Zastanawiasz się nad uruchomieniem własnego biznesu, ale nie do końca wiesz, jak się do tego zabrać? Prowadzenie własnego biznesu w Polsce wymaga nie tylko 100% zaangażowania, ale także poświęcenia sporo czasu, by osiągnąć zamierzone cele. Dowiedz się, jak dopełnić formalności związane z rejestracją nowej firmy i jak zaplanować pierwszy rok działań niezależnie od branży.
Zanim rozpoczniesz prowadzenie własnej firmy, musisz dokonać jej rejestracji. Zrobisz to
w Urzędzie Gminy, Miasta lub online poprzez serwis e-PUAP. Sam proces rejestracji nowej działalności gospodarczej nie jest trudny, choć warto uwzględnić kilka podstawowych kwestii w tym zakresie. Dopiero po zalegalizowaniu działalności możesz przystąpić do pozyskiwania klientów, a także prowadzenia działań mających na celu jej dalszy rozwój.
Rejestracja firmy – krok po kroku
Kompletny proces rejestracji nowej firmy możesz zamknąć w 6 prostych krokach. Oto najważniejsze zasady obowiązujące podczas składania wniosku o zarejestrowanie nowej firmy.
- Wybierz formę prawną dla swojej działalności gospodarczej, np. jednoosobowa działalność gospodarcza.
- Określ formę opodatkowania – możesz wybrać podatek liniowy lub ryczałt od przychodów ewidencjonowanych.
- Ustal kody PKD, które będą zgodne z profilem Twojej działalności.
- Wypełnij wniosek CEIDG-1 i złóż go do odpowiedniego urzędu lub online.
Obecnie zakładanie działalności gospodarczej to minimum formalności do dopełnienia,
a także brak jakichkolwiek kosztów urzędowych. Oczywiście po wpisie danych do KRS oraz nadaniu numeru NIP i REGON będziesz zobowiązany do opłacania składek ZUS oraz odprowadzania podatków do Urzędu Skarbowego, natomiast za rejestrację firmy nie zapłacisz w urzędzie ani złotówki.
Nowa działalność gospodarcza – na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności?
Jeśli pozytywnie przejdziesz proces rejestracji swojej firmy w urzędzie, koniecznie musisz zaplanować dalsze działania. Masz już pomysł na biznes, ale nie jesteś pewien czy poradzisz sobie samodzielnie? W takim razie potrzebujesz pomocy profesjonalnego biura księgowego, a nawet rekruterów. Na wstępnym etapie działań, koniecznie poznaj odpowiedź na pytanie: Jak znaleźć odpowiedniego pracownika do swojej firmy?
Najlepszych specjalistów, którzy wspomogą rozwój Twojej firmy i pomogą Ci w codziennej obsłudze klientów, znajdziesz przede wszystkim na serwisach ogłoszeniowych w internecie. Możesz korzystać z płatnych portali lub darmowych – niezależnie od miejsca poszukiwania pracowników, zawsze zwracaj uwagę na:
- kwalifikacje,
- doświadczenie w zawodzie,
- umiejętności,
- miejsce poprzedniego zatrudnienia,
- charakter przyszłego pracownika.
Po zatrudnieniu pracowników musisz też jasno określić dalsze działania dla swojego przedsiębiorstwa. Aby przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, koniecznie zaplanuj działania marketingowe. W tym celu warto nawiązać współpracę z agencją kreatywną, która mocno odciąży Cię z wielu obowiązków, a Ty zyskasz pewność, że przeprowadzone czynności marketingowe przyniosą zamierzone efekty.
Własna firma a kwestie podatkowe – na co trzeba uważać?
Spory wpływ na to, jakie zyski osiągniesz w swoim przedsiębiorstwie ma forma opodatkowania, którą wybierzesz. Jeśli nie masz doświadczenia w tym zakresie – najlepiej nawiąż długoterminową współpracę z biurem księgowym. Dzięki temu otrzymasz dobre wskazówki na temat tego, jaką formę opodatkowania działalności warto wybrać,
a dodatkowo:
- zapanujesz nad dokumentacją księgową,
- unikniesz ewentualnych pomyłek podczas rozliczania podatku z US,
- szybciej zrealizujesz wypłaty dla pracowników i kontrahentów.
Sprawdź też: Jak wprowadzenie Nowego Ładu wpływa na pracę księgowości?
W kwestiach podatkowych – masz do wyboru kilka opcji pozwalających na naliczanie
i odprowadzanie podatków w Polsce. Możesz zdecydować się na standardowy PIT na zasadach ogólnych. W tym przypadku zapłacisz 12% podatku dochodowego do kwoty 120 tys. złotych oraz 32% podatku za nadwyżki. Drugą możliwością jest podatek liniowy ze stawką stałą na poziomie 19%. Oprócz powyższych możesz wybrać ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, gdzie stawka podatku zależy od formy prowadzonej działalności od poziomu 3% do 20%.
Czy warto założyć własną firmę w 2022 roku?
Jeśli masz świetny pomysł na własny biznes, który przyniesie Ci realne dochody przewyższające wydatki związane z prowadzeniem firmy – nie czekaj i zarejestruj nową firmę. Możesz założyć jednoosobową działalność gospodarczą lub spółkę. Decyzja należy do Ciebie
i zależy wyłącznie od dalszych planów zawodowych.
Zapamiętaj, że zarówno na etapie zakładania nowej firmy, jak i prowadzenia dalszych działań, kluczowe będzie wsparcie profesjonalnego biura księgowego, agencji interaktywnej oraz rządu, np. w zakresie dotacji na rozkręcenie nowej działalności. Już wiesz, w jaki sposób szybko zarejestrować własną firmę, a także z jakimi wyzwaniami zmierzysz się jako przyszły przedsiębiorca. Zdając sobie sprawę z ryzyka, a także możliwości, jakie daje Ci własna firma
– możesz bezpiecznie planować dalsze działania.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.