Branża e-commerce bardzo dobrze radzi sobie w dobie koronawirusa. Obawa przed chorobą, lock down, a obecnie także utrzymywana wciąż forma pracy zdalnej sprawiły, że dużo łatwiej było nam robić zakupy przez Internet. Zmiana nawyków, jaką wymusiła na nas pandemia, sprawiła, że coraz więcej osób sięgało po zakupy w sieci. Sklepy internetowe oferujące sprzęt do ćwiczeń siłowych, rowery, a nawet urządzenia AGD (głównie do pieczenia), notowały wzrosty sprzedaży rzędu kilkuset procent. Świat powoli wraca do normalności, ale właściciele sklepów internetowych z całą pewnością chcieliby utrzymać jak najwyższą sprzedaż i zwiększyć udział w portfelu klientów pozyskanych w dobie koronawirusa. Sposobem na to może być wideo marketing. Czy wideo w e-commerce ma sens? Jak skutecznie wdrożyć marketing wideo w sklepie internetowym?
Twarde dane za wideo w e-commerce
Raporty publikowane w prasie branżowej pokazują jednoznacznie, że wideo może przełożyć się na zwiększenie sprzedaży. Oto kilka najciekawszych faktów, reszta w linku.
- 62% konsumentów ogląda wideo dotyczące produktu, zanim podejmie decyzję o zakupie
- 72% ankietowanych preferuje wideo jako źródło informacji o produkcie
- 84% internautów zdecydowało się na zakup produktu po tym jak obejrzeli wideo
- Angażujące widza wideo zwiększa zamiar zakupu o 97%
Dlaczego branża e-commerce powinna postawić na wideo?
Oto trzy naszym zadaniem najistotniejsze zalety marketingu wideo niezależnie od tego czy jest on realizowany jako prezentacja produktu, recenzja, czy live streaming.
1) Łatwiejszy i szybszy odbiór
Treści wideo konsumuje nam się dużo łatwiej niż treści czytane. Tekst zmusza nas do skupienia i maksymalnej uwagi. Bez tego trudno nam będzie zrozumieć co czytamy. Wideo możemy oglądać lub słuchać w trakcie wykonywania innych czynności. Materiał wideo nie wymaga od nas także ciągłego zainteresowania. Łatwiej i dużo szybciej nam go przyswoić.
2) Zwiększenie zaufania do produktu
Zakupom przez Internet nierzadko towarzyszy obawa. Zastanawiamy się czy produkt w rzeczywistości wygląda tak samo jak na zdjęciach? Jakiej faktycznie jakości i z jakich materiałów wykonany jest dany przedmiot? Czy kolor na zdjęciu wygląda tak samo na żywo? To właśnie tego rodzaju pytania kierują nas do sklepów stacjonarnych. Dzięki wideo sklep internetowy może odpowiedzieć na potrzeby użytkownika. Na filmie możemy doświadczyć produkt dużo intensywniej. Zobaczyć jak dany przedmiot wygląda podczas korzystania, jakie możliwości oferuje.
3) Rozwianie wątpliwości
Niemal każdemu produktowi towarzyszy grupa pytań, które stosunkowo często padają z ust potencjalnych odbiorców. Oczywiście na pytania te można odpowiedzieć w formie komentarza w opisie produktu lub obok niego. Dużo bardziej wyczerpującą odpowiedź będzie stanowić materiał wideo pokazujący jak produkt wygląda w danej sytuacji, jak sobie radzi, co się z nim dzieje.
Jakie wideo nagrać?
Jaki format wideo wybrać, w jaki sposób prezentować wideo w sklepie tak by działało. Format materiału warunkuje sam produkt i związane z nim potrzeby, pytania i oczekiwania. Poniżej kilka podpowiedzi.
- Prezentacja produktu – przydatna w sytuacji, gdy produkt posiada wiele wersji, które można ze sobą zestawić, chcemy pokazać istotną lub kluczową funkcjonalność produktu. Prezentacja, nawet kilkusekundowa przyda się wszędzie tam, gdzie zdjęcie nie zapewnia odpowiedzi na główne pytanie związane z produktem.
- Poradnik / instruktarz – cenny w przypadku produktów, które posiadają szeroki zakres funkcjonalności. Dzięki instruktarzowi wideo użytkownicy zobaczą w jaki sposób prawidłowo użytkować produkt, jak wywołać poszczególne jego funkcje. Im bardziej zaawansowany produkt, tym więcej informacji chce poznać jego odbiorca.
- Recenzje – mogą być przygotowane przez sprzedawcę, choć często zarzuca się im brak obiektywizmu. Recenzje mogą być realizowane przy współudziale innych użytkowników. Tu warto sięgnąć po YouTuberów cieszących się dobra opinią w sieci. Nie warto bać się uwag. Nawet najlepszy produkt będzie mieć wady i zalety. Rzetelne przedstawienie ich odbiorcy sprawi, że podejmie on dużo bardziej świadomą decyzję o zakupie produktu, a co za tym idzie będzie z niego dużo bardziej zadowolony.
Źródło: https://streamonline.pl/
Wpisy promowane
- Mewa inwestuje w system doboru rozmiaru odzieży oparty na sztucznej inteligencjiDostawca usług tekstylnych firma Mewa kontynuuje swój rozwój, zapewniając sobie większościowe udziały w startupie, jakim jest Esenca Digital Workwear S.R.L. ...
- Zadbaj o właściwą kondycję psychiczną swoich pracownikówDzisiejsze czasy charakteryzują się szybkim tempem życia, które w połączeniu z presją związaną z rywalizacją na coraz bardziej konkurencyjnym rynku ...
Wydarzenia
19. edycja Studenckiego Festiwalu Informatycznego
04.04.2024 - 06.04.2024
Najnowsze wpisy
- Dłuższy luty zwiększył sprzedaż – nowy raport BaseLinkerAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowal najnowszy odczyt BaseLinker Index. ...
- Restimo pozyskuje 2 mln zł na dalszą cyfryzację gastronomiiRestimo ogłosiło dzisiaj zamknięcie drugiej rundy inwestycyjnej na etapie seed w wysokości 2 mln zł od prywatnych inwestorów. Spółka stworzyła ...
- Nest Bank i Shoper wspólnie wspierają e-przedsiębiorcówShoper nawiązał współpracę z Nest Bankiem. Dzięki temu klienci Shoper mogą skorzystać z oferty konta, limitu lub kredytu firmowego w ...
- Rynek reklamy w Polsce – styczeń 2024W internecie i radiu najaktywniejsze reklamowo były marki z branży „Trade”, natomiast w telewizji – „Pharmaceuticals – wynika z danych gemiusAdReal ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.