Relacje biznesowe to nie tylko twarde negocjacje. Coraz istotniejszą rolę w wielu branżach odgrywa komunikacja miękka, czyli umiejętność ocieplania stosunków z klientami i współpracownikami. Jedną z najskuteczniejszych metod, aby zostać „dobrze zapamiętanym” i wzbudzać miłe skojarzenia, jest bez wątpienia obdarowanie kogoś przemyślanym, biznesowym upominkiem. I nie chodzi tutaj tylko o bezosobowe, firmowe gadżety.
Taki rodzaj podarunku pozwala wyrazić wdzięczność, szacunek, albo gratulacje z okazji wspólnie osiągniętych celów. Chociaż wręczenie samego gadżetu reklamowego nie wchodzi w grę, to podarowanie go w formie dodatku do prezentu „głównego” jest już bardziej na miejscu. Takie działania pomagają budować pozytywny wizerunek firmy, wzbudzają pozytywne skojarzenia i odczucia, dzięki czemu mogą bezpośrednio wpływać na jej późniejsze postrzeganie. Będą również skutecznym sposobem na zacieśnienie współpracy z klientami.
Wybierając odpowiedni upominek, powinniśmy postawić na rzeczy sprawdzone i uniwersalne. Muszą być dostosowane do wieku, charakteru danej osoby, oraz relacji, która nas z nią łączy. Wybierajmy te przedmioty, które wywołują wyłącznie dobre skojarzenia, a więc nie są w jakiś sposób niejednoznaczne. Znaczenie ma również to, kiedy wręczamy prezent, zwłaszcza w przypadku kontrahentów. Pamiętajmy, że ten sam gest może zostać odebrany zupełnie inaczej przed nawiązaniem relacji biznesowej (np. przed podpisaniem umowy), a inaczej po sfinalizowaniu jakiegoś celu. W pierwszej sytuacji może zostać potraktowany nawet jako przekupstwo, za to w drugim – jako miły, niezobowiązujący gest.
Uniwersalne pomysły na prezent
Wśród najmilej widzianych, biznesowych prezentów najczęściej wykorzystuje się kosze prezentowe. To jednocześnie jedna z najprostszych form podarunkowych, ponieważ w wielu miejscach kupimy już gotowe, estetycznie ozdobione pakunki. Taka opcja wchodzi w grę głównie wtedy, gdy kompletnie nie wiemy, co podarować wybranej osobie, albo chcemy postawić na coś bardzo uniwersalnego. Drugim rodzajem podarunku, który sprawdza się w każdej sytuacji, jest ponadczasowa, trwała i elegancka porcelana. Piękny zestaw filiżanek, ciekawy wazon, zdobiony kubek, czy designerska figurka – przydadzą się zarówno w biurze, jak i w domu. Bez wątpienia jest to bardziej spersonalizowany, stylowy prezent. Taki podarunek nie musi być wyjątkowo drogi – wręcz przeciwnie. Wystarczy znaleźć dobry, internetowy sklep z porcelaną, w którym oferuje się produkty o wysokiej trwałości w dobrej cenie. Doskonałym przykładem jest sklep Witeks, który posiada w ofercie najlepszą polską porcelanę renomowanych marek.
Idealnym pomysłem na prezent są także bony prezentowe, dzięki którym wybrana osoba kupi sobie dokładnie to, co chce. Poza koszami, porcelaną i bonami, prym wśród biznesowych upominków wiedzie elegancki, wyszukany alkohol i zestawy do wina (korkociąg, termometr itd.). Polecane są także skórzane wizytowniki, etui i portfele. W przypadku elektroniki stawia się przede wszystkim na powerbanki czy głośniki. Dla większej grupy obdarowywanych osób, dość tanim i sprawdzonym rozwiązaniem będą książkowe kalendarze.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.