno promowane. Na stronie głównej korporacji pojawiła się zapowiedź i reklama dyskografii zespołu, a w amerykańskiej telewizji wyświetlane są reklamy zachęcające do kupna utworów. Nie zmienia to jednak faktu, że najlepszą reklamą dla liverpoolskiego zespołu jest po prostu ich ponadczasowa muzyka.
Źródła: billboard.biz, venturebeat.com
Wpisy promowane
- Kiedy warto zainwestować w automatyzację logistyki e-commerce?Przedsiębiorcy z branży e-commerce coraz chętniej korzystają z automatyzacji logistyki. To bowiem skuteczny sposób na usprawnienie pracy. W tym artykule ...
- Mierzenie czasu pracy w dynamicznym świecie: odkryj skuteczne sposoby z TimeCamp!Zastanawiasz się, jak usprawnić zarządzanie czasem pracy w rozproszonym zespole i nie stracić przy tym motywacji? Sprawdź, jak TimeCamp może ...
Najnowsze wpisy
- BaseLinker Index: 133 pkt w styczniu 2025 r.Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
- E-commerce w Polsce: 20% konsumentów często rezygnuje z zakupów onlineBranża e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, oferując konsumentom coraz więcej udogodnień. Mimo to, wielu Polaków rezygnuje z zakupów online, ...
- Sztuczna inteligencja w e-commerce: 5 kluczowych technologii według ekspertów ShoperSztuczna inteligencja coraz częściej wspiera e-commerce, pomagając sprzedawcom w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Jakie rozwiązania odgrywają dziś kluczową rolę w sprzedaży ...
- BaseLinker Index wskazuje na wzrost polskiego e-commerce o 10,8% w grudniu 2024Analitycy platformy BaseLinker, największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online, opublikowali najnowszy odczyt BaseLinker Index. W ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.