Tydzień The Beatles w iTunes: 450 tys. sprzedanych płyt

Opublikowano: 24 listopada 2010. Kategoria: Rynek. Tagi: ,

Wystarczył tydzień dostępności utworów The Beatles w muzycznym katalogu iTunes by sprzedanych zostało 450 tys. płyt i 2 mln pojedynczych utworów legendy z Liverpoolu.

Pojawienie się The Beatles w ubiegły wtorek zakończyło wieloletni spór i negocjacje z wytwórnią EMI. Dla firmy Apple to spory sukces: w katalogu największego obecnie sklepu muzycznego świata pojawiły się nagrania najważniejszego zespołu w historii muzyki.

Tydzień The Beatles w iTunes: 450 tys. sprzedanych płyt 1W iTunes kupić można poszczególne piosenki brytyjskiej grupy (za 1,29 dol. każda), pojedyncze płyty (od 12,99 dol.) lub pełną kolekcję nagrań z materiałami dodatkowymi (za 149 dol.). Ceny nie odstraszyły fanów: w zaledwie kilka dni sprzedano 450 tys. płyt i 2 mln utworów. Najchętniej pobieraną płytą okazuje się „Abbey Road”, a piosenką: „Here Comes the Sun”.

To znaczące osiągnięcie – zarówno dla Apple, The Beatles, jak i dla całej branży muzycznej i dystrybucyjnej. Dla porównania: tydzień po debiucie Led Zeppelin w katalogu iTunes (listopad 2007) sprzedano w USA 300 tys. piosenek i 47 tys. płyt. Największe gwiazdy współczesnego rynku muzycznego mogą liczyć na sprzedaż w pierwszym tygodniu na poziomie 100-300 tys. utworów.

Pojawienie się The Beatles w katalogu iTunes jest przez Apple mocno promowane. Na stronie głównej korporacji pojawiła się zapowiedź i reklama dyskografii zespołu, a w amerykańskiej telewizji wyświetlane są reklamy zachęcające do kupna utworów. Nie zmienia to jednak faktu, że najlepszą reklamą dla liverpoolskiego zespołu jest po prostu ich ponadczasowa muzyka.

Źródła: billboard.biz, venturebeat.com

Dawid ZarazińskiTydzień The Beatles w iTunes: 450 tys. sprzedanych płyt

Podziel się!

O autorze

Dawid Zaraziński

Redaktor naczelny e-biznes.pl. Twórca Instytutu Kontekstów Pracy, który dostarcza wiedzy i inspiracji w szeroko rozumianym temacie pracy. Wcześniej kierownik think tanku biznesowo-technologicznego „How To Do IT” i redaktor prowadzący internetową odsłonę magazynu „Harvard Business Review Polska”. Aktywny na LinkedIn i Twitterze.