Liczba rachunków prowadzonych przez mBank, pierwszy wirtualny bank w Polsce, przekroczyła 700 tys. Jednocześnie suma oszczędności zgromadzonych przez 580 tys. Klientów mBanku osiągnęła 3 miliardy złotych.
Przy obecnym tempie pozyskiwania nowych Klientów, realne jest przekroczenie 900 tysięcy rachunków do końca br. Wartość depozytów w tym czasie powinna osiągnąć 3,2 mld zł.
Na przyrost środków w mBanku składa się 2,7 miliarda zł depozytów oraz 300 mln aktywów pozyskanych przez Supermarket Funduszy Inwestycyjnych. Jest to wyjątkowe osiągnięcie zważywszy, że tylko w 2002 r. oszczędności gospodarstw domowych zmniejszyły się o 7,2 mld zł, a w całym 2003 r. o blisko 4 mld zł.
Według ekspertów już za kilka lat Internet stanie się bardzo znaczącym kanałem dystrybucji produktów finansowych. Europa już to udowadnia: 42 miliony osób – 14% wszystkich dorosłych mieszkańców korzysta z usług wirtualnych banków a w krajach skandynawskich odsetek ten jest jeszcze większy. Według naszych szacunków liczba użytkowników bankowości internetowej w Polsce w 2005 roku może osiągnąć pułap 3 milionów – co stanowiłoby około 20% posiadaczy rachunków ROR. Prognozy te stwarzają mBankowi jeszcze większą szansę dynamicznego rozwoju, szansę, której z całą pewnością nie zaprzepaścimy – zaznacza Sławomir Lachowski, Wiceprezes BRE Banku SA, odpowiedzialny za prowadzenie mBanku.
Zgodnie z założonymi kierunkami rozwoju modelu biznesowego, mBank rozbudował ofertę produktów kredytowych. Obecnie Klienci mogą korzystać z kredytu odnawialnego, karty kredytowej oraz mPLANU (kredyt lub pożyczka hipoteczna). mBank wprowadził także produkty inwestycyjne – Supermarket Funduszy inwestycyjnych, wzbogacił ofertę mBIZNES skierowaną do przedsiębiorców o kredyt hipoteczny dla mikrofirm oraz rozpoczął wprowadzanie produktów ubezpieczeniowych (Ubezpieczenie podróżne i majątkowe).
Według ostatniego raportu sporządzonego przez Związek Banków Polskich na koniec września 2003 roku, udział mBanku w liczbie Klientów korzystających z dostępu do rachunku bankowego przez Internet wynosi 29%.
Wpisy promowane
- Czym powinien wyróżniać się skuteczny projekt strony internetowej?Obecność online jest ważnym czynnikiem sukcesu każdej firmy. Profesjonalne tworzenie stron www umożliwia dotarcie do szerokiego grona klientów oraz stanowi ...
- Jak ubiegać się o kredyt dla firmy?Firmy nierzadko napotykają kłopoty finansowe, w których potrzebują dodatkowego wsparcia. Co więcej, większe kwoty, które nie zawsze są w posiadaniu ...
Wydarzenia
Brak Patronatów
Najnowsze wpisy
- Rekordowa rentowność Shopera w pierwszym kwartale 2024Shoper opublikował wyniki finansowe osiągnięte w pierwszym kwartale 2024 roku. Spółka pochwaliła się rekordowo wysoką rentownością, 31% wzrostem przychodów oraz ...
- BaseLinker Index: Wzrosty sprzedaży online w marcuAnalitycy platformy BaseLinker– największego w regionie CEE systemu do zarządzania i automatyzacji sprzedaży online – opracowali właśnie najnowszy odczyt BaseLinker ...
- Packeta Poland: Analiza polskiego rynku e-commerce w branży modyW ostatnich latach polski rynek e-commerce w branży mody przeżywa dynamiczny rozwój. Według danych statista.com, liczba zamówień online w tej ...
- W lutym e-sklepy IdoSell rosły szybciej niż rynekSklepy internetowe, które korzystają z usług IdoSell, rosną znacznie szybciej niż rynek e-commerce w Polsce. Tak wynika z danych Grupy ...
Zapoznaj się z ofertą wpisów promowanych oraz zasadami udzielania patronatów.