Być może siedzisz teraz za biurkiem zastanawiając się, czy w Twoim sklepie internetowym warto wprowadzić opisy tekstowe na stronach poszczególnych kategorii produktów. Czym kierować się, podejmując decyzję w tej sprawie?
Przeanalizujmy możliwości kadrowe naszego zespołu; zastanówmy się nad kluczowymi cechami naszej grupy docelowej i orientacją jej reprezentantów w naszej ofercie. Zastanówmy się nad strategią pozyskiwania ruchu dla naszej witryny. Korzystając z własnego doświadczenia tworzenia strony programu Kaspersky Internet Security w witrynie sklepu internetowego, przygotowałem krótkie zestawienie podstawowych zalet i wad takiego rozwiązania. Mam nadzieję, że okaże się ono pomocne w podejmowaniu indywidualnych decyzji w tej sprawie. Powodzenia!
Zalety
- Decydując się na wprowadzenie takiej funkcjonalności, możesz stać się lepszy od konkurencji. Wciąż zbyt mało ludzi biznesu przywiązuje wagę do wychodzenia naprzeciw potrzebom internetowych wyszukiwarek, a zatem dostarczaniu im oryginalnego i interesującego contentu.
- Klientów nie grzeszących wiedzą o asortymencie, jakiego poszukują możesz przekonać do swojej oferty sugestywnością opisu tekstowego.
Wady
- Praco- i czasochłonność. Dla bardzo rozbudowanych serwisów koniecznością może okazać się przygotowanie nawet setek podobnych tekstów.
- Na monitorach o małej rozdzielczości ekspozycja opisu tekstowego może zajmować zbyt wiele miejsca. Tworząc wspomnianą wcześniej stronę, by uniknąć podobnej sytuacji ukryłem część tekstu pod butonem „podaj dalej”.
- Celem zamieszczania opisów jest wsparcie sprzedaży, ale ich nadto wyeksponowana treść może nawet odciągać uwagę od listy produktów.
Jeżeli osiągnięcie dobrych wyników w organicznych wynikach wyszukiwania jest częścią twojej strategii biznesowej wdrożenie opisów jawi się wręcz jako konieczność. W przypadku kiedy SEO nie jest twoim priorytetem musisz rozważyć wszystkie za i przeciw.
Wpisy promowane
- Zmiana strony firmowej – jak uniknąć pułapek i przeprowadzić migrację bezproblemowo?W dynamicznym świecie cyfrowym aktualizacja strony internetowej jest nieunikniona. Nowe technologie, zmieniające się trendy UX i wymagania użytkowników sprawiają, że ...
- Instrukcja technologiczna spawania (WPS). Co powinna zawierać?Instrukcja technologiczna spawania WPS (z ang. Welding Procedure Specification) to dokument, który zawiera informacje niezbędne do prawidłowego wykonania prac spawalniczych. ...
Zobacz ofertę Wpisów promowanych.
Wydarzenia
27.03.2025 Azure Summit 2025 (online)
27.03.2025 Dlaczego Twój e-commerce nie radzi sobie w SEO? (online)
05.04.2025 XXVIII Konkurs KAROLE
09.05.2025 PM Showcase Day
20.05.2025 - 21.05.2025 E-Commerce Connect
30.06.2025 - 01.07.2025 Code Europe
Nie widzisz swojego wydarzenia? Skontaktuj się z nami!