Wybór systemu i narzędzi ITSM w firmie

Odpowiedni wybór narzędzi ITSM w przedsiębiorstwie umożliwia jej stały rozwój, zwiększenie tempa pracy i niwelację problemów związanych z IT. Jak wybrać system i narzędzia ITSM, aby w pełni spełniały swoją funkcję i przysłużyły się na lata? Odpowiedzi na to i inne pytania znajdują się w artykule.

Wybór systemu i narzędzi ITSM w firmie 1

Dopasowanie narzędzi ITSM do przedsiębiorstwa

Aby system ITSM pozwolił na pełen rozwój możliwości, należy dopasować go do firmy. Pod uwagę powinno się wziąć rozwój organizacji, zapotrzebowania oraz ilość usług IT, z których korzysta przedsiębiorstwo. Dobrze wybrane narzędzia ITSM umożliwią rozwój firmy. Warto przyjrzeć się kilku ważnym faktom i elementom całej organizacji. Wybierając system ITSM należy pomyśleć o: kosztach instalacji i wdrożenia, ilości licencji, standardach, tworzeniu procesów, zgodności z procesami ITIL, integracji z innymi systemami, możliwości rozwoju i aktualizacji, wersjach językowych i szybkości raportowania.

Wersje językowe systemu ITSM

Istotnym elementem narzędzi ITSM są wersje wielojęzykowe. Dzięki nim każdy pracownik może posługiwać się systemem bez żadnych przeszkód. ITSM dostępny w wersji wielojęzykowej zapewni swobodną komunikację, zarówno po stronie pracowników, jak i analityków. W sprzedaży dostępne są również systemy ITSM, które umożliwiają swobodną pracę każdego w wybranym przez siebie języku. To już w systemie ITSM następuje zmiana języka na taki, aby zapewnić komfort pracy, sprawne przekazywanie informacji i pełną swobodę komunikacji.

Wdrożenie i integracja narzędzi ITSM

Dobrze dobrany i sprawnie działający system ITSM musi idealnie integrować się z dostępnymi wcześniej systemami, na których pracuje firma. Dodatkowo całość powinna pozwalać na wszelkie aktualizacje, które ulepszają i usprawniają pracę wewnątrz organizacji. Przed wdrożeniem ITSM należy sprawdzić, z jakimi systemami może współpracować oraz z czym nastąpi połączenie. Dobrze wybrane narzędzia ITSM zintegrują się z centralą telefoniczną, pobiorą dane z innych systemów, wykorzystają narzędzia mapowania z baz danych czy też przeniosą wszystkie dane i zadbają o brak jakichkolwiek strat informacji.

Ważną sprawą, o którą należy wypytać przed zakupem systemu ITSM jest możliwość aktualizacji na kolejne wersje. Ważna jest nie tylko sama częstotliwość i jakoś upgrade’ów, lecz także ich koszt. Wszelkie informacje o kosztach, narzędziach ITSM, jak i o całym systemie, procesie jego wdrożenia i integracji z wewnętrznymi usługami i elementami znaleźć można na stronie optimatis.pl.

Licencjonowanie systemów ITSM

Przy wyborze systemu ITSM i jego narzędzi należy wziąć pod uwagę nie tylko zaawansowane elementy całego procesu, ale i same podstawy. Warto dowiedzieć się kto będzie czuwać nad ITSM, ilu analityków będzie potrzebnych do dbania o system i jakie powinni spełniać wymagania. To samo tyczy się ilości licencji. Warto dowiedzieć się, ile licencji jest dostępnych w zakupionym pakiecie. Ta nie powinna być mniejsza niż ilość pracowników, tak aby każdy miał dostęp do systemu ITSM i mógł z niego korzystać. To wpływa na zmiany zachodzące w przedsiębiorstwie, w tym na jego stały rozwój i polepszenie jakości i tempa pracy.

Procesy ITIL w systemie ITSM

W narzędziach ITSM ważne są wszelkie proste systemy typu Helpdesk. To na nich opiera się całe działanie pomiędzy pracownikami przedsiębiorstwa a analitykami ITSM. W Helpdesku znajdują się takie procesy, jak bazy danych, obsługi wniosków czy zarządzanie incydentami. Do tych elementów dostęp mają głównie analitycy, ale czasami również pracownicy informujący o danym problemie czy awarii. Przed zakupem należy sprawdzić, czy systemy są zgodne z procesami ITIL.

Dostosowanie ITSM do firmy

Dołączenie systemu ITSM nie powinno łączyć się z nagłymi zmianami zachodzącymi wewnątrz firmy. Nowy system powinien dostosować się do wcześniej istniejących usług i elementów. Ma on nie zmienić całość, a ułatwić pracę i jej funkcjonowanie. Dobrze dobrane narzędzia ITSM umożliwią modyfikację starych spraw i rozwiązań, a dodatkowo pozwolą na swobodne tworzenie nowych. To przekłada się na efektywniejszą pracę całej organizacji.

Narzędzia ITSM powinny być swobodne obsługiwane przez choćby kilku użytkowników wewnątrz firmy. Jeśli wszelkie zmiany i procesy są za skomplikowane i wymagają zewnętrznej interwencji, system nie jest elastyczny. Z biegiem czasu może przyczynić się to do powstawania błędów, zawiłości i braków informacji, które są niezbędne w efektywnej pracy. System ITSM powinien być na tyle elastyczny, aby pozwalać na swobodną modyfikację procesów, aby te przyczyniły się do rozwoju całego przedsiębiorstwa.

Wpisy promowane

Wydarzenia

Brak Patronatów

Najnowsze wpisy

Scroll to Top