Mark Zuckerberg giełdowy debiut Facebooka nazwał „rozczarowującym”, a mobilną strategię serwisu „niezrozumianą”. Przekonuje jednak, że firma poradzi sobie świetnie.
Wczoraj (11 września), podczas konferencji TechCrunch Disrupt, Zuckerberg stanął przed trudnym zadaniem. Musiał bowiem nie tylko odpowiedzieć na pytania o trudną sytuację Facebooka (zwłaszcza z perspektywy inwestorów), ale udowodnić, że wciąż jest odpowiednią osobą na stanowisku szefa tak dużej firmy.
Wyniki giełdowe są oczywiście rozczarowujące. Dbamy o naszych akcjonariuszy – mówił Mark Zuckerberg. Przyczyny szukał między innymi w strategii mobilnej, która, jego zdaniem, nie została zrozumiana. W najbliższych pięciu latach to właśnie rozwiązania mobilne będą miały dla Facebooka znaczenie kluczowe. W tym zagadnienie najważniejsze – jak zarabiać duże pieniądze w tym obszarze.
Wiem, że sobie z tym poradzimy – zapewnił Zuckerberg. Zaliczyliśmy trochę pomyłek – przyznał po chwili. Jedną z nich miał być m.in. zbyt duży nacisk na wykorzystanie HTML5. Technologia, zdaniem szefa Facebooka, nie jest jeszcze gotowa. Dlatego firma skupia się obecnie na natywnych aplikacjach dla systemów iOS i Android.
Komentatorzy wystąpienia Zuckerberga, jego pierwszego publicznego przemówienia od czasów wejścia na giełdę, twierdzą zgodnie, że młody przedsiębiorca obronił swoją pozycję. Podkreślają jednak, że najważniejsze i najtrudniejsze zadania dopiero przed nim – przede wszystkim związane z sytuacją finansową firmy.
Warto dodać, że na wystąpienie dobrze zareagowała giełda. Akcje skoczyły o trzy procent – na koniec dnia warte były 19,43 USD. Zadebiutowały w maju z kursem 38 USD.
zdjęcie: CNET/James Martin
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.