Pokolenie Z to ludzie urodzeni po 1995 roku. Według szacunków, do 2020 roku będą oni sta-nowić 20 proc. wszystkich pracowników. A to wymusza konieczność wprowadzenia istotnych zmian w zakresie zarządzania, rekrutowania oraz motywowania kadry.
Chcesz lepiej zrozumieć przedstawicieli pokolenia Z, aby móc skutecznie ich inspirować? Ko-niecznie przeczytaj nasze wskazówki.
Śmiało można powiedzieć, że osoby urodzone po 1995 żyją w zupełnie innej rzeczywistości niż ich starszy koledzy czy rodzice. Dorastający w czasach prężnego rozwoju technologii, skutecznie funkcjonują w 2 rzeczywistościach – realnej i wirtualnej. Doskonale orientują się w nowinkach technologicznych, bez trudu obsługują najnowsze gadżety a internetowa rzeczywistość nie ma przed nimi żadnych tajemnic.
Rozwój przede wszystkim
Przedstawiciele pokolenia Z to osoby, które nie boją się wyzwań, uwielbiają podróżować, mają szerokie grono znajomych (nie tylko z Polski, ale również z całego świata), bez problemu zdecydują się pracować na odległość, a ich rzeczywistość wcale nie musi być namacalna, aby doskonale się w niej odnaleźli.
Dla osoby z pokolenia Z standardem będzie przeprowadzenie rozmowy rekrutacyjnej przez Skype lub inny komunikator internetowy. Biorąc pod uwagę fakt, że odległość nie stanowi dla nich żadnego problemu, pracodawcy powinni być gotowi na przyjmowanie aplikacji od kandydatów z odległych rejonów Polski, a nawet świata. Asystenta z Brazylii, niemiecki content manager i specjalista IT wprost z Holandii? Takie realia już za kilka lat mają szansę stać się standardem w wielu polskich firmach.
Dla członków pokolenia Z rozwój i nowe wyzwania są zdecydowanie bardziej wartościowe niż stabilizacja. Kontrakt zamiast etatu? Ogrom wiedzy i możliwość poszerzania horyzontów zamiast wyższego wynagrodzenia? Smartfon i tablet zamiast papierowego wydania gazety? Tylko oni mogą pozwolić sobie na takie „ekstrawagancje”.
Jeśli pracodawca nie postara się o to, aby pracownik mógł uczyć się czegoś nowego i rozwijać, trudno będzie zatrzymać przedstawicieli pokolenia Z w jednej firmie.
Takie podejście to ogromne wyzwanie dla managerów, pracowników działów HR i właścicieli firm.
Jak motywować pracowników z pokolenia Z?
Skutecznym sposobem na motywację najmłodszych pracowników jest wprowadzenie do codziennego życia elementów grywalizacji. Czym jest grywalizacja?
Mówiąc ogólnie, grywalizacja to użycie mechanizmów, znanych z gier do zmiany ludzkich zachowań, nawyków i reakcji. Termin ten może także określać wzbogacenie codziennych, z pozoru rutynowych czynności takich jak poranne wstawanie, dojazd do pracy czy nauka języków obcych zastrzykiem frajdy.
Dzięki temu zarówno praca, jak również życie prywatne będą „naszpikowane” kolorowymi, fascynującymi wyzwaniami. Życie w takich realiach nigdy nie będzie szare i monotonne. A o to przecież chodzi przedstawicielom pokolenia Z.
Potrzeba indywidualnego podejścia
Współcześni dwudziestolatkowie oczekują również indywidualnego podejścia w kontekście motywacji. Jasne zasady awansów oraz atrakcyjne, skrojone na miarę benefity to podstawa dobrego systemu motywacyjnego.
Jak jednak osiągnąć taki cel w korporacji, zatrudniającej kilkaset, a nawet kilka tysięcy osób? Czy wdrożenie indywidualnych, spersonalizowanych świadczeń jest w takich realiach w ogóle możliwe?
Odpowiedzią na problemy współczesnych właścicieli firm będzie platforma do zarządzania programami benefitów Sodexo Select. Sodexo Select to program pełen kolorowych klocków, z których każdy pracownik samodzielnie ułoży własną figurę motywacyjną.
Sodexo Select to możliwość wyboru idealnie dostosowanych do swoich oczekiwań i preferencji aktywności. Mogą być to dofinansowanie posiłków, dostęp do wydarzeń sportowych, rekreacyjnych i kulturalnych.
Dzięki Sodexo Select Twoi podwładni samodzielnie ułożą dostosowane do aktualnych potrzeb pakiety motywacyjne. A Ty, jako pracodawca z satysfakcją dostrzeżesz wzrost wskaźników zaangażowania i retencji.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.