Zainteresowanie platformą Magento – co stanowi o jej sukcesie?

Opublikowano: 1 marca 2017. Kategoria: Wpis Promowany.

Z pozoru mogłoby się wydawać, że prowadzenie sklepu internetowego to łatwe zajęcie. Wprowadzanie produktów do bazy, przygotowywanie wysyłek, zamawianie towaru czy korespondencja z klientami, to przecież przyjemne czynności. Żeby jednak zdobyć satysfakcjonujący kawałek rynku oraz utrzymać się na nim, trzeba zrobić o wiele więcej.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Aurora Creation

Jedną z pierwszych decyzji, jakie początkujący adept e-commerce musi podjąć, jest wybór oprogramowania, w oparciu o które jego sklep będzie funkcjonował. Bardzo dużym powodzeniem cieszy się platforma Magento i to jej będzie poświęcony poniższy artykuł. Posiada ona szereg zalet, których na próżno szukać u konkurencji.

Dostarcza mnóstwa funkcji, sprzyja możliwości optymalizacji pod kątem SEO oraz pozwala generować liczne raporty i dokonywać analiz ruchu w sklepie. Warto zwrócić uwagę, że mnogość dostępnych funkcjonalności rodzi konieczność zorganizowania solidnego zaplecza serwerowego. Decydując się na radykalne oszczędności właśnie w tym zakresie, można narazić się na nieprzyjemności w momencie, kiedy sklep znacznie się rozrośnie.

Jakie możliwości daje sklep na Magento?

Platforma ta pozwala na wykorzystanie gotowych szablonów bądź dostosowanie ich do konkretnych potrzeb. Jeżeli sklep ma się wyróżniać na tle konkurencji i zostawać na dłużej w pamięci odwiedzających, warto zadbać o chwytliwą oprawę graficzną. Równie ważne są atrakcyjne opisy produktów, które w Magento można w dowolny sposób modyfikować i ulepszać.

Dużym udogodnieniem jest możliwość administrowania akcjami promocyjnymi w ramach całego asortymentu lub jego określonej części. Dostępna jest również funkcjonalność pozwalająca na przygotowanie osobnych szablonów dla poszczególnych produktów. Takie urozmaicenie podczas przeglądania oferty sklepu niejednemu klientowi przypadnie do gustu.

Sklepy internetowe oparte na platformie Magento mogą, dzięki dostępnym w ramach tej platformy opcjom, być poddane głębokiej optymalizacji kodu pod kątem SEO. Jest to rzecz nie do przecenienia w przypadku sklepu internetowego. Dziesiątki czy setki podstron z poszczególnymi artykułami muszą być perfekcyjnie dostosowane do wymagań wyszukiwarek, by zwiększyć szanse powodzenia w sieciowym wyścigu o względy klienta.

Pomocne będzie w tym również połączenie swojego katalogu z popularnymi porównywarkami internetowymi. O tym jednak w akapicie poniżej, traktującym o specjalnych opcjach uzupełniających.

Magento – moduły dodatkowe

Zaletą Magento jest dostępność wielu różnych modułów, poszerzających funkcjonalności sklepu i dających nowe możliwości. Poniżej kilka przykładów korzyści:

  • Ułatwienie współpracy z firmą kurierską – moduły pozwalające na błyskawiczne drukowanie wszystkich niezbędnych dokumentów, pomagają uniknąć żmudnej i powtarzalnej pracy oraz pomyłek i idących za nimi kosztów.

  • Zachęta klientów do zakupów, np. poprzez generowanie kodów rabatowych. Sprzyja zwiększeniu sprzedaży.

  • Integracja sklepu z zewnętrznymi serwisami, np. portalami społecznościowymi. Dzięki temu użytkownik może zalogować się przez facebooka.

  • Wysyłanie katalogu sklepowego do porównywarek i serwisów aukcyjnych. Pozwala to na zwiększenie liczby transakcji i poszerzenie oddziaływania sklepu w sieci.

  • Możliwość wysyłania SMS do klientów. Sprawnie działająca komunikacja wzmocni poczucie komfortu użytkownika oraz zwiększy jego zadowolenie z obsługi.

  • Zintegrowanie sklepu z serwisami płatności elektronicznych. W dzisiejszej epoce, kiedy coraz więcej osób dokonuje płatności w Internecie, jest to rzecz absolutnie niezbędna.

Czy poradzę sobie z opanowaniem Magento?

Ze względu na dużą złożoność, ta platforma może spowodować – przynajmniej na początku – poczucie dezorientacji u właściciela sklepu. Chcąc wyjść naprzeciw problemom takich osób, na rynku powołano szereg firm pomagających we wdrożeniach systemu. Mogą one również pomóc w audycie bezpieczeństwa sklepu, zoptymalizować kod strony pod kątem SEO czy dostosować witrynę www do wymagań dotyczących stron responsywnych (ten ostatni punkt jest szczególnie ważny, biorąc pod uwagę rosnącą aktywność użytkowników urządzeń mobilnych).

Wpisy PromowaneZainteresowanie platformą Magento – co stanowi o jej sukcesie?

Podziel się!

O autorze

Wpisy Promowane

Na e-biznes.pl nie znajdziesz agresywnych form reklamowych – staramy się dostarczać Czytelnikom przede wszystkim ciekawą treść w czytelnej formie. Dlatego też proponujemy promocję Waszej firmy w formie informacji. Wpisy promowane znajdują się w lewej części strony – w bardzo rozpoznawalnym miejscu. Obok wpisu może pojawić się również logo Twojej firmy. Szczegóły znajdują w dziale Oferta.