Dziś nasze skrzynki mailowe są wręcz zalewane wiadomościami. Dostajemy oferty i reklamy od bardzo różnych podmiotów. Jak wybić się ponad wszystkich i przyciągnąć uwagę subskrybentów?
Bazą do wysyłania mailingów jest dobra baza kontaktów
Skuteczny email marketing jest marzeniem każdego marketera. Jednak żeby w ogóle rozpocząć wysyłki mailingów… musisz mieć do kogo pisać. Nie warto jest jednak kupować gotowe bazy – ich jakość pozostawia naprawdę wiele do życzenia. Najlepszym – lecz również najtrudniejszym – sposobem na dobrą bazę mailingową jest jej budowa od samych podstaw.
Pierwszym miejscem, w którym MUSISZ umieścić formularz zapisu do newslettera jest Twoja strona www. Zachęcaj do zapisywania się w mediach społecznościowych, w reklamach – gdzie tylko się da! Zapraszając do zapisów do newslettera, pamiętaj o zasadzie Double Opt-in. Osoba wpisująca się do bazy mailingowej powinna otrzymać na skrzynkę maila z prośbą o potwierdzenie swojego zgłoszenia.
Takie rozwiązanie ma kilka zalet:
- masz pewność, że wpisująca się osoba naprawdę chce otrzymywać Twoje wiadomości,
- masz pewność, że podany adres e-mail istnieje,
- masz pewność, że adres mailowy należy do konkretnej osoby.
Wiedz, do kogo piszesz… i pisz to, czego ta osoba chce!
Do Twojego newslettera mogą zapisywać się różne osoby. Trafiają tutaj z różnych źródeł i powodów. Jednych skusiłeś rabatem w zamian za zapis, innych przyciągnęły ciekawe treści, a pozostali skorzystali z rekomendacji przyjaciół.
Każda z tych osób powinna dostać od Ciebie to, czego oczekuje. W przeciwnym razie odejdzie, wypisując się z listy mailingowej lub nie odczytując Twoich wiadomości – pomimo że mogłaby być Twoim potencjalnym odbiorcą.
Dlatego też tak ważna jest segmentacja bazy, podzielenie jej na mniejsze grupy o wspólnych cechach. Następnym krokiem jest takie układanie mailingów by zaspokajać potrzeby każdej z nich lub przygotowywanie bardziej indywidualnych komunikatów.
Uważaj, żeby nie spamować!
No i jeszcze jedna kwestia: spamowanie. Wysyłając mailingi, musisz na nie uważać dosłownie i w przenośni.
Dosłownie: jeżeli Twoje mailingi nie będą spełniać wymagań filtrów antyspamowych, to Twoje wiadomości będą trafiać nie do skrzynek odbiorczych, a tych ze SPAMem. Cały Twój trud pójdzie na marne!
W przenośni: spamowaniem nazywane są również zbyt często wysyłane mailingi. Masz dla swoich stałych klientów wyjątkowy rabat, specjalną ofertę i nowe wieści? Nie wysyłaj trzech wiadomości jednego dnia! Albo zbierz wszystkie te treści w jeden mailing, albo rozplanuj wysyłki w czasie!
Według ekspertów najlepiej jest się ograniczyć do regularnych cotygodniowych (a w niektórych branżach nawet comiesięcznych!) mailingów. Oczywiście zdarzają się takie okazje, że możesz złamać tę zasadę… byle nie za często! ;)
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.